Is goed. Ik betwijfel of een Octavia 3 hetzelfde heeft als een volledige Kodiaq2/Tayron. Maar dat laat ik in het midden. maar bij de huidige auto’s is het het volledige sensor/camera/software pakket. Welke uitgeschakeld staat naar mate je minder kiest of een minder hoog accessoire pakket hebt. En dan laten ze ook sensoren en camera’s achterwege. Maar het volledige travel assist van beide auto’s uit het vag gamma dus grote D segment SUV en denk alle PHEV s enz anno nu hebben alles gecombineerd. Ik kan gewoon een heg inrijden en hij stopt gewoon. Dat is al een paar jaar zo bij EVs. Mijn Octavia die nog rondrijdt h-763-bl had veel maar wel van de vorige generatie auto’s. Niet te vergelijken met de huidige (x)(h)EVs.
@Peter-036 wil je deze aanvulling even laten staan want dit heeft ook met o.a. de Enyaq te maken kwa functionaliteit
Hierop kort inhakend.
Als je travel assist functie in de auto hebt dan heb je altijd Lane assist (Is bij gebruik travel assist Adaptief) en ACC en sommige werken ook met de Blindspot samen als je de functie hebt, dan kan je met je knipperlicht op de nieuwe generatie, van rijstrook wisselen. Tegenwoordig bijna een standaard iets al zijn er modellen die nog niet altijd travel assist hebben. Travel assist is namelijk niet meer dan ACC en Adaptieve Lane assist samen en dan heb je de optie in je ACC nog voor aanpassen naar snelheidsborden en bochten/rotonde's enz. Dit staat los van je travel assist maar zit ingebouwd dus in je ACC. Want je kan ook alleen op ACC rijden om de bochten en snelheid te laten bepalen door de auto en dan zonder de (adaptieve) Lane assist.
En hebt je travel assist functie dan heb je ook de Emergency assist optie er standaard inzitten die je auto tot stilstand gaat brengen als je met travel assist of alleen lane assist je handen niet aan het stuur houd. Incl knipperlichting en claxoneren bij bijna stilstand.
Travel Assist is de slimme bijrijder die rijden makkelijk maakt. Met 3 assistentiesystemen rijdt je Volkswagen autonoom tot 210 km/h. Ontdek meer.
www.volkswagen.nl
Bij Skoda valt dit on het Clever pakket:
Sunset (donker getinte achterruit) met gelaagd glas voor extra
geluiddemping
Additionele geluidsisolatie
Phonebox met draadloos opladen
Travel Assist met adaptive Lane Assist en Emergency Assist
Elektrische achterklep met virtual pedal
Elektronisch kinderslot
2x USB aansluitingen achter
Op de Tyron valt dit onder de uitgebreide rijassistentsystemen oftewel het Tech Pakket:
230V-stopcontact in bagageruimte, 12V-stopcontact in middenconsole voorin
360 graden camera 'Area View'
Buitenspiegels el. verstel-, inklap- en verwarmbaar, aan bestuurderszijde zelfdimmend, geheugenfunctie
Geheugenfunctie voor parkeerassistent
Rijassistent 'Travel Assist', rijstrookbehoudassistent 'Lane Assist' en 'Emergency Assist'
De heg in rijden lukt gewoon kan ik je vertellen

. Systemen werken de sensoren voor en/of achter maar bij bepaalde snelheiden zal hij dat zeker niet meer aanremmen. Ook hier zit een maxaan vast.
En dan als laatste: Het Hulp systemen dus geen geleidingsystemen