Onderhoudsinterval

ertromp

Forumguru
Rijd je veel kleine stukken @Fucky of maakt de auto veel start/stops? Die afweging wordt door de auto electronica ook meegenomen in het service moment
 

Rosinfield

† In Memoriam
Verder speelt uiteraard ook een rol of je veel met aanhanger/caravan rijdt en hoe "sportief" je rijstijl is.
Ik heb nu met 2 tsi's en 105 000 km nooit een voortijdige service warning gehad
 

Fucky

Senior Member
Verder speelt uiteraard ook een rol of je veel met aanhanger/caravan rijdt en hoe "sportief" je rijstijl is.
Ik heb nu met 2 tsi's en 105 000 km nooit een voortijdige service warning gehad
inderdaad wel veel met caravan en boottrailer!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vermoed dat het systeem dan een hogere belasting registreert en aan de hand daarvan het service interval wat gaat verkorten
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat kan en zal ook vast. Maar zo'n systeem zal vast niet alleen werken op de status van de olie, denk ik?
 

boontjeRS

Forumguru
Bij mij is de service ingesteld op 30000km, heb nu 2300km en die telt hij keurig af van die 30d. Bij olie service heeft nog 22300km aan dus zal ik op het 1ste zicht geen 30d halen, wat is dan het nut van longlife olie of lange onderhoudsinterval als je het niet haalt. Heb de auto bijna 4 weken en oliewissel heeft zogezegd al 7700km gelopen dan? Olie pijl is nog perfekt by the way, controleer elke 500km.
 

Joske

Forumguru
Dat wil zeggen dat jij er wsl een vrij sportieve rijstijl op na houdt @boontjeRS ..... :koffie:


;)

de "zuiverheid" van de olie wordt namelijk ook gemeten en op basis van dit en nog een hele resem parameters wordt het resterende kilometeraantal tot onderhoud bepaald. (ik geloof zelfs het aantal koude starts ook enzo..)
 

boontjeRS

Forumguru
Ja, regelmatig koude starts, altijd minimum 2 per dag. Sportief ja soms en altijd boven 100 graden, maar niet zot want rij toch minimum 550km per tankbeurt en nog geen enkele keer tankmelding gehad, keer snel, keer traag rijden. Rond 7,5 l gemiddeld. Vind het toch raar zo snel, zal misschien nog beteren hoop ik, ging toch elke 15d olie verversen sowieso. Als ik olie ververs telt dit automatisch terug op dan? Service weet ik van niet, maar olieteller?
 

yesRS@

Forumguru
@boontjeRS : ben je wel zeker dat je een rs gekocht hebt? :) Ik geraak niet beneden de 8 liter met de mijne, zelfs niet op de autosnelweg met cc op 120 ( 8,5 L / 100km)
Rij nu gemiddeld per tankbeurt 9,2 L . Tank je 95 of 98 oct. ?
 

boontjeRS

Forumguru
Ga ik toch eens op letten dan @Joske, vind het een raar iets die dagenteller. Zal wel zien als het zover is, heb nog een tijdje te gaan hé. (Rijden) :yeah:
 

boontjeRS

Forumguru
Ja @yesRS@ is wel degelijk rs rsi :-). Van en naar het werk steeds rustig, is 19 km op baantjes van 50 en 70 per uur en door 4 dorpskernen dus dan tegen dat ik op het werk kom 105graden. Vorig weekend ritje urseL- vielsalm = 245km enkel aan 125 gemiddelde op computer van 7,1 op cruise, wel met airco af! Leg dit maar aan als het nodig is, nog nooit problemen mee gehad. Langere ritten af en toe keer tot 6000 toeren trekken. Verschiet ervan bij u! Altijd 98 tank ik tot de nok vol. En start/stop af als ik start ook.
 

Frank C

Forumguru
Bij mij is de service ingesteld op 30000km, heb nu 2300km en die telt hij keurig af van die 30d. Bij olie service heeft nog 22300km aan dus zal ik op het 1ste zicht geen 30d halen, wat is dan het nut van longlife olie of lange onderhoudsinterval als je het niet haalt. Heb de auto bijna 4 weken en oliewissel heeft zogezegd al 7700km gelopen dan? Olie pijl is nog perfekt by the way, controleer elke 500km.

Klinkt als een gevalletje resetten. Heb ik bij Seat 1.4 TSI gehad. Door dealer verholpen.
 

yesRS@

Forumguru
@boontjeRS : jij minder km's tussen de onderhoudsbeurten, ik tussen de tankbeurten:maakmegek:.
Nee serieus, hoop dat het nog verminderd, of ik zal mijn vrouw eens op de rooster moeten leggen en peilen naar de zwaarte van haar voet;). Tank ook 98.
Wat onderhoudsinterval betreft ga ik niet wachten tot 30000 km. Na 15000 gaat de olie eruit.
 

boontjeRS

Forumguru
@yesRS@ Ik ga sowieso olie verversen op 15d km. Heb jij dsg? Scheelt ook denk ik. Blok onder gaspedaal leggen qls mevrouwtje ermee rijdt zeker. Zal wel beteren. :jaja:
 

yesRS@

Forumguru
Nee, is een manuele bak, had proefrit gedaan met dsg en vond deze nogal zoekerig .
Wat mevrouw betreft, ze is niet te groot, kan haar stoel wat verhogen zodat ze bijna niet aan de pedalen kan :deuk:
 

boontjeRS

Forumguru
Dat probleem heb ik niet met m'n vrouw als ze rijdt met de rs. Ze is heel voorzichtig altijd geweest met m'n auto's. Zij rijdt zelf met toyota yaris van het wit gele kruis en is maar een 1000 cc dus ze schrikt altijd als ze vertrekt met de rs. Ze rijdt nog zuiniger dan ik. Heb het haar goed geleerd he!!! En als ik hem op sport heb laten staan maakt het haar te veel lawaai dus doet ze geen toeren. ;)
 
Bovenaan Onderaan