Op welke banden is jouw S3 geleverd ?

MarsMars

Senior Member
Ik heb toch ook maar eens gekeken op wat voor banden mijn auto is geleverd.

Wat blijkt: die van mij zijn rond :sterretjes:, daar heb ik nog niemand eerder over gehoord!
Verder is het binnenste deel van aluminium en het buitenste deel zwart rubber.

Het rubber gedeelte is opgepompt tot 2.5 bar. Is nog net comfortabel in de Sport stand. Bij 3 bar is het comfort ver te zoeken helaas, de auto voelt dan erg hard aan. Bij 0 bar is dat nog erger, dan komen er ook bijgeluiden bij, dus ik hou het maar op die 2.5 bar...
 

Bogardo

Nieuw lid
Hier op Falken ziex ze914a ecorun (215/55 R17 94W)
Lijkt me ook niet origineel te zijn.. Iemand ervaring met dit merk?
 

Skoda user1970

Actief lid
Heb een goede maand geleden gewisseld naar winterbanden. (Michelin Alpin 5)
Deze maken behoorlijk veel herrie; dit had ik niet verwacht.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
De pijlen op de banden staan in de rijrichting dus niet verkeerd gemonteerd.
 

3deskoda?

Senior Member
Idd, op de S3 is de voorgeschreven breedte voor 17" nu 215. Vond dat ook wat vreemd. Bij mijn vorige wagen, een O2, was dit 225.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
215/55-17 is een hardloper in de bandenhandel tegenwoordig. Zit standaard onder steeds meer D segmenters. Zal zeker iets met afrolweerstand te maken hebben.

Gek genoeg is in het C segment 225/45-17 juist weer heel courant
 
Hier op Falken ziex ze914a ecorun (215/55 R17 94W)
Lijkt me ook niet origineel te zijn.. Iemand ervaring met dit merk?

Idem hier, bij mij leasewagen maar kwam zo van de fabriek denk ik... zit nu te wachten op wintersloffen... benieuwd welke er straks opliggen...
 
Idem hier, bij mij leasewagen maar kwam zo van de fabriek denk ik... zit nu te wachten op wintersloffen... benieuwd welke er straks opliggen...

Inmiddels liggen er bij mij michelin alpin 5 215 op. @Skoda user1970 itt jouw ervaring bij mij geen trilling te merken. Ook mijn Falken ziex waren ok. Enfin voor zover je van ervaring kunt spreken. Bandenwissel na amper 250 km en nu net over 1000... Maar ik ga ervan uit dat je snel merkt als er iets met de wegligging loos is...

@Bogardo, vroeg aan bandencentrale of ze falken goed kenden. Volgens hen niet echt een kwaliteitsband (keuze van deze band ligt bij de dealer). Even opgezocht op internet en toch wat positieve ervaringen met deze band gevonden... Afwachten zeker?
 
Ook bij mij zijn de wollen winterslofjes gemonteerd. Van leasemaatschappij mocht Good Year of Michelin. Dus Michelin besteld bij Euromaster. "Laat deze voorkeur ook even aan de lm weten" was de tip van Euromaster. Dus gedaan.

De Good Year banden zijn afgelopen week gemonteerd :banghead::sterretjes:

Heb het maar zo gelaten. Geen zin in het gedoe en bandjes lijken prima. Stil en goede wegligging tot zover. Volgende week maar eens kijken of we sneeuw kunnen vinden voor de echte test :D
 

VolvoFox

Senior Member
Mijn auto is geleverd op Continental zomerbanden en ik rij nu met Fulda winterbanden. Wat een verschil! De Fulda's zijn veel stiller! Zo rij ik liever het hele jaar door op winterbanden.
 

MarsMars

Senior Member
Mijn auto is geleverd op Continental zomerbanden en ik rij nu met Fulda winterbanden. Wat een verschil! De Fulda's zijn veel stiller! Zo rij ik liever het hele jaar door op winterbanden.
Ik heb dezelfde combi. LM gaf me de keus tussen Fulda of Kleber, dus B of C merk banden. Het zijn de Fulda's geworden. Ik kan ze niet echt stil noemen. Ze hobbelen en kwispelen ook, dus ik ga nog terug naar Kwik-Fit om te kijken of ze wel goed rond zijn.
Verder lichte trilling in mijn stuur en wat meer in de stoel. Pas boven de 160 houd dat op. Irritant. De Conti's hadden deze producteigenschappen niet...
 
Bovenaan Onderaan