Op welke banden is jouw S3 geleverd ?

Level42

Forumguru
N.a.v. het trekken van mijn S3 en de oplossing die de dealer heeft gedaan (4 nieuwe Pirelli's i.p.v. Continental's) ben ik benieuwd naar wat voor sloffen er onder jullie S3's lagen toen je hem kreeg.

Volgens mijn dealer zijn het meestal Pirelli's onder de S3.

Ik moet zeggen, sinds deze er onder zitten rijdt de S3 werkelijk FOR-MI-DA-BEL. Spoort perfect en stuurt heerlijk. Lichte trilling ook verdwenen.

Maar goed, met welk rubber werd jullie S3 geleverd ?
 

s_janssen

Actief lid
? Elke PON auto wordt toch standaard omgezet naar PON's huismerk Continental? En vervolgens gaan de originele fabrieksbanden de 'handel' in.
 

Level42

Forumguru
Dat dacht ik dus ook altijd en het was dus zelfs mijn dealer opgevallen dat dit voor de S3s kennelijk niet (meer) zo is....
 

Schippersss

Forumguru
Das een geluk dus. Imo zijn die conti banden die onder de meeste vag auto's zitten een beetje overgewaardeerd door hun zelf, zeker in de prijs. Vind die contact 5 maar hoop herrie maken en slijtage is hoog (35.000km helemaal op). Zitten bij ons onder de bedrijfs Audi A4, maar mijn keuzen zou het niet zijn.
 

Level42

Forumguru
Ben zelf altijd Michelin fan geweest maar vorige LM (Athlon) vond dat wij het wel op B-merken als Kleber konden doen....
Tot nu toe dik tevreden over de Pirelli's.
 

coreza01

Forumguru
Bij mij Conti's 19", moet zeggen dat ik er niet al te veel over heb te klagen wel is het zo dat naar mijn mening bij een beetje optrekken de tracktion control wel vaak moet ingrijpen :)
Bij de winterbanden heb ik dat echter niet, die zijn ook Conti's maar dan 17".
 
Mijn auto staat op de Pegasus velgen (18 inch) in combinatie met de Conti sportcontact 235/45 R 18 Y XL. Bevallen prima tot nu toe. :thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Ben zelf altijd Michelin fan geweest maar vorige LM (Athlon) vond dat wij het wel op B-merken als Kleber konden doen....
Tot nu toe dik tevreden over de Pirelli's.

Tja, Kléber is natuurlijk niet in ieders ogen Michelin-waardig... ;)
 
Bovenaan Onderaan