Oplossing voor het spiegelmysterie

ajlinden

Nieuw lid
Ik lees in diverse draadjes de meldingen over wel of geen spiegels in de zonnekleppen. Dit is simpelweg te herleiden naar het wel of niet hebben van gordijn-airbags.

Dus, standaard heeft de F2GL geen spiegels in de zonnekleppen. Bij de optie "gordijn-airbags" worden ze wel gemonteerd.

Waarschijnlijk om te kijken of je haar nog goed zit wanneer deze airbags zijn ontploft, of zo.. :1884:
 

FvElswijk

Nieuw lid
Op de prijslijst van 8 mei 2010 staat inderdaad dat als je de gordijnairbags als optie neemt, de make-up spiegels en de handgrepen aan het plafond erbij geleverd worden. Kijk maar even in de bijlage.

Op zich wel vreemd dat dit op de prijslijst van 14 juni 2010 niet meer expliciet vermeld staat, maar ik ga er van uit dat dit niet verandert is.
 

Bijlagen

  • New Picture 2.jpg
    New Picture 2.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 138
idd dat klopt, zat vandaag in greenline, wss die van mij (nog onduidelijk) maar ik heb gordijnairbags, en daar zat idd spiegel erin plus de handgrepen. Wist dus niet dat het daar aan lag.
 
Voor mij iig fantastisch nieuws, ging zowiezo voor de extra airbags.

Offtopic: Ik persoonlijk vind zowiezo niet dat je daarop zou moeten willen besparen als het niet persé noodzakelijk is.
Stel dat je je auto meegeeft aan iemand (vrouw, vrienden of familie) die er vervolgens mee in een ongeluk betrokken raakt met vervelende of wellicht zelfs fatale afloop. Hoe zou je je dan voelen wetende dat je 280 euro teveel vond of liever voor iets anders ging ten koste van extra veiligheidsvoorzieningen die wel beschikbaar waren..

Ik kan en wil niet in andermans portomonnee kijken, ik besef natuurlijk ook dat het soms gewoon niet kan. Maar ik weet dat er mensen zijn die meer geven om grotere velgen dan extra airbags :)

Ik oordeel over niemand, dit is slechts hoe ik erover denk. Andere meningen respecteer ik uiteraard.
 
@maartenvansoest

Ieder mag zijn mening hebben maar je verhaal is erg subjectief.
Mijn inziens is een ieder verantwoordelijk voor zijn handelen. Een airbag meer maakt bij een fatale afloop echt niet uit voor het gevoel, hoor. Je kunt een auto volledig aankleden met veiligheid en ik kan je verzekeren dat jouw Skoda met zijdelingse gordijen een stuk onveiliger is dan een Volvo of Lexus. Verder vind ik dat je geen oordeel hierover mag hebben. Waar ligt de grens?

Osynlig
 
Mijn verhaal is inderdaad subjectief, een mening is namelijk altijd subjectief :)
Een airbag meer maakt na fatale afloop inderdaad niets uit voor het "gevoel", een airbag minder (naar mijn mening) omdat je het geld daar niet aan wilde besteden maakt wel degelijk iets uit voor het "gevoel" na een fatale afloop. Het is overigens niet erg als we daarin van mening verschillen.

Ik vind je voorbeeld waarin je zegt dat een volledig aangeklede Fabia alsnog onveiliger is dan een grotere / duurdere auto een waarheid. Bedoel je daarmee dat je eigenlijk een grotere duurdere auto zou moeten kopen OF een kale fabia? Ik denk dat ik dat iets te zwart/wit vind.

Tenslotte, ben ik met je eens dat je geen oordeel mag hebben hierover, gelukkig is er in mijn post dan ook geen enkel oordeel te vinden, slechts een mening.
 

corsaar

Senior Member
Het botst toch wel een beetje misschien is een gordijn
airbag een goede tussenin oplossing !!
 

ronald24e

Actief lid
Beetje nutteloze discussie over subjectieviteit en oordelen....

Ik vind het wel vreemd dat er bij de airbags ineens wel spiegels gemonteerd zitten, zou namelijk echt het nut ervan niet kunnen bedenken?
 

deusjevo

Forumguru
Stel dat je je auto meegeeft aan iemand (vrouw, vrienden of familie) die er vervolgens mee in een ongeluk betrokken raakt met vervelende of wellicht zelfs fatale afloop. Hoe zou je je dan voelen wetende dat je 280 euro teveel vond of liever voor iets anders ging ten koste van extra veiligheidsvoorzieningen die wel beschikbaar waren..

Tja, als ik m'n eend met 0,0 veiligheidvoorzienigen, kreukelzones, airbags etc. uitleen aan vrienden dan vind ik het natuurlijk wel erg tragisch :(maar voel mij vervolgens ook helaas niet verantwoordelijk...

Had ik dan nooit die eend moeten kopen?
Kweenie hoor... :ahum:
 

FvElswijk

Nieuw lid
Wij hebben een Skoda Fabia gekocht als gezinsauto. Hoodzakelijk voor mijn vrouw om veilig naar haar werk te rijden en onze kinderen te vervoeren. Ik maak me ook niet de illusie dat een gordijnairbag een wereld van verschil zal maken, sterker nog; ik ga ervan uit dat we ze niet zullen gebruiken. :grin: Maar ik vond het wel een prettig idee.

Bij andere merken heb ik wel eerder gezien dat accessoires (die soms niks met elkaar te maken hebben) met elkaar worden gekombineerd. Dit om de verkoop van deze opties te bespoedigen. Toch blijf ik het raar vinden dat de meeste Skoda verkopers die wij gesproken hebben, niet op de hoogte waren van de combinatie gordijnairbag/make-up spiegels/handgrepen. Hoe kan je dan je klanten goed informeren?
 

Marvin

Nieuw lid
@ronald24e en FSdinges

Zou het niet kunnen liggen aan de bekleding van de dakhemel of iets dergelijks? Het is natuurlijk vreemd, maar misschien ligt het daar wel aan. Dat de dakhemel met de gordijnairbags ook die kleppen met spiegeltjes bevat.

Ja de reden blijft daarmee natuurlijk nog onbeantwoord. Maar misschien gaan ze er bij Skoda vanuit dat het vooral de beter uitgeruste versies zullen zijn (waar spiegeltjes al standaard zijn) die gordijnairbags zullen meekrijgen? Whatever, we zullen het nooit weten :-)

(Het is zoals de vraag waarom ik op mijn 1.2 TDI Combi geen scheidingsnet kan krijgen of het Cargo-platform ...)
 

ronald24e

Actief lid
Ik heb me er verder niet in verdirpet hoor maar een scheidingsnet kun je niet krijgen?

Als die voor de normale Fabia combi leverbaar is dan kun je hem toch ook bestellen voor de Greenline?
 

Marvin

Nieuw lid
:ot:
@ronald24e: in België niet! En het is niet eens een Greenline, maar de gewone 1.2 TDI. Ik weet niet of dat het beleid is van de invoerder, of van Skoda algemeen. Maar scheidingsnet kan dus niet op de 1.2 TDI :( snif
 

LenK

Forumguru
Bij VW en Seat hebben ze het handiger opgelost. Daar kies je gewoon bij de bestaande trims (resp Trendline/Comfortline en Reference/Style) als motor de Bluemotion/Ecomotive 1.2TDI erbij. Geen gezeur over dat er opties weggelaten zijn of niet bij te bestellen omdat je goedkoop wil rijden.
 

NielsW

Lid
Begreep van de dealer dat ze de zonneschermen ook los konden bestellen met spiegeltje erin. Net als de grepen etc.
 
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te >>quoten<<. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]



Wat doen jullie in godsnaam met die spiegeltjes dat ze zo belangrijk zijn :crazy:
Ik ga voortaan gewoon een kwartiertje eerder opstaan en doe mijn make-up thuis wel op :D:D
 
Vandaag bij de dealer geweest om te praten over mogelijke aanschaf F2GL

Er is weer een nieuwe folder uit prijslijst per 1 juli 2010, waar in de prijslijst bij gordijnaairbags weer vernoemd staat dat deze worden geleverd inclusief handgrepen in hemelbekleding, leeslampjes en spiegels in zonnekleppen.

In de folder staan nu ook meer Technische specs, het zijn 3 a 4 tjes geworden, met greenline info.
 

FredV

Banned
"MartyBro± prijslijst nog niet beschikbaar op de skoda-site.
In de uitgave prijslijst 1 juli die ik een aanal weken geleden al zag, stond de Greenline met een 1.6TDI vermeld ipv de 1.2
Is dit nog zo in de lijst die jij heb gezien?
 
@ FredV ik heb van de dealer een prijslijst/boekje gekregen specifiek voor de greenline, hij had die ook pas vanaf gisteren binnen.

Hier staan dan ook alleen prijzen in van de greenline.
 

Captain Hook

Forumguru
Die nadruk op die spiegeltjes in de zonnekleppen begrijp ik ook niet. Ik rijd nu al 5 jaar en 180.000km in mijn O2, maar die spiegeltjes worden zelden tot nooit gebruikt. Zelfs mijn vrouw of dochter gebruiken ze eigenlijk nooit.

Maar de combinatie spiegels en airbags snap ik weer wel. :winkie:
Hoe vaker je die spiegels gebruikt, hoe groter de kans dat je ook de airbags rondom nodig hebt... :super:
 
Bovenaan Onderaan