Op zoek naar zomerbanden: 225 of 235

marwin

Forumguru
Grappig stukje bij concurrerend forum gelezen dat het prima gaat. Past spot on en geen afwijkingen of problemen. En een plaatje er bij.
 

Bijlagen

  • post-129270-0-83207300-1470993124.jpeg
    post-129270-0-83207300-1470993124.jpeg
    178,1 KB · Weergaven: 36

vennix

Actief lid
@marwin Zoals de tabel al laat zien, moet 235 wel lukken bij 7,5J. Nu je er een voorbeeld bij hebt, kun je inderdaad zien dat het geen problemen geeft.

Ik snap je opmerking over dat het wellicht te small oogt. Ik denk wel dat alles samenvalt met de combinatie van velg en band. Mijn vorige wielen set was inderdaad 17" op een 225 band bij een breedte van 7J. Nu heb ik er ook een 225 band onder liggen bij 19" en 8J. Zoals ik het nu zelf ervaar, oogt het alsof er een bredere band op ligt, terwijl dit niet zo is.

Zoals @Kanerr al zegt; mocht je een bredere band willen en toch het effect behouden van getrokken banden, dan kun je er wellicht ook bredere velgen op leggen :thumbsup:. De afbeelding die je doorstuurt vind ik het wel moeilijk af te leiden hoe "bol" de bandwang staat. Hoe dan ook, dat is toch ook iets wat smaakt blijft.
 

EJS

Forumguru
Bij de kodiaq krijg je 235 op een 7J viel me op toen ik aan zoeken was voor Sirius velgen voor mijn superb.(uiteindelijk Phoenix gekocht) Ik kwam dan standaard Sirius sets van de kodiaq tegen welke 7J zijn. Bij de Superb is dezelfde set 8J beiden met 235 band. Vond ik best apart eigenlijk. Weet iemand waarom dat is?

Staat trouwens erg mooi die set! Nu nog een afdekkapje op je slotbouten. (Moet ik zelf ook nog vandaar dat het opvalt)
 

JeSko

Forumguru
Ja klopt, misschien dat de gebruikte band heel dun is voor een 235, zoals @Kanerr al aangaf zit er per fabrikant nog wel behoorlijke marge op, daarom dat zoveel jonge gasten dezer dagen met Nankang rijden, beroerde band, maar extra small en dus kunnen ze extreem gaan in het getrokken band verhaal.
 

vennix

Actief lid
@EJS @hemi24 wees gerust, de afdekkapjes voor de slotbouten zijn inmiddels in bestelling, haha :D . Ik kwam na montage ook tot de conclusie dat de standaard afdekkapjes natuurlijk niet gaan passen :maakmegek:.

235 op 7J is overigens inderdaad bijzonder te noemen. Dan rijd je helemaal op ballonnen :pieker:.
 
Laatst bewerkt:

vennix

Actief lid
@EJS ik heb ze via de dealer (die ze op hun beurt weer bij PON besteld, gok ik) besteld. Ik heb momenteel (nog) geen artikelnummer. Zodra ik die heb, kan ik je die wel geven. Wellicht kun je ze zelf dan ook ergens bestellen. De prijs was ook heel schokkend: €1,34 per stuk :shocked::maakmegek:.
 
Bovenaan Onderaan