Oplossing voor het spiegelmysterie

corsaar

Senior Member
@ pc-fre Van die gordijnairbags hoef je echt geen spijt te hebben.
Toch weer een extra veiligheids vangnet erbij.
 
Blijft apart,

waaraan kan ik zien dat ik per ongeluk gordijn airbags heb gekregen ?
In de handleiding spreken ze trouwens alleen van "hoofdairbags"

Na rustig zoeken ben ik deze link tegengekomen (misschien dat iemand er iets aan heeft) :
http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Hier alle opties (3 lettercodes in het serviceplan boekje) invullen met ; ertussen.

Kom hierop uit (volgens mij zonder gordijnairbags) :

E0W = Special edition
1D0 = Without trailer hitch
5SL = Left exterior mirror: aspherical
5RQ = Right exterior mirror: convex
1KM = Drum brakes, rear
6FF = Body-colored exterior mirror housings and various add-on parts
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
3FA = Without roof insert (standard roof)
1N2 = Power steering electro-hydraulic
1NL = Covers for alloy wheels
H55 = Tires 185/60 R15 84T super-optimized rolling resistance
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
4R3 = Power windows with comfort operation
3NC = Rear seat bench/backrest, split folding
4QU = 3-point seat belts with tensioner and electric height adjustment front
4X1 = Side air bag front
4A0 = Without seat heater
8L5 = Roof antenna and "diversity" window antenna
J2D = Battery 380 A (68 Ah)
7AA = Electronic vehicle immobilization device
8GU = Alternator 140 A
6Y0 = Without cruise control warning system
9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
8RM = 8 speakers (passive)
7Q0 = Without navigation device
8DR = Radio
8QL = Key for locking system with remote control
8X0 = Without headlight washer system
4I2 = Radio remote controlled central locking operated from inside without safe lock
B31 = Type approval the Netherlands
G04 = Front shock absorption
QN0 = Without drawers under front seats
3L1 = Manual height adjustment for left front seat
9P1 = Seat belt reminder, electric contact in buckle
Q1A = Standard front seats
7X0 = Without park distance control
9W8 = Car phone preparation
8WB = Front fog lights
7A0 = Without CD changer/CD player
3GA = Without cargo area
QG2 = No possibility of activating service interval prolongation
7MG = Emission standard EU5
L13 = Suspension range 13 installation control only, no requirement forecast
7P0 = Without lumbar support in seat backrests
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
3S2 = Black roof rails
 

martin

Nieuw lid
Waarschijnlijk zullen alle modellen na de zomervakantie in de Skoda fabriek uitgerust zijn met spiegels in de zonneklep.

Ik heb mijn auto 17 april besteld en 25 augustus opgehaald. Voorzien van handgrepen, spiegels in de zonneklep. Geen gordijnairbags als optie genomen !

Overige opties (misschien is er een link) : Bluetooth, MaxiDot, Klein leder, climatronic, electrische achterruiten, Metallic lak, dakbeugels.
Ik heb DE oplossing gevonden voor het spiegelprobleem: voor 3 euro bij Halfords een plakspiegeltje gekocht. Alsof het er standaard in zit. Ik snap niet dat de mensen zich zo druk maken over een makeupspiegeltje wat toch bijna nooit gebruikt wordt.

Gr. Martin
 

wanderer

Senior Member
die plakspiegels laten na een bloedhete dag een plakkerige slijmerige substantie achter en vallen zelf van de zonneklep af....zou ze nooit gebruiken, de plakstrip kan niet tegen de hitte...
 

GJS

Senior Member
Kan je nog beter op de sloop nette zonnekleppen met spiegel zoeken die ongeveer dezelfde maat hebben als in de skoda.
Als je ze uit een beetje luxe bak sloopt zit er nog verlichting in ook, moet je wel aan zien te sluiten in de skoda, maar het is maar een klein eindje naar de binnenverlichting, dus zo moeilijk zal dat niet zijn en dan heb je wel wat unieks in je Fabia GL.
 
Op zich zijn de zonnekleppen met spiegel gewoon na te bestellen bij de skoda-dealer. Ik heb geen idee wat het kost, maar het is mogelijk.

Ik heb mijn GL vorige week opgehaald, daar zitten geen spiegels in en geen gekoeld dashboardkastje.
 
Ik heb DE oplossing gevonden voor het spiegelprobleem: voor 3 euro bij Halfords een plakspiegeltje gekocht. Alsof het er standaard in zit. Ik snap niet dat de mensen zich zo druk maken over een makeupspiegeltje wat toch bijna nooit gebruikt wordt.

Gr. Martin

Ik moet ook bekennen, dat het mij niet zo boeit. Het zit er alleen bij mij wel in.....
 

GJS

Senior Member
@roppie: Stond al vermeld in dit draadje, maar liefst € 55 per stuk.
Jij hebt dan zeker geen climatronic.
 

woozie

Actief lid
het gaat voor mij ook nog niet eens of je het wel of niet gebruikt... maar het lijkt er op of sommige GL's er wel mee worden uitgevoerd en sommige niet.

ik heb ze nu dus wel, maar weet niet waarom :)
m'n oude auto had ze ook, maar ze zijn nooit gebruikt.. en nu zal ik ze ook nooit gebruiken.

het is toch vreemd dat sommige GL's (zonder gordijnairbags) ze wel hebben en sommige niet?
 

woozie

Actief lid
zou je denken.... maar helaas worden er nu (2011 modellen) ook GL's met en zonder uitgeleverd.

bij mijn dealer stonden 2 GL's klaar, de mijne en nog 1.
allebei op hetzelfde moment binnengekomen.. ( en allebei in april al besteld) de mijne had wel de spiegeltjes en de handgrepen, de andere GL niet.
 
Zo werkt dat niet Fred. Een auto word op bestelling gemaakt.
Het is wel vreemd. Of iemand let niet op welke zonnekleppen hij moet monteren of ze er staat een verkeerde code op de order of de kleppen zonder spiegel zijn op dat moment op . Heel veel andere mogelijkheden zijn er niet denk ik
 

FredV

Banned
In NL werkt dat momenteel niet zo vanwege de grote aantallen bestellingen.
Straks heeft een importeur/dealer auto's op voorraad, dus dan is er geen bestelling aan geplakt. Het kan dus wel.
En je ZOU het haast denken, en wie weet , zijn het auto's die als voorraadauto's (niet GL's) voor andere landen werden geproduceerd en 'omgebouwd' zijn.
Maar het blijft gissen. Kijk, een enkele auto zonder afleveren kan, maar hoor het nu meermalen. Dat is geen toeval meer.
 
Bovenaan Onderaan