Opnieuw de waanzinnige Superb 3 2.0 TSI gekocht

Integrale

Nieuw lid
Ik ben voorlopig nog heel tevreden van mijn S2 2.0 tdi dsg, maar zo’n 2.0 tsi 280 spreekt wel tot de verbeelding :-) Zeker nu in België diesel zwaar ontmoedigd gaat worden, vraag ik mij af wat op termijn de opvolger moet worden. Ik ben wat sceptisch tegenover een 1.4 of 1.5 in zo’n grote auto… Wat zijn de ervaringen naar onderhoud en betrouwbaarheid van de 2.0? Een aanrader?
 

Bart81

Forumguru
Momenteel kan ik alleen maar zeggen dat het een fantatische auto is. Op beide wagen tot nu toe nog geen problemen, stukken, of eender wat gehad. Echt een zalige wagen.
Al moet ik toegeven dat hij verre van zuinig is hoor. Ik ben al blij als ik 600km haal met een volle bak
 

SuperBeeb

Forumguru
Mijn Passat rijdt bij 'normaal' gebruik 1:12.
Maar heb m ook al op 1:16 gehad (snelweg met 100). Vergeleken met mn Superb 3.6 V6 heb ik wel t idee dat verbruik meer fluctueert. Daar reed ik in Dld ook nog 1:10 mee (regelmatig 200+).
Met de Passat nog niet gedaan, maar denk dat ie dan wel meer verbruikt
 

Integrale

Nieuw lid
Super! Ja wat verbruik hoort er natuurlijk bij. Ik moet zeggen dat mijn tdi meestal ook maar 1:12 haalt. Meestal korte ritten, dsg… Zijn de 2.0 tsi’s met minder vermogen dan wat zuiniger?
 

leon-cupra

Forumguru
Korte ritten, DSG, … herkenbaar. Mijn Octavia RS , ook een 2.0tsi, verbruikte 1 op 8 tot 1 op 7 :pardon:

De M2 doet er nu nog een schepje bovenop.
 

HarrieSkoda

Forumguru
1:7 / 1:8 voor mijn vRS 245 is ook niets geks...Doet wel even pijn bij de pomp, maar dit wist ik vooraf (de benzineprijzen dan weer niet.....)
 

leon-cupra

Forumguru
@HarrieSkoda zitten hier veel RS rijders die vlot 1:12 1:13 halen … we moeten toch iets verkeerd doen met de RS :pieker:


Of wordt het gaspedaal toch iets dieper ingedrukt dan bij de anderen ???
 
Bovenaan Onderaan