Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjemol

Forumguru
Inzake praktisch scheelt het een boel of de achterruit meegaat, waardoor een sedan ook een hatchback wordt.
Maar dat is bij deze niet begrijp ik
 

JeSko

Forumguru
Morgen deze gaan bekijken, wacht nog op bevestiging van de verkoper, 2.0 sky-active benzine, mooie uitvoering met o.a. Xenon, HUD en Zetelverwarming.

Mazda 3 2.0 benzine SKYACTIV 120pk 72.000km 09/2014
€ 12.750,00

Extra mooi meegenomen bij de 2.0 is dat deze altijd de twee mooie uitlaten hebben, de 1.5 heeft dit niet, qua taksen wat duurder maar dan heb je ook wat. Ook al eens wat opgezocht qua tuning en er is veel te vinden voor Mazda's, redelijk wat Maxton kitjes en kitjes van andere aanbieders, schroefset heb ik ook al opgezocht (AP maakt er vr dit model ), en uitgevonden in real life dat de 2.0 benzine standaard een redelijk lekker geluidje heeft voor een normale auto ( dit dankzij de 2.0 en de hoge compressieverhouding van de Sky active generatie ? ) .

Ook diverse fora afgestruind, tests bekeken, consumenten reviews en betrouwbaarheidsscores gezien en dit lijkt mij een mega betrouwbare auto met veel potentieel. Tuning onderdelen lijken ook doorgaans wat goedkoper voor een Jap dan voor een VAG auto

Dat je ze ook nooit of amper ziet in de tuningsscene is extra mooi meegenomen :)
 

JeSko

Forumguru
Ze heeft al wat ideetjes inderdaad, maar zal vooral eerst gaan om verlagen en wielen denk ik, maar kan zelf al wat wrappen bv chrome delete en dergelijke.
 

JeSko

Forumguru
Neenee zeker niet @hemi24 , maar als het deze niet word word het een andere 3 Mazda, staan er genoeg op binnen budget met mooie opties. Als deze meevalt zou het met de Superb, ookal ben ik er tevreden van, ook wel eens snel kunnen gaan, veel vrienden van me rijden Japans en die mannen zweren erbij, je hebt er zelden wat mee, en in dit budget kan ik ook de overstap naar een benzine maken.

Dankje man @leon-cupra
 

JeSko

Forumguru
Jazeker @leon-cupra , ik doe momenteel 8-10 k per jaar, volgend jaar gaan ze de kleine zijn school afbreken en deze komen vanaf 2023 in onze straat te zitten, dwz dat ik de kinderen letterlijk in mijne pyjama 100 meter verder naar hun school kan brengen, sterker nog, gezien naar onze situatie heb ik zelfs geen eigen auto meer nodig. Dus ik ga het bekijken, ik denk de Superb particulier te koop en terug wat geld in het laatje en rustig zoeken naar een Honda of Mazda, iets in die trend. Allemaal nog niet zeker wat de Superb blijft een praktische en schitterende auto met alles op en aan, maar realistisch gezien kan je geen Diesel houden voor wat... 4000-5000 per jaar aan km's? De grote reden dat de Superb nog bij me is is dat ik er verzot op ben, maar soms moet zelfs ik mijn verstand ook eens gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Was me eerder om de plotse ommezwaai van Skoda naar Mazda. ;)
En diesel - benzine : in principe is het eigenlijk niet interessant om te veranderen. Je koopt iets anders , wss met opleg (dus dat is al geld dat je kwijt bent), je moet de wagen terug inschrijven (kost je ook geld wat je anders niet hoefde uit te geven), de benzine zal meer verbruiken (wat je dus ook meer geld kost), kostenverschil in onderhoud zal ook te verwaarlozen zijn. Omschakelen naar benzine is pas interessant als je problemen voelt aankomen met de dpf-filter.

Maar ach .. wie ben ik om te zeggen dat een andere auto kopen onverstandig is :deuk:
 

JeSko

Forumguru
Tja Skoda heeft op de Superb na niks wat me echt aanspreekt, de nieuwe zitten vol problemen en zijn rete duur, VW algemeen is compleet de weg kwijt, een VRS is nog knap maar prijzen slagen de pan uit, en die zie ik hier overal al rijden, niks speciaals meer imo, wat niet wegneemt dat het knappe bakken zijn, maar toch. Klopt wel, we zullen wel zien wat ik ermee doe. Die Japanse merken vormen gewoon Europees en daarbuiten de top 5, vaak 7 japanse merken in de top 10, die betrouwbaarheid, de JDM cultuur, de goedkopere tuningmogelijkheden, trekken mij wel.
 

leon-cupra

Forumguru
Snap je hoor, in het geval het over particulieren gaat. Mij zien ze ook niet meer direct bij Skoda voor mijn eigen wagen. Prijzen slaan idd op niets meer maja ze kunnen dat aangezien particulieren niet meer hun hoofddoel is.
 

JeSko

Forumguru
Klopt allemaal leasebakken, Skoda is haar identiteit ( value for money/simply clever ) compleet kwijt.
 

Tees

Donateur
Wat een zorgen allemaal mannen, het is ook wel zo makkelijk om 5 of meer jaren te doen met een wagen ;)
En ik ben méér dan tevreden met de value for money van m'n Octavia hoor, daar ga je er niet heel veel beter van vinden.

Maarja, wie ben ik :angel:
 

leon-cupra

Forumguru
ik Diesel, en dat met mijn gebruik.
Ach, dat is gewoon een reden om de vrouw te overtuigen. Als je in de spiegel zou kijken zou je tegen jezelf zeggen “ik wil gewoon ook een Mazda of iets nieuws waar je jezelf terug in kan uitleven op vlak van tuningplannen en dergelijke”.

@Tees , dat zijn geen zorgen , dat is een bezigheid.;)
 

Tees

Donateur
Ik dacht dat in België diesel rijden zo goedkoop was? In NL moet je wel echt veel rijden wil t interessant zijn om diesel te rijden (dacht iets van 30-40k+ per jaar), de motorrijtuigenbelasting op diesel is hier nogal flink.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Bwah neen, nieuwe projecten kosten ook weer geld he, hoofdreden is dat ik niet bij elk 5 km ritje wil denken; nu heb ik mijn auto echt wel pijn gedaan, verkeerd gebruikt etc etc. Plus dat ik er nu mss ng wat voor krijg.
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees diesel rijden is in principe nog altijd goedkoper, maar door de dpf-filter is dat eigenlijk voor de mensen die weinig kms doen nefast. Filter geraakt vol en wanneer dat reinigen niet meer lukt is het een zeer kostelijk zaakje. Is ook de reden waarom ik overgeschakeld ben op benzine. Anders had ik zelfs mss nog met diesel gereden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan