Oei, wat ben ik blij! (NOFI)

SkodaMan

Actief lid
Pompie dompie dom....... Sjooo, lekker cruisen in een O2 met 2.0 FSI met 6-bak automaat. Zal ik nog een extra rondje maken in de stad of zal ik effe de snelweg op? Het leven is zwaar met al die moeilijke keuzes.
smirk.gif
 
ik wil niet lullig doen, maar heb hiervoor een fiat marea jtd gehad, maar is fluisterstil t.o.v. octavia 1.6 mpi.
Ook t.o.v. 1.9 tdi.
Ben octavia na 15000 km al beu, wat een herrietrapper.
Volgende keer weer een italiaan

O2 1.6mpi ambient 2006 15000km
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: markmbx</font><hr />

Volgende keer weer een italiaan


[/ QUOTE ]

Cliché-inkopper: want je bent verslaafd aan elektronische storingen?
grin.gif
wink.gif
 
Ik heb ook deze mening.
Ik weet waarvoor ik meer betaal en heb het ervoor over.
Dat neemt niet weg dat een 1.6 op gas geen optie is als er wat zuiniger gedaan moet worden.

Maar nu even niet...
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: markmbx</font><hr />

ik wil niet lullig doen, maar heb hiervoor een fiat marea jtd gehad, maar is fluisterstil t.o.v. octavia 1.6 mpi.
Ook t.o.v. 1.9 tdi.
Ben octavia na 15000 km al beu, wat een herrietrapper.
Volgende keer weer een italiaan

O2 1.6mpi ambient 2006 15000km

[/ QUOTE ]

Neem in ieder geval niet de 147 1.9JTDm 150Pk. Die heeft mijn zus namelijk en die maakt niet minder herrie dan de mijne. Dat geldt ook voor de rammeltjes en kraakjes.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />


Cliché-inkopper: want je bent verslaafd aan elektronische storingen?
grin.gif
wink.gif


[/ QUOTE ]


heb 5 jaar met de marea gereden, 2 ton en geen problemen mee gehad, alleen koppeling na 180000km. Ik moet dat deze octavia dit nog maar na zien doen. Ik reed er na vijf jaar nog met veel plezier in.

groetjes markmbx
octavia 1.6mpi ambiente graphite grey, stream, jumbo
407.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zou zeggen zo snel mogelijk die ongelovelijk lelijke 1000 in dozijn oude lullen Octavia verkopen en er een bloedmooie Italiaan voor in de plaats kopen!

Tot ziens!
24.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Ik zou zeggen zo snel mogelijk die ongelovelijk lelijke 1000 in dozijn oude lullen Octavia verkopen en er een bloedmooie Italiaan voor in de plaats kopen!

[/ QUOTE ]

't is niet allemaal negatief, ik sta er alleen van te kijken dat zoveel mensen het zo'n stile auto vinden.
Ik vind het een plaatje van een auto, en de afwerking is ook perfect, ik vindt alleen het motergeluid niet passen bij zo'n moderne auto, of d'r is iets mis met die van mij.
P.s. ik kan hem niet weg doen want hij is van de zaak

gr. markmbx

o2 1.6mpi ambiente
473.gif


Tot ziens!
24.gif
 
Ik ben sinds twee weken eigenaar van een Mpi 1.6 Op vakantie geweest naar Duitsland, kon zo mooi de auto inrijden, maar de andere koets thuis (Leon Tdi 110 PK) wint het toch ercht wat betreft de kracht en de snelheid. De Mpi is gewoon een heerlijke toerauto om vele kilometers mee te rijden, maar ff snel een zak patat halen of een flitsende inhaalpoging is niet gewenst... inderdaad alles naar zijn waarde en smaken verschillen. Overigens heb ik daarom voor de Business Edition gekozen, heb dus een overvloed aan opties en dat kan volgens mij, niet iedere Tdi rijder zeggen.
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: markmbx</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Ik vind het een plaatje van een auto, en de afwerking is ook perfect, ik vindt alleen het motergeluid niet passen bij zo'n moderne auto, of d'r is iets mis met die van mij.
P.s. ik kan hem niet weg doen want hij is van de zaak

Tot ziens!
24.gif


[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Laat hem anders ff nakijken, want zoals eerder gezegd maakt de Alfa van mijn zus of de A3 van een collega niet minder herrie dan mijn 2.0tdi. Maar misschien is het bij de 1.9tdi anders?
473.gif
 

Exciter

Administrator
</font><blockquote><font class="small">Citaat: biggs</font><hr />

Ik ben sinds twee weken eigenaar van een Mpi 1.6 Op vakantie geweest naar Duitsland, kon zo mooi de auto inrijden, maar de andere koets thuis (Leon Tdi 110 PK) wint het toch ercht wat betreft de kracht en de snelheid.

[/ QUOTE ]
 

Bijlagen

  • 34505-appelpeer.JPG
    34505-appelpeer.JPG
    3,5 KB · Weergaven: 22

Henny

Actief lid
Hoe dat zo? Scheelt maar 8 pk ... weliswaar heel andere koets, maar wel zelfde bodemplaat, of de oude en nieuwe bodem, maar toch.
Uiteindelijke top vraag ik me af, ik heb in Frankrijk met mijn mpi, 2 personen, volle achterbak toch de 200 aangetikt op de teller weliswaar. Kon nog iets verder denk ik, ware het niet dat er verkeer opdoemde. Fabrieksopgave is 194 oid? Van de Leon TDI weet ik niet.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />

Van de Leon TDI weet ik niet.

[/ QUOTE ]

SEAT Leon 1.9 TDI
0-100: 10.7 seconden
Top: 193
945.gif



Skoda Octavia 2 - 1.6 MPI
0-100: 12.4 seconden
Top: 188
945.gif


De O1 wint het trouwens op prestaties van de O2
722.gif
 

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />

Hoe dat zo? Scheelt maar 8 pk ... weliswaar heel andere koets, maar wel zelfde bodemplaat, of de oude en nieuwe bodem, maar toch.
Uiteindelijke top vraag ik me af, ik heb in Frankrijk met mijn mpi, 2 personen, volle achterbak toch de 200 aangetikt op de teller weliswaar. Kon nog iets verder denk ik, ware het niet dat er verkeer opdoemde. Fabrieksopgave is 194 oid? Van de Leon TDI weet ik niet.

[/ QUOTE ]

Het verschil zit 'm natuurlijk in het koppel! Dat van de diesel is veel groter.
 

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />

Hoe dat zo? Scheelt maar 8 pk ... weliswaar heel andere koets, maar wel zelfde bodemplaat, of de oude en nieuwe bodem, maar toch.
Uiteindelijke top vraag ik me af, ik heb in Frankrijk met mijn mpi, 2 personen, volle achterbak toch de 200 aangetikt op de teller weliswaar. Kon nog iets verder denk ik, ware het niet dat er verkeer opdoemde. Fabrieksopgave is 194 oid? Van de Leon TDI weet ik niet.

[/ QUOTE ]

Het verschil zit 'm natuurlijk in het koppel! Dat van de diesel is veel groter.
 

JettaFreak

Actief lid
Inmiddels terug uit Italie, 1.6 was ruim voldoende. GPL is iets minder goed verkrijgbaar en in Duitsland kan je de LPG niet afrekenen met de DKV-pas, even declareren dus. Ben over de San Gottardo gegaan en kon prima meekomen (ook met stampvolle kofferbak). Ben erg tevreden over motor en onderstel, maar inmiddels wel een aantal rammels rijker. En ik vind dat de bekleding van het sportinterieur snel vies wordt. O ja, en er komt een klein kuiltje in de armleuning in de deur (bestuurderszijde). Misschien veert dat weer terug als ik iets minder kilometers per dag maak.

Groet,


JettaFreak
 

smg

Lid
Gisteren ook een stukje gereden met een 1.6 MPI ipv mijn 1.9 Tdi. Reed eigenlijk prima. Niets spannends, maar voor alledaags gebruik prima. En stiller dan mijn diesel. De leenauto was een kalere uitvoering, wat mij weer deed realiseren hoeveel spiegeltjes en kraaltjes er op mijn eigen auto zitten.
24.gif
 
Ben er dus achter gekomen dat ik dus niet de enigste ben die zich irriteerd aan het motorgeluid. Ik sta ervan te kijken dat er op dit forum niet meer mensen zijn die zich storen aan het geluid van de 1.6 mpi
 
Bovenaan Onderaan