Oei, wat ben ik blij! (NOFI)

Tallguy

Forumguru
Vandaag moest mijn Occi 2.0TDI naar de dealer ivm een niet werkende airco (sinds ik terug ben van vakantie
ahum.gif
) en de bekende (voor sommigen) rammel bij de achterbank.

Kreeg een O2 Combi Elegance 1.6MPI mee. Zonder de mensen/eigenaren van een 1.6MPI voor het hoofd te willen stoten (de nu volgende opmerking is mijn persoonlijke mening):

Ik ben maar wat blij met mijn 2.0TDI. De 1.6 was bezine (duh!) dus maakte al 3000 toeren bij 100km/h. Optrekken ging natuurlijk wel, maar niet snel. Ik had de hele oprit op de snelweg nodig om met een fatsoenlijk vaartje te kunnen invoegen.

Wat me wel opviel (positief) was dat het motorgeluid in de passagiersruimte erg(!) meeviel. Dat had ik niet verwacht.

Nu kunnen we wel discussieren over PK's, koppel en dat de verhoudingen tussen de 1.6MPI en 2.0TDI erg ver uit elkaar liggen, maar goed...het is mijn mening en ik wilde dit gewoon ff met jullie delen
473.gif
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Nu kunnen we wel discussieren over PK's, koppel en dat de verhoudingen tussen de 1.6MPI en 2.0TDI erg ver uit elkaar liggen, maar goed...het is mijn mening en ik wilde dit gewoon ff met jullie delen
473.gif


[/ QUOTE ]
En wat dacht je van € 6000 prijsverschil?
En daardoor meer verzekeringspremie
En jaarlijks 2 x zoveel belasting
Groter afschrijvingsbedrag
En als je least heb je toch nog steeds meer bijtelling.

Dan mag je voor al deze nadelen wel wat terugzien dacht ik.
 

Tallguy

Forumguru
ja, ik lease en heb dus een hogere bijtelling. En ja, hij is duurder. Er zijn heel veel verschillen, maar ik schreef het ook met een NOFI (No Offense Intended)
 

JettaFreak

Actief lid
Heeft de garage de rammel in de achterbank kunnen elimineren? (Moet je nagaan welk een ramp het zijn moet om in een O2 1.6 met rammelende achterbank te rijden
tongue.gif
)

Groet,


JettaFreak
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

ja, ik lease en heb dus een hogere bijtelling. En ja, hij is duurder. Er zijn heel veel verschillen, maar ik schreef het ook met een NOFI (No Offense Intended)

[/ QUOTE ]

Inderdaad, je kunt geen appels met peren vergelijken
aangenaam.gif
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

Heeft de garage de rammel in de achterbank kunnen elimineren? (Moet je nagaan welk een ramp het zijn moet om in een O2 1.6 met rammelende achterbank te rijden
tongue.gif
)

Groet,


JettaFreak

[/ QUOTE ]

Humor
grin.gif


Veel plezier morgen in je 2.0TDI. Af en toe eens een andere auto rijden laat je je eigen wagen weer waarderen.
 

Henny

Actief lid
Mooi hè? Veel meer toeren draaien, (mooier geluid trouwens dan het afschuwelijke dieselgeluid) en toch stiller binnenin!
Hij is inderdaad niet zo vlot de 1,6 mpi t.o.v. de 2,0 tdi, maar het gaat best hoor; je moet dan wel beetje goed doortrekken. In Frankrijk vorige maand trouwens toch de 200 aangetikt, op de teller dan wel.
Als je net overstapt van de 2,0 tdi dan zal de 1,6 mpi ook nog extra langzaam aanvoelen.
Ik heb overigens (nog) geen rammel ... 10.000 km nu.
 

