Octavia RS

eriktv

Forumguru
Staat al paar maanden te koop, keek er ook met een schuin oog naar... zeldzame uitvoering voor NL, in Duitsland zie je veel meer 2.0TDI's met 170 pk, maar deze is wel erg mooi
 

dirkkroneman

Forumguru
Voorkeur gaat echt naar een sedan (oke, HB officieel). Die combi is zeker erg mooi maar ook buiten budget. Ik wil sowieso een goede prijs hebben voor de RS (verkoop of inruil). Daarnaast is budget eigenlijk max €14.000,- dan is er nog wel ietsje ruimte maar je moet/wil ergens een grens trekken (hé, ik ben 22: hoeveel leeftijdsgenoten rijden er in een auto van +€10.000). Maar een eis is sowieso xenon en leer een hele grote pré. Max 150.000 km en niet ouder dan 2008 (S2 geen S1).
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik maak nu idd meer km's naar het werk (verhuisd). Zit afgelopen 3 jaar al tegen de grens van diesel/benzine. En nu dus sowieso erover heen.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja vooral de uitvoeringen met xenon zijn ook niet in grote getallen aanwezig. Overigens is sedan een dikke pré, mocht ik een combi tegenkomen in de juiste uitvoering, prijs, km stand etc. dan is de kans zeker aanwezig dat ik wel een kijkje ga nemen.
 

micky

Forumguru
Staat al paar maanden te koop, keek er ook met een schuin oog naar... zeldzame uitvoering voor NL, in Duitsland zie je veel meer 2.0TDI's met 170 pk, maar deze is wel erg mooi

Wat betreft die motor, fenomenaal, ik heb er 170.000km mee gereden in mijn A4, de dealer verklaarde mij ook al voor gek dat ik de 170 wilde in Nederland, bijna niemand neemt die...
 

dirkkroneman

Forumguru
Net gekeken, zeker een mooie auto. Pluspunten: over het algemeen een strakke auto. Columbus is erg fijn, schakelt soepel, rijdt prima: lekker strak. Behoorlijk vlotte auto, kan mij niet voorstellen dat deze niet gechipt is. Sterker nog: ik weet het zeker. Dat is dan meteen misschien ook een nadeel. Het is de verkoper niet bekend. Die wil wel voor mij gaan informeren bij garages e.d waar hij in onderhoud is geweest. Is overigens bij 3 verschillende garages in onderhoud geweest; Haasdrecht, Gouda en Dronten. Volgens de verkoper 1 eigenaar gehad die hem eerst zakelijk heeft gereden en daarna particulier. Heb ik mijn twijfels bij maar is niet onmogelijk (voornamelijk gezien dat de laatste garage nogal uit de buurt ligt).
Maar als ik niet weet waar hij gechipt is dan is het voor mij wel een nadeel. Waarom zou je verzwijgen als hij bij een gerenommeerde tuner is gechipt? Ik denk dat ze met de onderlip een keer ergens op zijm blijven steken, is erg provisorisch gerepareerd. Daarnaast bladert de blanke lak af bij de achterbumper rechts bovenaan. Ook zit er geen automatisch dimmende binnenspiegel in. Voor mij toch een aantal minpunten, mijn gevoel zegt nog steeds ja maar ik kan beter nog even verder kijken denk ik. Sowieso is het geen deal want ik kon €9000,- voor de RS krijgen. Ik rijd er met veel plezier in en er is geen noodzaak om hem weg te doen. Gezien het aanbod van het bedrijf denk ik dat ik een betere deal had kunnen maken als ik met een Audi/BMW/Porsche aan was komen zetten. Het was wel duidelijk dat ze niet zo'n hoge pet op hadden van Skoda.
 

Joske

Forumguru
Het chipje zou voor mij geen verrassing zijn gezien de "setup" van de auto.. Verder goed samengevat wat de auto van gevoel achterlaat. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Ik heb altijd begrepen dat opties 2de hands niet veel met de prijs doen:shutup:
Dat is zeker waar, als ik zag/zie waar bijvoorbeeld 2e hands full- option élégance superb's voor te koop staan, en waar mijn"ambition"voor stond en voor weg is gegaan. En dat terwijl die élégance'en,nieuw een 10k meer gekost hebben..... Dan levert dat in iedergeval 2e hands dus geen reet op.
 

Noord26

Forumguru
Net gekeken, zeker een mooie auto. Pluspunten: over het algemeen een strakke auto. Columbus is erg fijn, schakelt soepel, rijdt prima: lekker strak. Behoorlijk vlotte auto, kan mij niet voorstellen dat deze niet gechipt is. Sterker nog: ik weet het zeker. Dat is dan meteen misschien ook een nadeel. Het is de verkoper niet bekend. Die wil wel voor mij gaan informeren bij garages e.d waar hij in onderhoud is geweest. Is overigens bij 3 verschillende garages in onderhoud geweest; Haasdrecht, Gouda en Dronten. Volgens de verkoper 1 eigenaar gehad die hem eerst zakelijk heeft gereden en daarna particulier. Heb ik mijn twijfels bij maar is niet onmogelijk (voornamelijk gezien dat de laatste garage nogal uit de buurt ligt).
Maar als ik niet weet waar hij gechipt is dan is het voor mij wel een nadeel. Waarom zou je verzwijgen als hij bij een gerenommeerde tuner is gechipt? Ik denk dat ze met de onderlip een keer ergens op zijm blijven steken, is erg provisorisch gerepareerd. Daarnaast bladert de blanke lak af bij de achterbumper rechts bovenaan. Ook zit er geen automatisch dimmende binnenspiegel in. Voor mij toch een aantal minpunten, mijn gevoel zegt nog steeds ja maar ik kan beter nog even verder kijken denk ik. Sowieso is het geen deal want ik kon €9000,- voor de RS krijgen. Ik rijd er met veel plezier in en er is geen noodzaak om hem weg te doen. Gezien het aanbod van het bedrijf denk ik dat ik een betere deal had kunnen maken als ik met een Audi/BMW/Porsche aan was komen zetten. Het was wel duidelijk dat ze niet zo'n hoge pet op hadden van Skoda.

Het aanbod van compleet aangeklede S2's is idd niet breed. Ze worden veelal geadverteerd als een uitvoering die het in de praktijk niet is. Elegance, terwijl het een Ambition is bijvoorbeeld. €9000,- voor je RS vind ik overigens wel een nette inruilprijs hoor. Vergeet niet dat hij alweer meer als 8 jaar oud is. Veel meer zal je er bij inruil niet voor krijgen vrees ik. Wellicht net 10K als je partiulier verkoopt en de juiste liefhebber tegen het lijf loopt. Maar hoe lang duurt het voordat je die ene net vind?
 
Bovenaan Onderaan