Opnieuw de waanzinnige Superb 3 2.0 TSI gekocht

ramniv

Senior Member
Prachtige wagen! Zou ik zo onbeschoft mogen zijn om te vragen wat het verbruik is op snelweg 100-120 km per uur?
 

Bart81

Forumguru
Moet ik eens testen... eigenlijk let ik er niet echt op eerlijk gezegd. Waarschijnlijk wel ik het verbruik niet echt weten, zeker niet bij een sportieve rijstijl:nailbiting::sterretjes:
 

Tuner111

Forumguru
zal rond de 6.5 a 7 liter zitten bij een NORMALE rijstijl :) ga je sporty rijden is 10 Liter geen uitzondering :)
 

Bart81

Forumguru
Ik geraak jij normale rijstijl zelfs niet aan 7l. Althans toch niet volgens boordcomputer.
 

Niek_J

Forumguru
geweldig mooie wagen zeg! Leuk ook dat je de aanpassingen laat zien. Ik kan alleen niet wennen aan die oostblokkerige eenvoudige tellers. Vind ik in een Kodiaq ook echt een minpunt t.o.v. de VC.
 

leon-cupra

Forumguru
ik zit op weg naar mijn werk +-25 km op 7 a 6.5 gemakkelijk :)
Met de RS ging ik onder de 7L na 60km autostrade en dan mocht je niet even de gaspedaal indrukken .... rijden zoals een bompa dan :D

rijtrajecten zijn ook zo bepalend. Als ik naar mijn werk een andere baan neem die amper 1km langer is (5km ipv 4km) verbruikt mijn benz gemakkelijk 3L minder.
 

Niek_J

Forumguru
heb ik ook inderdaad. Mijn Kodiaq gaat 1;8 naar mijn werk, als ik voor mijn werk langere stukken moet rijden is dat 1:14
 

Bart81

Forumguru
Was ook van dat gedacht... maar vrije meningsuiting wordt niet altijd geapprecieerd natuurlijk. Mijn oorspronkelijk bericht hebben ze hier weggehaald :nailbiting:

Dat heb ik even teruggezocht, maar er zijn in dit topic geen berichten verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bart81

Forumguru
Was ook van dat gedacht... maar vrije meningsuiting wordt niet altijd geapprecieerd natuurlijk. Mijn oorspronkelijk bericht hebben ze hier weggehaald :nailbiting:

Dat heb ik even teruggezocht, maar er zijn in dit topic geen berichten verwijderd.
Dit klopt. Was in een ander topic maar ging over hetzelfde onderwerp. Maakt trouwens niet uit. Ik wou enkel maar bedoelen dat je niet kunt verwachten dat een wagen met bijna 300pk 5l zou verbruiken. Dan moet je zoals tuner111 aangeeft iets minder pittig kopen natuurlijk. De reactie had ook niets te maken met iets uitlokken, was gewoon realistisch bedoeld. Mijn excuses voor mijn eerlijkheid hierover
 

Erik1977

Forumguru
Prachtige wagen!! Heb er zelf ook even naar gekeken om zo'n eentje uit Duitsland te halen.
Maar gezien de huidige beperkingen is het niet heel handig om daar nu naar toe te gaan.
Bij de RDW zijn de wachttijden nu ook een stuk langer dus vandaar de beslissing om er eentje in NL te kopen.
Kwam alleen geen geschikte tegen die binnen mijn budget paste dus vandaar dat het een 1.4 TSI is geworden.

Maar wat een bom van een auto! Top.
 

Bart81

Forumguru
Iemand enig idee of deze ‘window side spoilers’ ook beschikbaar zijn voor de superb 3? Krijg ze precies niet gevonden:arghh:
 

Bijlagen

  • 69C1DFA4-1ADE-4609-94C5-21E702224DFF.jpeg
    69C1DFA4-1ADE-4609-94C5-21E702224DFF.jpeg
    827,3 KB · Weergaven: 56

Bart81

Forumguru
Voor fabia, octavia, kodiaq zijn deze beschikbaar.... of weet iemand of de achterste ruit van de superb exact hetzelfde is als één van deze modellen?
 

4Motion

Senior Member
Ivm verbruik 120 km/u snelwegen kan ik voor de kodiaq 2.0 tsi alvast bevestigen 7 l/100km te halen (= 1:14.5).

Knappe zomer velg btw. Goede smaak ;)
 

Bart81

Forumguru
Thx bartg. Je ziet niet zo vaak skoda’s met niet skoda velgen op de baan. Had het nu graag
Net iets brutter... al blijft het natuurlijk persoonlijke smaak
 
Bovenaan Onderaan