'Oude' 1.9TDI vs. 1.6TDI Greenline

Heb die van mij dit weekend gekregen, ik vind de 1.6 cr goed rijden hoor. Al moet ik de eerste 1000km wel rustig aan doen.


Twijfel nog over een powerbox.

P3140081.jpg


P3140079-1.jpg


P3140083-1.jpg


:cheer:
 

cvegreen

Forumguru
Heel mooie auto hoor . Die donkergrijze kleur staat hem wel heel goed . Welke velgen zijn dat ? Ziet er top uit .
 

flip

Lid
Lijkt sprekend op mijn O2 (mooie kleur, niet?). Alleen na 6 maanden al éénmaal aangereden (dader onvindbaar natuurlijk) en een hele lelijke kras van ongeveer een meter lang in de rechterflank (eveneens van niemand, wat dacht je). Eén voordeel: ik herken mijn O2 zo meteen! Maar het is wel serieus balen!
 
Alles beter dan een Prius en die zal ook heel anders rijden dan je 1.9 TDI. Je moet de 1.6 crd meer als een benzine auto, tenminste dat is mijn ervaring. Het is mijn eerste diesel dus voor mij is dat geen probleem. Hij is inderdaad zeer stil, echt geweldig! Op lange ritten zeer prettig.
 

Luke

Forumguru
De velgen zijn de 17" Pegasus van Skoda. Vind ik ook de mooiste OEM velgen op de Octavia Combi. :laugh:
 

hemi24

Forumguru
Voor zover het velgenverhaal hier thuishoort: de 17" RS velgen zijn toch net weer wat mooier:
octavia-rs-tdi-17_m-1024x768.jpg


Ben ondertussen wel benieuwd wat de mensen zo gemiddeld aan brandstofverbruik halen met de 1.6CR
 

Mistraller

Senior Member
Hee...die kleur staat mij ook te wachten! Alleen hou ik het bij standaard velgen. Jammer dat de spuiter alleen wat geknoeid heeft met grijze en gele verfspatten ;)
 
Ja nummerbord bewerking is niet helemaal goed gegaan :tongue:.

Ik verbruik nu 4,6l /100km en als ik echt heel rustig rij heb ik 3,6l/100km gehaald.
Maar zit nu natuurlijk wel in de inrijfase.
 

flip

Lid
Met mijn rijstijl kom ik zo rond de 5.7l, als beide zonen de sleutels in handen kregen gaat dat rond de 6.5l, alleen kunnen zij daar geen redelijke verklaring voor geven. Het is een echt mysterie... Kan iemand mij een oplossing geven?
 

hemi24

Forumguru
hahaha, arme jongens: net als zij de auto van vaders meekrijgen, gaat die de roetfilter regenerenen en verbruikt hij meer brandstof ;)
 

flip

Lid
Trouwens, Hemi24, bloedmooi, die lichtblauwe vrs...
Mijn zoons vragen of die ook een roetfilter hebben!
 

hemi24

Forumguru
Dit neigt naar OT, maar de RS TDI heeft helaas voor de jongens ook een DPF...

Aardig om te lezen dat je op hetzelfde verbruik zit met de 1.6CR.
Troost voor je zoons: bij een haastig ritje op de Autobahn weet ik er toch nog meer door te blazen ;)
 

Mistraller

Senior Member
Heren...we hebben het hier nog altijd over de greenline he... ;)

(Om het topic weer even de juiste richting op te duwen)

Ik vraag mij wel terdege af, hoeveel O2 rijders nu echt voor dit model kiezen vanwege de uitstoot. Wij zijn vrij duurzaam bezig (Zonneboiler, zonnepanelen, spaarverlichting, zuinig rijden, auto wassen met regenwater, etc) dus de auto was een welkome aanvulling in het duurzame straatje.
Ook zonder fiscaal voordeel was er een auto met A label gekomen denk ik. Ik heb echter het gevoel dat dat maar voor heel weinig anderen geldt...
[size=-2]Wij hebben bewust wel voor een grote A-label auto gekozen omdat we maar 1 auto rijden, en we zijn met 2 werkenden, 1 kind, en 1 kind op komst.[/size]
 

hemi24

Forumguru
Ik heb juist vrij bewust NIET voor de Greenline gekozen, maar goed dat moet je dan ook 5% extra bijtelling voor betalen...

Laatst achter een enthousiast Greenliner aan zitten te vangen en qua snelheid is er echt weinig tot geen verschil; had zelfs het idee dat het verlaagde onderstel de auto juist een minieme fractie sneller maakt...
 
Ik heb ook bewust NIET voor de Greenline gekozen. Ik vond de extra opties op de Elegance net iets meer wegen dan die extra 5% bijtelling. Ehm. niet net iets meer...heel veel meer.
Ben erg blij met de extra's zoals de Columbus en de Xenon-verlichting.
 
Tot dat je colombus eruit gejat wordt.

Ik vond de 70 euro netto per maand niet opwegen tegen de extra's.


De greenline is i.cm. de bsl ook compleet.
 

hemi24

Forumguru
Het ontbreken van de volautomatische airco medio vorig jaar (nu wel mogelijk), was voor mij één van de belangrijkste redenen om voor de Elegance te gaan i.p.v. de Greenline.
Nu ik de auto wat langer heb, kan ik melden dat ik de Xenon met AFL ook niet meer zou willen missen.

Er is echter één puntje wat ik dagelijks mis: het gretige karakter van de goede oude 1.9TDI..!
 
Had je hem niet zo vroeg moeten bestellen :baby012:

Ik heb een climatronic nu bevalt zeer goed. Vind de 1.6 tozv de 1.9 iets minder ja maar kan nog altijd goed meekomen met het verkeer.

Xenon is wel leuk ja.
 
Bovenaan Onderaan