Opvolger voor de Octavia

LT83

Forumguru
Hoe is de eerste week bevallen @Luuk Thijssen?
Hoe bevalt de compressor ten opzichte van een turbo die je gewend was?

Het is wel een geweldige machine, ben er super blij mee. Echt heerlijk al die opties, als ik instap heb ik wel het gevoel iets bijzonders te starten.
De afwerking en gebruiksgemak van alles is wel top te noemen, eerlijk gezegd gewoon van een ander niveau. Daar betaal je dan ook wel voor want de nieuwwaarde van 104k is oprecht stevig (eigenlijk absurd) te noemen.
Compressor reageert wel directer, alleen heb je niet de "turboduw", het is wat gelijkmatiger. Past wel goed bij de auto, want met 1700kg is het ook geen lichtvoetige hothatch. Het gewicht merk je wel met rijden, al sleurt de quattro hem overal wel doorheen. Acceleratie vanuit stilstand is echt een verademing qua grip, zelfs met vochtig wegdek krijg je de paarden goed op de weg. De aangepaste automaat bevalt ook weg goed, kun je niet zelf tegen schakelen. 0-100 gaat op deze manier echt ongelofelijk rap. Stond van t weekend toevallig naast jeugdige bestuurder met een dikke Impreza WRX bij het stoplicht en dat is gewoon bijna zielig ;) Al kon hij het absoluut waarderen :D

De Audi RS5 remmenset is ook wel een mooie optie, bij gewoon remmen merk je er weinig van. Ga je wat meer van de remmen vragen dan heb je ineens een hele grote berg stopkracht.

Heb nog niet heel veel gereden (dit weekend ook de 1e verjaardag van mn dochter gevierd), maar de eerste indrukken zijn zeker positief.
Het verbruik is wel even slikken, maar dat was wel te verwachten. Laten we zeggen dat het neerkomt op het tegenovergestelde van een Greenline ;)
 

LT83

Forumguru
Nee nog niet Chris, als ik in het weekend tijd heb en het weer is oke dan maar eens even snel de A57 op.
Denk dat hij wel in de buurt van de 300 moet komen idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan