Opel Omega V6 - 1995 "The European 5000-editie"

MarcoO2

Forumguru
Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000.

Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten :D

Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken!

Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega MV6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie :D Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene ;)

Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden.

Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel!

Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons!

Wordt vervolgd...

Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/.

814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr


Onderstaand wat screenshots van de advertentie:

IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Sterkte met de mid-life crisis Marco. :D
Mijn broer heeft een paar maanden terug Amsterdam Dakar Challenge gedaan, alleen was het eindstation niet Dakar(Senegal), maar nog een dag doorcrossen naar Banjul (Gambia).
Linkje
 

sitechris

Donateur
Hele gave journey en hele gave reis. Mijn vader had ook zo'n Omega toenertijd. Achterwielaandrijving, zescilinder. Toen vond ik 170 pk bizar veel vermogen ;). Was wel fijne auto.

Kleine correctie trouwens @MarcoO2 . De MV6 versie had een dikkere zescilinder onder de kap (3 liter met meer dan 200 pk). Ik neem het mijn pa nog kwalijk dat hij die versie niet gekozen had haha ;)
 

Tman0961

Forumguru
Jaloers haha. Mooi man! Ben benieuwd naar je avonturen. Ga je hier dat een beetje met ons kunnen delen in een soort van blog vorm?
 

MarcoO2

Forumguru
Sterkte met de mid-life crisis Marco. :D
Hahaha ach, als je dan toch door de crisis moet, dan maar zo :D
Mijn vader had ook zo'n Omega toenertijd. Achterwielaandrijving, zescilinder. Toen vond ik 170 pk bizar veel vermogen ;). Was wel fijne auto. Kleine correctie trouwens @MarcoO2 . De MV6 versie had een dikkere zescilinder onder de kap (3 liter met meer dan 200 pk). Ik neem het mijn pa nog kwalijk dat hij die versie niet gekozen had haha ;)
Oops, je hebt gelijk. De M in MV6 hoort er inderdaad niet bij ;)
Ga je hier dat een beetje met ons kunnen delen in een soort van blog vorm?
Dat is wel het idee. Of dat er tijdens de rally zelf van komt durf ik niet te zeggen, zo niet dan volgt het achteraf wel ;)
Mooie auto, en met die blauwe lampen op het dak heb je altijd voorrang.
Ja mooi he. De sirene is ook echt serieus hard. Maar of ik ze durf te gebruiken... even zoeken naar een mooie manier om ze "buiten werking te stellen"... haha!
 

Okki

Donateur
... even zoeken naar een mooie manier om ze "buiten werking te stellen"... haha!


1)Artikel 5.2.65 en alle andere voertuigen
Toevoeging
Personenauto’s/etc niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten.

2)Voertuigen mogen niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan die welke expliciet verplicht gesteld zijn of zijn toegestaan. Alleen de bestuurders van motorvoertuigen als bedoeld in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), de zogenaamde ‘voorrangsvoertuigen’, mogen blauwe zwaai-, flits- en knipperlichten voeren. Om te voorkomen dat blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten ook op andere voertuigen dan voorrangsvoertuigen worden gebruikt is het verbod op het voeren van armaturen voor deze lichten van de ‘Wijze van Keuren’ naar de eisen verplaatst. Zo kan hierop beter gehandhaafd worden, ook indien de lamp uit de armatuur verwijderd is.
 

MarcoO2

Forumguru
Kwestie van tijd inplannen voor ons.....:pieker::pardon:
Inderdaad. Of niet... :D
1)Artikel 5.2.65 en alle andere voertuigen
Toevoeging
Personenauto’s/etc niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten.

....
Klopt. Als je goed kijkt naar de foto waarop de auto bij de RDW staat, zie je dat de lichtbalk eraf is. Geen toeval ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je van de lichtbalk het binnenwerk eruit haalt en alleen de buitenkant overlaat, is het geen "armatuur" meer, toch?
Gewoon een dwarse box voor héél korte skietjes... :pardon:
Maar optisch nog wel kloppend met de rest.
 
Bovenaan Onderaan