Olieverbruik

Wiseguy

Actief lid
Ik heb inmiddels voor de tweede keer olie erbij moeten gooien (was bij 21.500km). Heb nu ook maar een litertje bij de dealer opgehaald, dan heb ik tenminste altijd wat bij me mocht ik onderweg ineens het lampje zien branden.... /forum/images/graemlins/24.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Als je een leaseauto heb dan sturen ze (de delaer) de rekening naar de leasemij (dan hoef je niet voor te schieten als je geen olie met je tankpas kan afrekenen).
 

ougie

Forumguru
Ik weet niet of het misschien met rijstijl temaken heeft. Ik houd van doorrijden maar niet van doorjakkeren. Heb inmiddels zo'n kleine vijfduizend kilometer gereden en vandaag voor het eerst het oliepijl maar eens gecontroleerd. Niets op aan te merken dus. Ik vind het ook eigenlijk niet van deze tijd, met die moderne diesels, dat je binnen bv tienduizend kilometer al olie moet bijvullen. Dat was vroeger, toen stonden bv de meeste (nieuwe) Franse diesels al in de showroom te lekken, Alfa's te roesten en ga zo maar door.
 
Mijn rijstijl is doorgaans rustig, en als de motor warm is dan wordt ie regelmatig even flink aan het werk gezet (om hem fit te houden...) want de meeste km's zijn met constante snelheid (snelweg e.d.). Maar toch dan bij 8100km het gele lampje. Als ik het zo hoor dan zijn de meesten tussen 7500 en 10000km aan de beurt voor een slokje olie.
 

ougie

Forumguru
Ik zal het eens in de gaten houden, en hiervoor merkte iemand het al op, de pijlstok is niet makkelijk af te lezen. Een te kleine ruimte tussen de twee "bolletjes".
 

sunnyboy

Senior Member
Het lijkt mij dat de diesel meer olie verbruikt dan de 2.0FSI. Maar jah, een diesel rijdt nu eenmaal op olie toch?
En goeie olie smeert lekker. /forum/images/graemlins/grin.gif
/forum/images/graemlins/ot.gifPS: Geen eros erbij mengen he. /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Nou dat is nog zo hoor. Ik moest bij 10.000 een liter bijvullen en bij 21.500 ging het lampje branden en weer een liter erbij.
 

Olaf

Lid
Moest gisteren bij de dealer zijn i.v.m. vervanging van de linker koplamp (beugeltje was losgeschoten) en gevraagd om naar het oliepeil te kijken.

Hebben ze dus niet gedaan want vanmorgen: 'ping'...

Vanmiddag maar eens wat olie halen. Moet toch tanken bij de Shell dus dat scheelt.

Overigens, de kilometerstand is 14.000 dus dat valt nog mee lijkt me.
 
Ik zit nu op de 43000 en lampje begon weer te branden, dus ik begin met mijn derde liter er in te gooien. Gelukkig ben ik voorbereid en heb altijd een voorraadje in de achterbak liggen.
 

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ja, let dan wel op dat je de goeie olie erin gooit. Want die is bijna niet te koop bij benzine stations.

[/ QUOTE ]
Kwam ik ook achter. Uiteindelijk ben ik nog even bij de dealer langsgereden. Kreeg gelijk het restant van de fles + een vultrechter etc. erbij.

Moet zeggen, ook al was het na 17.00 uur, de auto werd netjes naar achter gereden, bijgevuld en voor de deur weer neergezet. Super!
 

rickske

Actief lid
Moet zeggen, ook al was het na 17.00 uur, de auto werd netjes naar achter gereden, bijgevuld en voor de deur weer neergezet. Super!

[/ QUOTE ]

Die service krijg ik ook altijd bij mijn dealer die aan een zeer drukke autoweg woont en het moeilijk uitrijden is wegens de slechte zichtbaarheid en het vele verkeer.

Nee voor mij is mijn dealer. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Dutch

Actief lid
Vanmorgen ging het lampje branden om olie bij te vullen. Dat was de eerste keer en ik zit nu op de 13K. Ik heb er maar 0,5 liter bijgedaan.
 
@Dutch, mijn ervaring met 0.5 liter is dan het balkje op de peilstok precies op de helf staat. Volgens het boekje dus bij normaal rijgedrag de ideale stand.
 

Karstieman

Forumguru
Na 4900km ging ook mijn olie-ping !
Lekker dat je dan nog tijd hebt om rustig tot het volgende tankstation / parkeerplaats te rijden om daar de olie bij te vullen. Ik heb er een half litertje 0w30 bijgedaan en hij rijdt weer als een klokje !
 
Tja, bij mij ging ie weer branden: 13.200km, ik had gehoopt dat het wat langer zou duren (1e keer was bij 8.100km). Als het nou vervolgens elke 5000km gaat worden... /forum/images/graemlins/confused.gif
 
Bovenaan Onderaan