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

ja, ik lease en heb dus een hogere bijtelling. En ja, hij is duurder. Er zijn heel veel verschillen, maar ik schreef het ook met een NOFI (No Offense Intended)

[/ QUOTE ]

Inderdaad, je kunt geen appels met peren vergelijken
aangenaam.gif


[/ QUOTE ]

Maarre, hij vergelijkt toch ook niet ? Hij geeft toch alleen zijn mening over de 1.6 MPI. Ik ben het trouwens helemaal met hem eens.
 

higgy

Forumguru
Ik rijd een 1.6 MPI, ben niet beledigd en begrijp hem ook nog.
Overigens is ie wel stil ja, dat kan ik onderschrijven.
Twijfel of mijn volgende weer een 1.6 MPi is (ik krijg € 64,00 TERUG van de belasting!) of een 1.9 TDI (dat gaat me per saldo geld kosten)
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb de iedeale wagen al gevonden, je vergeet de 2.0TDI, je vergeet de 2.0FSI....

De 2.0TFSI RS! Al het moois in 1 machine
smile.gif


(Maar je moet het geld er wel voor over hebben)
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Twijfel of mijn volgende weer een 1.6 MPi is (ik krijg € 64,00 TERUG van de belasting!) of een 1.9 TDI (dat gaat me per saldo geld kosten)

[/ QUOTE ]
Als je toch geld uitgeeft, bekijk dan ook de 2.0 TDI maar zou ik zeggen.
Ik heb nu een 1.9 TDI en weet na 14000 Km nog steeds niet zeker of dat nu wel de motor is die ik wilde hebben.
Vooral boven de 150 km/u lijkt het alsof hij er erg veel moeite mee heeft. Klopt, je rijd het niet zo vaak en tot die tijd voldoet hij wel goed. Maar mijn volgende wordt een 2.0 TDI.
 

Olaf

Lid
Ik heb proefgereden in de 1.6MPI en de 1.9TDI.

Aangezien ik al jaren diesel rijdt viel de 1.6MPI me inderdaad tegen maar dan met name in de tussen 'sprint' Optrekken naar 100 ging prima.

Uiteindelijk gekozen voor de 1.9TDI en ook boven de 150 vindt ik 'm prima doortrekken.
Wel vindt ik het grootste voordeel van de 1.6MPI het interieurgeluid. Wat een rust!
xyxthumbs.gif


Vaak op de snelweg even gas bij om de auto die ik inhaal niet dwars te zitten als er een vrachtwagen of langzamere auto voor zit en dan zit je best snel aan de 160 of meer. Pas na 180 (uiteraard autobahn) vindt ik 'm wat moeilijker op gang komen.
 
Een 1.6MPI stiller dan een TDI?? Lijkt me niet... toegegeven stationair wel en misschien tot een bepaald toerental, maar met 120km/h?? En ja, ook ik heb in zowel een benzine als diesel versie gereden.
 

Olaf

Lid
De TDI's van VAG staan niet voor niets bekend als rumoerig. t/m 120 vondt ik 'm echt stiller dan de 1.9TDI. Over de 2.0TDI kan ik niets zeggen.

De 1.9TDI vindt ik rond 140 km/u een behoorlijke herrie produceren (hierna gaat het weer beter).
 
De diesels zijn natuurlijk wat laagtoeriger bij gelijke snelheden als de benzines. Stationair is mijn TDI 's ochtends echt een traktor. Na 5 min. is dit wel weg en is hij met name t/m de 120 km/h behoorlijk stil.

Laatst overigens een dagje in de Lexus IS220d gereden. Naast dat het een fantastische wagen is, is die 177pk Diesel van Toyota echt een pareltje. Trekken als een lier, zeer soepel en niet zo abrupt als de TDI's en zeker in een Lexus superstil. Alleen bandengeruis is hoorbaar tijdens het rijden.
 

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

de 2.0tdi heeft een zesbak en dat scheelt natuurlijk ook in de toeren/geluid...

[/ QUOTE ]

Dat klopt jah
smile.gif
Ik moest mezelf er vandaag aan herinneren dat ik ook naar de 6 kon. Reed al een poosje 140km/h en vond dat er iets teveel geluid onder de motorkap vandaan kwam. Toen realiseerde ik me dat er ook nog een 6 was (dom dom
smile.gif
)
 
Bovenaan Onderaan