Op welke banden is jouw S3 geleverd ?

METER

Nieuw lid
Mijn Superb Style is afgeleverd met Pirelli. Ik heb deze Superb besteld in Litouwen.
Heb daarmee wat euri's bespaard.
 

Jasper-RS

Forumguru
Wanli? Af fabriek? Dat geloof ik niet.


Octavia 2 RS 2.0 Tfsi combi 2006. Race blue, 19" oxxo Vapor, 30mm verlaagd.
 

carfreak24

Forumguru
Zo, met over de 50.000km zijn de banden rondom aan vervanging toe. Eerste montage dus Contis. An sich prima band maar luidruchtig en zeker nu ze ouder worden wat cupping. Van de dealer een nette aanbieding gekregen voor 4x Contisport5 voor 720,- incl montage en balanceren ex btw. Voor een setje Michelin Primacy 3 vragen ze 740,- al met al een net voorstel. Als ik ea vergelijk met internetaanbieders in NL of D (werk nl in Duisburg) zit er niet veel tussen of zijn ze zelfs goedkoper (als je alle kosten meetelt).
Maar, hoe zijn jullie ervaringen met de Primacy 3? Gevoelsmatig lijkt met dat een meer op comfort gerichte band dan bv een Primacy Sport. Gaat me vooral om kleefkracht (lees: stabiel en zeker blijven voelen) in lange bochten (bij 150+) en bij (stevig) vertragen. Iemand iets zinnige over te melden of wellicht een andere suggestie qua band ?
 

Jan A

Actief lid
Zo, met over de 50.000km zijn de banden rondom aan vervanging toe. Eerste montage dus Contis. An sich prima band maar luidruchtig en zeker nu ze ouder worden wat cupping. Van de dealer een nette aanbieding gekregen voor 4x Contisport5 voor 720,- incl montage en balanceren ex btw. Voor een setje Michelin Primacy 3 vragen ze 740,- al met al een net voorstel. Als ik ea vergelijk met internetaanbieders in NL of D (werk nl in Duisburg) zit er niet veel tussen of zijn ze zelfs goedkoper (als je alle kosten meetelt).
Maar, hoe zijn jullie ervaringen met de Primacy 3? Gevoelsmatig lijkt met dat een meer op comfort gerichte band dan bv een Primacy Sport. Gaat me vooral om kleefkracht (lees: stabiel en zeker blijven voelen) in lange bochten (bij 150+) en bij (stevig) vertragen. Iemand iets zinnige over te melden of wellicht een andere suggestie qua band ?
Om je een idee te geven:
http://www.auto-motor-und-sport.de/suche-812933.html?p=2&q=Reifentest
http://www.auto-motor-und-sport.de/suche-812933.html?p=2&q=Reifentest
Niet meteen helemaal de juiste maat, daarom dat het maar is om je een idee te geven.
 

carfreak24

Forumguru
Ja, die test (en andere) heb ik gezien. Echter zijn er wel een apar verschillen, ten eerste heeft men voor die test een MB A250 gebruikt, een auto die lichter en compleet anders is van bouw en rij-eigenschappen. Tevens zijn de banden -zoals je zelf aangeeft- een andere maat. Natuurlijk kan je hier wel ea aan herleiden mbt kwaliteit en weggedrag, maar ben vooral benieuwd naar de ervaring onder de S3.
 
Bovenaan Onderaan