Olieverbruik 1.4 TSI DSG

Joske

Forumguru
vandaag was het ook zover.... ik had de peilstok al een tijdje in het oog gehouden en die zat redelijk dicht bij het laagste punt meetvlak van de peilstok.
Heel warm weer, de olie NOG dunner als anders zeker? Met een laag peil als gevolg ;)

IMG_3179.JPG

Ik was alleszins vlakbij mijn garagist (geluk bij ongeluk) en (heb ik nog nooit gedaan, misschien nu toch maar doen :pieker: ) ik heb geen olie in de koffer staan of zelfs niet thuis. Heb nog nooit moeten bijvullen tussen beurten in, maar ja, is ook mijn eerste TSI.. hopelijk wordt dit geen gewoonte ;).

Bij de dealer er op gehamerd van niet meer dan een halve liter bij te vullen, nu staat de olie mooi in midden van peilstok. Bij aflevering van de auto stond de olie toch ook al aan de lage kant vond ik. Dus ik reken dat er in tussentijd 300ml "verdwenen" is, na 16000 km gereden te hebben.

Dat vind ik acceptabel bij inrijden nieuwe motor..

12 euro betaald en klaar. (ja online is dat goedkoper ;) )
 

RogerS

Forumguru
Bij mijn vorige auto's nooit olie tussen de beurten door hoeven bij te vullen. Nu heb ik standaard één liter olie in de auto en één 5 liter fles, waarmee ik de 1 liter fles bijvul, in de garage....
 

peterrapid

Forumguru
@Joske ik ook 1x moeten bijvullen en altijd 5l Castrol edge in koffer zitten. En eigenlijk als je het nagaat wel ergens normaal dat je eens moet bijvullen. Olie is zo een dunne zooi dat het bijna niet anders kan of wat verbruiken.
 
Bovenaan Onderaan