Superb 3 Ombouw naar diffusor van SportLine op normale S3

lennart218

Nieuw lid
Ik heb dit een aantal jaar geleden zelf gedaan, het is best te doen. Schroeven losmaken onderkant auto en dan naar achteren trekken als het waren. Alleen de buitenkanten gaan lastig, deze bevestigingen breken altijd wel af. Maar bij terugplaatsen heb je hier geen last van. Weet alleen niet meer hoe het exact ging.
Daarnaast ook nog wel even aan het zagen geweest i.v.m. afneembare trekhaak.
 

Bijlagen

  • Image00001.jpg
    Image00001.jpg
    502,9 KB · Weergaven: 134
  • Image00002.jpg
    Image00002.jpg
    324 KB · Weergaven: 133
  • Image00003.jpg
    Image00003.jpg
    533 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EJS

EJS

Forumguru
Bedankt voor je reactie. Ik ga het binnenkort eens proberen met de zomerwissel te combineren. Blijven de sensoren vast zitten aan de auto zeg maar? Of moet je die aan de nieuwe bumper bevestigen?
 

lennart218

Nieuw lid
De sensoren klik je uit je bumper, deze monteer je weer op de nieuwe bumper (blijven aan bedrading hangen zie foto's).
 

EJS

Forumguru
Ok. En de bevestigingen die vaak afbreken zijn die van het diffusor gedeelte of van het auto gedeelte zeg maar?
 

lennart218

Nieuw lid
Het gaat om de buitenste 2 klipjes links en rechts op de diffuser, zie foto.
Hiervan zitten een hele rij van links naar rechts, echter de buitenste 2 zitten vaster dan de rest (door constructie).
De kans is dat ze breken is groot, de bumper blijft intact.
 

Bijlagen

  • 4.jpg
    4.jpg
    978,8 KB · Weergaven: 55

EJS

Forumguru
Best een klus nog om die diffuser los te krijgen. Kwam naast de parkeersensoren ook de sensoren van het virtual pedal tegen (wist ik niet maar heb me laten vertellen dat die het waren). Omdat ik een andere diffuser heb geplaatst moest ik ook de klemmetjes waarmee de sensoren vast zaten van de huidige diffuser af halen en overzetten op de nieuwe diffuser. Je moet zorgen voor voldoende dubbelzijdig tape en/of montagekit voor je gaat beginnen. Al met al wel tevreden met het resultaat. Kostte 3 uur met z'n tweeën.
 

Bijlagen

  • 20210322_093121.jpg
    20210322_093121.jpg
    1.012,7 KB · Weergaven: 120
  • 20210322_180649.jpg
    20210322_180649.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 119
Laatst bewerkt:

Bart81

Forumguru
Knap werk ejs!
Al blijft de dubbele echte uitlaat van de 2.0 tsi net iets meer hebben vind ik persoonlijk
 
Bovenaan Onderaan