Offerte goedgekeurd dus auto wordt besteld !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wasmachineman

Forumguru
Nou, na een paar weken vergelijken is er eindelijk een waardige opvolger in zicht, op papier althans. Volgende week wordt mijn volgende auto besteld en ik heb gekozen voor weer een Octavia.

Een anthracite grey 1.6 tdi dsg elegance business line hatchback.

Ik zou eigenlijk voor een Superb gaan maar zou dan toch maximaal een 1.9 tdi amb business line kunnen leasen. Zeker niet slecht, mooi zelfs maar een Octavia past bij nader inzien toch beter bij mij. Waarom ? Een Octavia is al ruim genoeg voor mij en mijn gezin, je hebt hier (lees Octavia) niet de 1.9 PD maar de stillere 1.6 CR en deze Octavia heb ik bijna volgeladen met opties, kijk maar :

*ESP
*DSG
*Electrisch schuif/kanteldak
*Stoelverwarming
*17" Pallas
*Reservewiel
*Achterruitwisser (want ik neem geen Combi nu)

en achteraf nog
*Lederen interieur, ivory schijnt mooi te zijn i.c.m. anthraciete lak
*DVD spelers gemonteerd in de hoofdsteunen
*Het bekende afleverpakket met matten en hamers onder andere
*Bluetooth

Auro wordt besteld in Emmen bij Broekhuis want forumlid Rijk Bouman was het meest assertief in dit hele traject. Ik had ook nog bij andere dealers info gevraagd alleen ging dat toch niet zo soepel....

Dus nu nog even doorrijden en geduldig afwachten wanneer ik nog lekkerder ga rijden met mijn volgende Skoda !:1761:
 

Mick

Actief lid
Mooie wagen Wasmachineman. Ik hoop alleen niet dat je voor de ESP optie hebt moeten betalen. Volgens de prijslijst zit hij standaard op de wagens met DSG , en op de 4x4 uitvoering.
Ik hoop binnenkort mijn keuze te mogen maken. Heb van de week vernomen dat mijn wagen eruit gaat.

Gr. Mick
 

ebmc

Lid
Inderdaad een uitstekende keuze. Hele complete wagen. Zul je volgens mij meer plezier aan beleven als de "standaard" Superb. Met een Superb heb je wel veel meer auto onder je kont, maar niets extra's.

@ Mick: ESP is trouwens niet standaard op elke DSG uitvoering. Toen ik heb besteld, was dit ook een aparte optie.
 

Mick

Actief lid
Inderdaad een uitstekende keuze. Hele complete wagen. Zul je volgens mij meer plezier aan beleven als de "standaard" Superb. Met een Superb heb je wel veel meer auto onder je kont, maar niets extra's.

@ Mick: ESP is trouwens niet standaard op elke DSG uitvoering. Toen ik heb besteld, was dit ook een aparte optie.

Ok, maar in de prijslijst staat: ESP: Standaard op DSG en 4x4(behalve op de 2.0Tdi).
Ook op de site van direct lease staat bij standaarduitrusting op de DSG modelledn dat stabiliteitscontrole standaard is, en je kan het dan ook niet als optie aanvinken. Bij de handgeschakelde versies, kan je hem wel als optie aanvinken.
Zou eigenlijk altijd standaard moeten zijn vindt ik.
 

Mick

Actief lid
Hij staat als extra, maar er staat een kleine 1 achter, wat verwijst naar de tekst die ik omschreef. Heb je ook een reservewiel van 17inch?. Past dat gewoon in de kofferbak onderin?
Verder een mooie bak. Ga zelf voor een witte uitvoering als mijn werkgever dit goedkeurt. Twijffel alleen nog over de Elegance i.v.m. de Columbus.
Maar ja, schade en onkosten zijn voor de baas, en als het mis gaat kan er alsnog een Amundsen in worden gezet.

Gr. Mick
 

Wasmachineman

Forumguru
Een witte is duurder in de lease. Maar goedkoper in de bijtelling. Dus de baas kan het tegenhouden. Ik moest een zakelijke kleur kiezen. Wit is niet zakelijk dus heb ik het niet overwogen.
Reservewiel weet ik niet hoe groot die is...
Columbus laat ik mooi zitten. En het dievengilde ook hoop ik. We zien wel. Tot nu toe heb ik nog nooit een inbraak ervaren. Ik moet dus nog ont...gd worden waarschijnlijk ! :1439:
 

octavia-gek

Actief lid
Mijn wagen octavia combi elegance 16tdi dsg-7 wordt dinsdag 18mei afgeleverd
en daar zit in combinatie met een dsg 7 wel standaard esp op

s6 met je nieuwe auto goede keus
 

Wasmachineman

Forumguru
Met een Superb heb je wel veel meer auto onder je kont.


