Opvolger voor de Octavia

LT83

Forumguru
Zoals sommige misschien nog wel weten ben ik circa 2 jaar geleden al opzoek geweest naar een opvolger voor de Octavia. Toen redelijk onverwachts een mooie woning kunnen kopen die aan onze wensen voldeed. De prioriteiten lagen dus even elders.
Nu zijn we weer wat verder en ben ik weer in de markt voor iets moois.

De situatie is iets veranderd, waar is eerst opzoek was naar een luxe ruime station ga ik nu voor een andere optie. Ik ga een Caddy rijden voor mijn klantbezoeken en korte ritjes en wil er een leuke "fun" auto naast die mijn autohart sneller laat kloppen.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar iets was je niet alledaags tegenkomt en ook nog een beetje zijn waarde behoudt. Het moet sportief te rijden zijn, maar ook zeker geen stuiterbak zijn. Ik wil mijn dochter er namelijk ook nog mee kunnen ophalen e.d.

Momenteel is mijn "shortlist" gevuld met een RS4 B7 avant en een Golf V R32. Beide zullen nog wat extra stuwkracht krijgen door wat drukvulling (compressor of turbokit). Een tijdje geleden was ik akkoord met een verkoper oven een mooie RS4, maar deze bleek bij keuring toch wat schade gehad te hebben. Gisteren ben ik bij deze R32 --> http://autocentrumharlingen.nl/?page_id=351 wezen kijken, maar dit was absoluut niet het "liefhebbers exemplaar" wat ik hoop te vinden.
Eventueel importeren uit Dld of Belgie is voor mij geen probleem, maar dan wel met een sluitende onderhoudshistorie. Mochten jullie een mooi exemplaar vinden of iemand kennen die zoiets verkoopt, ik hoor het graag! Onderstaand mijn wensen/eisen;

R32
* bouwjaar 2007 of 2008
* km stand < 120.000
* kleur blauw of zwart
* volleer
* RNS 510
* 5 deurs
* DSG
* pluspunten zijn schuifdak en schaalstoelen

RS4 B7 Avant
* km stand < 120.000
* kleur blauw of Daytona Grey
* afgeplat stuurwiel
* pluspunten zijn schuifdak en schaalstoelen
* zo origineel mogelijk

grt Luuk
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Jammer dat ook de Golf niet aan je verwachtingen voldeed Luuk :( Het leek een mooie auto te zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
De Superb van Corne is een geweldig mooie auto, als ik er eentje in die staat kan vinden spring ik een gat in de lucht.
Alleen met alle respect is het wel meer een supersnelle cruiser en iets minder sportief.

Corne, de R32 was echt niet netjes. Onderhoudshistorie incompleet. De Vossen waren zwaar beschadigde replica's met C-merk banden, heeeel veel steenslag, nog wat dubieuze schades e.d... Kortom niet wat ik zoek en het geld niet waard in mijn ogen. Zonde van mn ritje naar Friesland eigenlijk, op de foto's en volgens zeggen was hij heel netjes. Zoiets biedt potentie --> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...1.modelDescription=R32&pageNumber=1&fnai=next
alleen de kleur....
 

Antera

Donateur
Succes met het vinden ervan. Zal een lastige zoektocht worden. De RS4 B7 zeer dikke auto geniet mij de voorkeur maar goed houd wel van de wat grotere auto's met kont.

Mocht ik ergens iets tegen komen hoor je het

kijk eens op www.mobile.de misschien
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Bedankt voor de tip Mark, Mobile.de is zeker een site waarop ik regelmatig kijk. De RS4 moet overigens wel een avant worden ;) De limousine is weer niet helemaal mijn smaak ;)
 

Leandro

Senior Member
Alle 2 hele mooie auto's. De R32 is voor dat jaar + km stand wel echt veel te duur in mijn ogen. De RS4 is een plaatje, eigenlijk net iets boven mn budget, maar het informeren waard.

Ja, maar de golf is wel precies hoe je hem wilt. Perfecte kleur, de beste velgen en een mooi interieur. De Audi is inderdaad wel wat duurder, maar nog geen 70dkm gereden. Ben benieuwd waar deze zoektocht je brengt! Veel plezier in ieder geval ;)
 

LT83

Forumguru
Is een S4 geen optie, zie dat ze met gemak vermogens van 450 voorbij gaan..

Dat heb ik zeker overwogen, alleen vind ik de opties die ik nu aan het bekijken ben net wat specialer. Een R32 heb ik altijd een zwak voor gehad, met compressor of turbokit heb je dan echt iets leuks met een geweldig geluid. De RS4 B7 is gewoon helemaal een geweldig apparaat, qua uitstraling en motor niet te vergelijken met een S4 B8
 

LT83

Forumguru
We zijn weer even verder en ik ben tot de conclusie gekomen dat een frisse R32 erg lastig zal worden. Een mooie RS4, met weinig km's de juiste opties en juiste historie zijn er heel weinig. De paar die ik gevonden heb overstegen mijn max. bij te betalen budget eigenlijk.

Toen kwam ik onderstaande advertentie tegen:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/304868370?asrc=st|as

Een in werkelijk nieuwstaat verkerende S4 met heeeel veel mooie opties. Eigenlijk precies zoals ik hem zou willen.
Dat er al een RS remmenset en JD software + DSG tune opzit scheelt mij ook weer wat centjes voor de toekomst.
Ik schok nog even van de kleur stoelen, maar de foto's doen geen recht aan de uitstraling.
Kortom; gekocht! Komen er morgenavond geen rare zaken naar voren bij de aankoopkeuring dan is mijn zoektocht geslaagd :D
 
Bovenaan Onderaan