Oei, wat ben ik blij! (NOFI)

LenK

Forumguru
Is er iets mis met die auto van jou?
Mijn motor vind ik behoorlijk stil. Mijn banden overstemmen bijna altijd het motorgeluid.
Als je steeds tot 6000 toeren doortrekt dan heb je herrie maar op normale toeren is er wat mij betreft niks aan de hand met het motorgeluid van de 1.6MPI
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />



[/ QUOTE ]

De O1 wint het trouwens op prestaties van de O2
722.gif


[/ QUOTE ]

Hmmm,..verklaar je nader,..rij nu nog een O1 1.9tdi 110pk,..en heb nu weer 1.9tdi besteld een O2 welteverstaan,..had stiekem een beetje het idee dat mijn huidige O1 een tikje feller was,...iemand anders nog ervaringen mee?
 
Er is volgens de garage niks mis mee, Heb ook nog in een andere 1.6 mpi gereden, was net zo erg. Vandaag een seatdealer gebeld en die vond hetzelfde bij de seat leon 1.6. Dus ik zal met mijn vorige auto wel teveel verwend zijn, of het is gewoon een k#@!#tmotorblok.
 
H

HeerlijkHelder

</font><blockquote><font class="small">Citaat: markmbx</font><hr />

Ben er dus achter gekomen dat ik dus niet de enigste ben die zich irriteerd aan het motorgeluid. Ik sta ervan te kijken dat er op dit forum niet meer mensen zijn die zich storen aan het geluid van de 1.6 mpi

[/ QUOTE ]
Ik heb er eerlijk waar geen seconde last van. Misschien dat ik de banden wat meer hoor, tis de eerste keer dat ik 17" heb. Maar de motor hoor ik nauwelijks
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />



De O1 wint het trouwens op prestaties van de O2
722.gif


[/ QUOTE ]

Hmmm,..verklaar je nader,..rij nu nog een O1 1.9tdi 110pk,..en heb nu weer 1.9tdi besteld een O2 welteverstaan,..had stiekem een beetje het idee dat mijn huidige O1 een tikje feller was,...iemand anders nog ervaringen mee?

[/ QUOTE ]

De O1 is wat lichter dan de O2 dus wat betere prestaties:

O1 1.6 MPI:
Top 190 km/u
0-100: 11.9 seconden

O2 1.6 MPI:
Top 188 km/u
0-100: 12.4 seconden

Leuk, win ik toch nog op 1 terrein met m'n O1 Demarrage 1.6 MPI van een O2 1.6 MPI
yeah.gif

Hoewel, qua prijs/uitrusting denk ik ook wel....
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: markmbx</font><hr />

ik ben, denk ik, gewoon teveel verwend geweest met mijn vorige auto. Iets anders kan ik niet bedenken.

[/ QUOTE ]
Wat had je eerst dan, een Lexus?
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: markmbx</font><hr />

marea jtd

[/ QUOTE ]
confused.gif


Wacht even, ik wil mij eigenlijk niet in jullie discussie mengen maar een Fiat Marea
icon_smile_question.gif

Heb ooit tijdelijk een Marea gehad maar ik eigenlijk nooit van m'n leven in zo'n takkebak gereden.
Had meer defecten dan mijn lelijke eend in 20 jaar heeft gehad
945.gif


Tot dusver mijn 1e en laatste bijdrage aan jullie fijne discussie
wink.gif
 
200000 km zonder problemen of de bekende rammeltjes. Heb vandaag eat dealers gebeld, zeiden allemaal wat hier ook wordt gezegd. 't zou een stille auto moeten zijn. Mijn eigen dealer wil niet meewerken, dus probeer ik maar een keer een andere, misschien toch iets niet goed
 

ByeByePeugeot

Actief lid
In afwachting op mijn O2 Combi 1.6 FSI BE rijd ik nu (helaas) in een Focus TDDI... Wat een drama zeg!!

Dieselherrie, Stoffelsnelheid bij het optrekken en het enige wat die bak nog zou moeten doen is een harde knal geven bij het wegrijden. Zo zou het plaatje helemaal rond zijn.

Had ik nu nog maar mijn 1.6 Peugeotje...
407.gif

Levering staat gepland in januari, wat duurt het w88 toch lang zeg.
koffie.gif
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: markmbx</font><hr />

heb vandaag een 1.9 tdi edition 100 van de garage meegekregen, rijdt 10x beter als 1.6 mpi.

[/ QUOTE ]

Mooi markmbx, weet je welke auto je volgende keer moet kopen/leasen
cheer.gif
 
nu is het extreme motorgeluid opgelos, kreeg ik hem vanmorgen bijna niet gestart, een hoop geplof en gekuch. Na een keer of vijf deed hij het pas normaal
 
1.6 mpi is weg, heb nu een 1.9 tdi. Echt 10 keer fijner en op snelheid echt stiller als 1.6 mpi

octavia 2 ambiente+ 2007
 

Okki

Donateur
Samen? Samen met wie?
Was het niet Steeds Knutselen Onder de Auto?

mwah...130 km/h rijdt ik toch nooit!
 
Bovenaan Onderaan