Opel Omega V6 - 1995 "The European 5000-editie"

SuperBeeb

Forumguru
Waar komt deze vandaan? Is t een filmauto? Kan LCPD alleen terugvinden als naam in de serie TJ Hooker.
 

Okki

Donateur
Overigens, over die MV6 (want daar gaat het natuurlijk om) gesproken. Een vorige werkgever had eerst een BMW, altijd gezeur bij klanten "zo, een BMW, die is zeker door ons betaald?"

Later kocht hij een MV6, duurder dan die BMW, maar nooit gezeur van klanten. Hij reedt maar in een Opeltje.

Was een beest van een auto.
Veel plezier met je "rally"
 

Eemspoort

Forumguru
Aah, de MV6, de meest luxe Omega in zijn tijd. Niet de snelste, trouwens. Dat was de 2.6 V6 met handbak. Die heb ik gehad. :D De mijne was een donkergroen metallic GL stationwagon. De op 1 na fijnste auto die ik ooit gehad heb.



Wel geinig, LCPD. :deuk: Voor de gene die het niet kennen, dat is de Liberty City Police Departement in het computerspel Grand Theft Auto 5. Ëén van de vorige eigenaren zal wel een groot fan zijn geweest, denk ik zo.

Mooi avontuur ook, trouwens! Veel succes en heel veel plezier gewenst!
 
Geinig.. leuk detail dat er op de neus een Chevvy logo zit maar de rest binnenin alles opel..

die mobilofoon mag je trouwens ook niet hebben; telecommunicatie wet artikel 10.15;
Het aanleggen, het geheel of gedeeltelijk aangelegd aanwezig hebben, of het gebruik van radioapparaten is slechts toegestaan indien voor het gebruik ervan aan de houder van die radioapparaten op grond van hoofdstuk 3 een vergunning voor het gebruik van frequentieruimte is verleend.

Dus mits je zendamateur bent en je een registratie hebt mag je ermee zenden op de amateurbanden.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Later kocht hij een MV6, duurder dan die BMW, maar nooit gezeur van klanten. Hij reedt maar in een Opeltje.

Heel bekend. Maar andersom kan ook. Er zijn beroepen waar je niet serieus wordt genomen als je niet in een Mercedes oid komt voor rijden.
 

EdK

Forumguru
Had vloegel wel voor me radiografische spullen nodig , totdat het opgeheven werd.
Maar hoorde er steeds minder tot niets meer over dus had idee dat het alleen nog beroepsmatig was
 
Ja maar de huidige radiografische spullen zitten in vergunningsvrije banden, 433 en 868 Mhz en in de 2,4 Ghz wifi band..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
die mobilofoon mag je trouwens ook niet hebben; telecommunicatie wet artikel 10.15;
.....
Dus mits je zendamateur bent en je een registratie hebt mag je ermee zenden op de amateurbanden.

Ligt aan de frequentie, ik zie op de foto's alleen een mic, dus geen idee waar het aan gekoppeld is (of mogelijk alleen een 'losse' mic zonder bijbehorende transceiver. 27MC is tegenwoordig in de meeste Europese landen gewoon toegestaan zonder speciale vergunning.
 

MarcoO2

Forumguru
Waar komt deze vandaan? Is t een filmauto? Kan LCPD alleen terugvinden als naam in de serie TJ Hooker.
Zie mijn eerste post en de uitleg hierover van @Eemspoort : deze auto figureert in GTA5.
Aah, de MV6, de meest luxe Omega in zijn tijd. Niet de snelste, trouwens. Dat was de 2.6 V6 met handbak. Die heb ik gehad. :D
Dit is de 2.5V6, niet de MV6. Chris had me al gecorrigeerd ;)
Wel geinig, LCPD. :deuk: Voor de gene die het niet kennen, dat is de Liberty City Police Departement in het computerspel Grand Theft Auto 5. Ëén van de vorige eigenaren zal wel een groot fan zijn geweest, denk ik zo.
Klopt, hij was fan én heeft een wrap-bedrijf. Dan krijg je dit soort fratsen :D

Geinig.. leuk detail dat er op de neus een Chevvy logo zit maar de rest binnenin alles opel..
In GTA5 is het een Chevvy, vandaar ;)
die mobilofoon mag je trouwens ook niet hebben;
het is een mobilofoon als in oproepsysteem, niet als in zendapparatuur.
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
De Opel Omega is in laatste levensfase ook met een 2.6 liter V6 leverbaar geweest. Die leverde 180 pk. De 2.5 V6 was goed voor 170 pk.

@Eemsport. De 2.6 V6 is niet de sterkste Opel Omega. De MV6 van eerdere generatie had meer vermogen 211 pk maar de sterkste Omega was er eentje van jouw modeljaar. De 3.2 V6 was goed voor 218 paardjes. Jaja, dat begon echt ergens op te lijken.

Uiteraard reken ik de Lotus Omega (380 pk) gemakshalve maar niet mee.
 

Eemspoort

Forumguru
De 3.2 V6 was het facelift model, die ik niet mee heb gerekend.
En ik zei ook niet dat de 2.5 V6 (ik maakte een tikfout in mijn originele post) de sterkste was, maar de snelste. Wel met handbak en ook maar nipt. ;)
De Opel Lotus Omega is een heel ander kaliber auto, maar ook van het vorige model.
Kom op, Chris, wel wakker blijven! Je bent toch auto-reviewer, dan moet je je feitjes kennen, hè. :D ;)
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij allemaal Dinky Toys vergeleken met de Holden modellen die down under verkocht werden..!

@MarcoO2 : wat als je een diender treft die de humor van de blauwe zwaailichten niet inziet?
 

Eemspoort

Forumguru
Ja leuk hè. Maar daar heb je hier niks aan, of je moet er 1 willen importeren en dan aan de verkeerde kant van de auto willen zitten.
 
Bovenaan Onderaan