Opvolger op de oprit: Octavia III FL 1.0 TSI

Eltjo

Forumguru
Leuk voor de showroom, dan zijn de banden weer als nieuw. Voor de APK doe ik er ook altijd bandenzwart op, dan zijn die geen afkeurpunt.
Maar ja, elk stuk plastic gaat er ook leuker uit zien als het verchroomt is.

Kwestie van wachten @kwillems, dan gaat dat vanzelf over.
 
Hoezo aanbrengen voor apk?

Afkeur is droogte scheuren: jij verbloemd dus banden met droogtescheurtjes door m in de bandenzwart te verven zodat je kan blijven rijden met banden waar droogtescheurtjes in zitten…?

Of ik volg niet en als ik t wel volg dan vind ik dat op zn zacht gezegd een bijzondere keuze..
 

eriktv

Forumguru
Als de keuring goed gedaan wordt kun je het met verbloemen wel vergeten hoop ik. Op de lange termijn geloof ik wel dat je uitdroging wel kunt voorkomen. Ik maak mijn velgen en banden altijd goed schoon voordat ze voor een halfjaar naar zolder gaan en zet de velgen in de wax en banden in een dressing. Ik doe zo 70.000km met banden en soms wel vijf jaar en nog nooit scheurtjes gezien.

Overigens heb je ook dressings (“bandenzwart”) die een matte afwerking geven, dat vind ik persoonlijk veel mooier. Zeker met zo’n druk borduurwerkje op de wang ;) Bold ‘n bright van Poorboys bijvoorbeeld, die smeer je er op met een applicator (sponsje) en afhankelijk van hoe(veel) je aanbrengt heb je glans of mat.
 

Eltjo

Forumguru
Inhakend op @EdK en @Rosinfield was het met "Leuk voor de showroom" dat ook verre van serieus bedoeld heren...
8 Velgen bij wielenwissel schoonmaken en in de was zetten doe ik dan weer wel...
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Nieuwe spiegelkap in kleur bestellen misschien ?
Of kijken of een bedrijf met spotrepair wat van betekenis kan zijn
 
Ja.. zou kijken of een schadeherstelbedrijf gewoon de kap plaatselijk (of anders de hele kap) kan spuiten.. ik denk dat dat goedkoper is dan een nieuwe kap..
 
O. Ik had er totaal geen idee bij maar ik schatte gewoon tussen de 100 en de 150 euro..

Tja.. 45 euro een kap + 8 euro porto.. laat t 55 zijn… een spuiter zal wellicht 50 euro rekenen wel.. dan is t een no brainer.. bestel maar een nieuwe kap.. moet je hem wel fatsoenlijk af kunnen krijgen; geen linker handen hebben dus.
 

EdK

Forumguru
Tuurlijk, wat kun je er slechter aan maken ?
En mislukt het giga dan heb je de bovenstaande opties nog.
 
Als je die lakstift heb liggen kun je het proberen.. ik zou hem er niet speciaal voor bestellen.. maar ik denk niet dat het mooi word.. je bent door de lak heen.. je ziet blank kunsstof.... ik neem aan dat je ook krassen voelt zitten; diep dus.. dan zou je het eerst moeten opvullen.. maar dan kun je het daarna alsnog gaan spuiten..
 

Tees

Donateur
Met een lakstift wordt het zelden echt mooi. Je camoufleert krassen en putjes er prima mee, en als je erna nog polijst is t resultaat acceptabel (voor mij dan), maar je zult t zeker wel blijven zien. Maar je hebt weinig te verliezen in zo'n geval, dus ik zou t gewoon proberen (als je idd al een stiftje hebt liggen)
 

Tees

Donateur
Heb daar laatst naar gekeken voor m'n schoonouders (zijn een spiegelkap kwijtgeraakt), die kappen bij Winparts staan allemaal in de grondverf, moet je idd zelf spuiten.
 

kwillems

Donateur
Ondertussen zit ik ook nog even te kijken naar een striping, maar ik geloof niet dat ik daar gelukkig van word.
 

Kanerr

Forumguru
Gewoon je huidige kap laten spuiten. Zal niet meer kosten dan 7 tientjes :) Nieuwe (imitatie) kap bestellen is echt zonde terwijl dit nog compleet hersteld kan worden.

Met touch up paint kan het wel lukken maar dan moet je opvullen, wetsanden, polijsten. Dat kost meer dan de 7 tientjes aan tijd en spullen...
 

kwillems

Donateur
Vandaag flink aan het poetsen geweest.

- foamen
- wassen
- afspoelen met osmosewater
- kleien met Monello Dolce Verde
- weer afspoelen met osmosewater
- glaze Poorboys Black Hole
- sealant Poorboys EX-P
- wax Collinite 845
- chroom gereinigd met Turtle Wax Silver Chrome (ach, dat lag hier nog).

Ik heb niet gepolijst, want ik heb nog steeds geen polijstmachine. Overigens, de auto had nagenoeg geen swirls. De velgen had ik eerder al onder handen gehad.
Verder kan ik melden dat ik mijn kop verbrand heb.

20230518_191859.png
 
Bovenaan Onderaan