Olietemperatuur skoda super2 1.6 TDI greenline

peterrapid

Forumguru
Mannen het probleem gaat over bedriegen bij het inspuiten van Ad Blue in de 2.0tdi's in VS, wil nog de eerste Skoda-rijder zien die met een Ad Blue installatie in zijn auto zit :lezen:
 

Tafkah

Forumguru
Nee... Het probleem zit het in het feit dat VW zijn computers zodanig aanpast dat het op de rollenbank mooie resultaten laat zien.
Inderdaad nu opgemerkt bij EA 189 blok.... maar wie zegt dat ze dat niet vaker hebben gedaan.
Toegegeven, dit is speculatief... Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Affijn, nu verder in het 'zeuren' topic.
 

peterrapid

Forumguru
Ja en wat doen die computers ? Meer Ad Blue inspuiten als ze in testcyclus staan ... :banghead: in de VS. Wat niet wegneemt dat Europa ook voor een dilemma staat wat betreft de diesels, er geen enkele diesel van geen enkel merk die in de realiteit doet wat de standaard Europese test meet ... maar dat is een Europees issue wat nu opgerakeld wordt door dit.
 

Tafkah

Forumguru
Vandaag nog even contact gehad met de LM, om te vragen of zij contact hebben gehad met PON. Het blijkt dat PON het momenteel ERG druk heeft (goh), dus het antwoord op mijn 'probleem' laat nog even op zich wachten....
Keep you posted..
 

Santi

Lid
Kan iemand mij vertellen hoe ik de olietemperatuur kan aflezen in een OIII Edition BL 1.6 TDI MY2016? Kom in de boordcomputer niets tegen?
 

Joske

Forumguru
Kom in de boordcomputer niets tegen?
je bedoelt toch het schermpje tussen de tellers é? ;)

gewoon even scrollen onder, als ik het me goed herinner, "wagen" (gegevens?). Hou er wel rekening mee dat bij een koude start hier enkel streepjes staan.

andere mogelijkheid: dit is afgevinkt in de Columbus onder wat er weergegeven wordt in je maxidot. Moet je even onder CAR - SETUP kijken.

hierzo:

Naamloos.png
 

oco1979

Forumguru
FF een update: van de week is het laatste onderdeel (nieuwe ondergrill) van de modificatie uitgevoerd.
De andere wielkuipen waren een 2-tal weken al vervangen door exemplaren met een luchtopening.

Dus laat de zomer maar komen. :deuk:


Hoe stel je het nu met die nieuwe grill.

Is daar iets van bekent bij skoda als aktie om olietemperatuur te verlagen ? door deze grill.

Anders zou ik dat eens aan men garage voorleggen,als ik deze niet zelf moet koppen zou dat beter zijn ;)
 

Ericw

Forumguru
@oco1979 Heb niet de indruk dat er een soort terugroepactie o.i.d. voor is. Zeker omdat het zich alleen maar onder bepaalde omstandigheden voordoet (zwaar belast door caravan, en klimmen en hoge buitentemperatuur).
Daarnaast betrof het een te hoge koelwatertemperatuur en niet de olietemperatuur!

Van de zomer kan ik pas zien of het ook daadwerkelijk voldoende effecte gaat hebben, maar dat denk ik wel aangezien ik op de camping al een deel van de grill zelf open had gemaakt door het wegsnijden van wat plastic en dit op de terugweg al kan merken. (had ook terug een flinke klim en het was toen ook warm buiten)
 

Kogamyata

Senior Member
Ja, die extra ventilatieopeningen werken gegarandeerd goed. Zelf ooit gehad met nummerplaat die iets voor inlaatsleuf zat. Kenteken hoger gezet en dat scheelde minstens 7 gr C koelwatertemperatuur. Diverse merken in de 90er jaren werden aanbevolen kenteken te verplaatsen bij caravan, bergen en hoge buitentemp.
 

Tafkah

Forumguru
En mocht iemand geinteresseerd zijn: ik wacht nog steeds op antwoord van de LM die wacht op antwoord van PON. (Voor details, zie thread hierboven).
 
gisteren een echt lange rit gemaakt en geprobeerd de olietemperatuur echt op te laten lopen... Wat ik ook probeer hij komt niet boven de 91 (in de mfd)... Hele stukken 130 in zijn 4 gereden maar oplopen ho maar...
 

Ericw

Forumguru
@lazydave : Wat voor een auto/motor heb je dan? Met gewoon snelwegtempo zit hij bij mij op 100 graden, wat hogere snelheid levert meteen 110 graden op.
Dit met een 1.6TDI greenline 6 bak.
Trouwens ik heb absoluut niet het gevoel dat deze temperaturen een probleem zijn. :D
 
Ik ook 1.6 TDI greenline

Ik probeerde de interne vervuiling even weg te "branden"

Heb m sowieso nog nooit boven de 93 gezien (bij 150 km/h)
 
Bovenaan Onderaan