Klopt zeker. Mijn vrouw gebruikt de auto ook en haar met een S2 op pad sturen.....:icon_smile_dead:
Ze is een Fiat Panda gewend en rijdt vaak in parkeergarage's waar ze werkt. En die zijn al zo krap hoor ik haar klagen als ze met mijn huidige O2 rijdt.
 

Mick

Actief lid
Mijn wagen octavia combi elegance 16tdi dsg-7 wordt dinsdag 18mei afgeleverd
en daar zit in combinatie met een dsg 7 wel standaard esp op

s6 met je nieuwe auto goede keus

Dan kunnen we dus rekenen op mooie foto's en hoe je ervaringen met deze combinatie zijn?
Ben erg benieuwd moet ik zeggen. Wil hem ook gaan bestellen binnenkort, vandaar.
Gr. Mick
 

octavia-gek

Actief lid
P110510_16.030002.jpg

P110510_16.030001.jpg
Dan kunnen we dus rekenen op mooie foto's en hoe je ervaringen met deze combinatie zijn?
Ben erg benieuwd moet ik zeggen. Wil hem ook gaan bestellen binnenkort, vandaar.
Gr. Mick

Beste Mick,

ik hoop dat het gelukt is met de foto's het is voor het eerst dat ik dit probeer op deze site, de foto's zijn een beetje wazig dit omdat ze gemaakt zijn met een mobiel
zoals je ziet hij staat keurig te wachten zodra kenteken binnen is kan die zich gaan bewijzen.
s6 met het uitzoeken van je auto

gr octavia-gek
 

Wasmachineman

Forumguru
Tja, ik tijfelde wel tussen Anthracite grey en Cappuccino. Nu ik jouw foto's zie Octavia-gek vind ik ze allebei wel mooi. Mijn baas heeft ook cappuccino (S2C) maar dan was de combinatie met lederen interieur imo iets minder in mijn configuratie. Ik had vanwege de dvd inbouw in de hoofdsteunen maar beperkte keuze met leerinbouw.
Ik houd het maar lekker zo.
 

octavia-gek

Actief lid
Skoda-Octavia-Stationwagen--004--3386200-Medium.jpg

columbus.jpg Anthracite grey is ook een hele mooie kleur voor deze wagen ik heb nu bewust voor Cappuccino gekozen omdat mijn 2 vorige auto's zwart waren en ik wilde nu een lichtere kleur i.v.m. schoonhouden ik heb me 5 jaar rot gepoetst op dat zwart
de Elegance is een luxe uitvoering en ik vind Cappuccino er heel goed bij passen zeker met die sunset ramen en zilveren dakrails.
jij heb een hele mooie wagen uitgezocht en ik wens je heel veel s6 met het wachten daarop, 10 weken is best wel lang, zeker als je graag iets hebben wil.
nog een fotootje van de binnenkant.
 

Wasmachineman

Forumguru
Vertel mij wat over zwart ! Nu vanmiddag maar weer de wasstraat gedaan hier om de hoek ! Je blijft bezig hier.

Het wachten duurt altijd lang. We gaan eerst nog even naar Italie van de zomer met deze zwarte en ergens in september ruil ik hem om. Ik mag nog 18k km rijden. Tot de 180k km loopt dit contract.
 

cvegreen

Forumguru
Frank , zo te lezen is de kogel door de kerk . Toch niet gegaan voor de S2 , ik had gedacht dat je zowiezo voor de S2 ging gaan , maar zal dat ergens mis lezen hebben denk ik .
Nu je hebt een super uitgeruste O2 gekozen , dat is zeker niet mis .
Je hebt geluk dat je nog steeds in skoda rijdt , tot dat de nieuwe er is . Dat zal wel de pijn wat verzachten tijdens het lange wachten .
 

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Chris, ik dacht inderdaad voor de S2 te gaan maar deze O2 is eigenlijk beter voor me. En veel luxer. Ik rijd 60.000 km per jaar en dan is wat extra luxe wel leuk ! En een S2 is prachtig maar iets te groot op dit moment. Mijn jongens hebben gelukkig nu nog korte beentjes en nu kan ik ze nog makkelijk te pakken krijgen in een O2 als ze in hun stoeltje zitten. In een S2 is de afstand al te groot tussen mij en hun om ze te te pakken te krijgen...:smirk:
 

LenK

Forumguru
Wb formaat: helaas is het zo dat de NL parkeerplaatsen en zeker parkeergarages voor een auto van het formaat S2 een voortdurende bron van ergernis zijn.
Draaicirkel heb je last van. Het formaat van de parkeervakken is ook te benepen. Vaak sta je met voor- of achterkant over de streep en/of aan de zijkant te dicht bij de naastliggende auto's met mogelijke deurschade tot gevolg.
En je kunt zelf mss wel goed parkeren, de kans dat een ander door de krapte in- of uitparkeer schade veroorzaakt is ook groter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan