Onze skoda en Bimmer

Nog even een klein vakantie stukje.
Nu al een paar dagen terug in dit regenland .
Voor de vakantie had ik achter het schroefset nog even een goede 2cm omhoog gedraaid . Daarna kon het inpakken beginnen. Er kan blijkbaar best veel in de kofferbak , we konden alles makkelijk meenemen .
De reis . De reis ging voortreffelijk , echt , het is een heerlijke reisauto . Ondanks zijn kleine motorretje kon ie goed meekomen met het snelle verkeer op de peage en Duitse autobahn . Ook het comfort van de KW-Streetcomfort was volgeladen top .
Eenmaal in de bergen merkte ik dat de DSG ook echt super deed. Alles in D en net zo makkelijk naar boven als naar beneden , ook 6%+. Zelfs op de motor afremmen naar beneden ging vanzelf , schrok er wel even van de eerste keer , ineens hoorde ik de motor 3500 toeren draaien terwijl ik maar heel zachtjes reed .

We zijn dus 2 weken aan de cote d'azure geweest en heel veel dagtochten gemaakt langs de kust en landinwaarts .
De terugweg via Italië Zwitserland Oostenrijk en Duitsland .
Even Legoland bezocht .
 
Daar heb ik met de vakantie geen probleem mee gehad . Maar inderdaad bij een bezoekje aan me zusje van de week wel problemen . Met 4 volwassen personen en 1 3.5 jarige , zeg plusminus 360 kg , ging het wat minder . Het bonkte af en toe achter ja ..
Zwaar KAK eigenlijk...
 

CDK

Forumguru
bij ons helaas dezelfde ervaring, met 3 volwassenen en een dreumes klapt hij finaal door z'n veren heen, zwaar KAK om het met jouw woorden te zeggen.
 

Ridley

Forumguru
Zuur mannen. Afgelopen vrijdag: twee schoonmoeders en mijn dochter van 10 achterin. Vrouw en ik voorin: geen enkel probleem

Wellicht een oplossing voor jullie:

ImageUploadedByTapatalk1442778135.152129.jpg
 
Tja , vind ik niet leuk.
Alleen en samen met me gezin rijd ie perfect hoor .
Gaat hem achter nog iets harder zetten . En zal met uitjes niet vooraan staan om te rijden denk ..
 

Ridley

Forumguru
Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden dat de budget versie het er beter afbrengt als het om laadvermogen gaat. Je zou toch denken dat KW er wel rekening mee houdt dat er 4 volwassenen in een auto mee willen rijden.
 

CDK

Forumguru
@Ridley, KW is officieel niet leverbaar voor de F3, wel voor de Polo, A1 en Ibiza, deze hebben hetzelfde onderstel, maar niet zo'n lange achteroverbouw / diepe kofferbak.
 
Bovenaan Onderaan