Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Tussen alle drukte door zaterdag toch de olie wisselen samen met een collega van mij. Olie is al besteld die komt morgen binnen als het goed is :) Maar ik dacht, net zo goed meteen het oliefilter wisselen, en wellicht dat @Joske mij aan een onderdeelnummer kan helpen? :)

En als je toch bezig bent zou je ook naar de temperatuursensor kunnen kijken? Zoals eerder al in dit topic al aangegeven, bij koude start springt de BC wel eens in het rood met de melding koelvloeistof. Wellicht dat het aan de temperatuursensor ligt..

Mijn dank is alvast groot!
 

s-line

Forumguru
Jij hebt natuurlijk zo een "papieren"filter? Was ik even vergeten, is voor mij al weer even geleden de rs olie wissel!:cry:
 

Joske

Forumguru
oliefilter mét pakking: 06D115562
richtprijs: 17 EUR bij je dealer ;)

en temperatuursensor denk ik dat het nummer 8 op de tekening is, maar durf ik me niet 100% over uit te spreken :)

untitled.PNG
 

dirkkroneman

Forumguru
Vandaag weer drukjes bezig geweest met de auto! Olie en filter vervangen, temperatuursensor is ook vervangen. Hopelijk lost dit het "probleem" op.

Meteen ook nog ff schroefset voor maximaal omlaag gedraaid (1-1/2 tot 2 cm) en wielen van achter naar voor gewisseld (en andersom).

Het is alweer bijna tijd voor de winterbanden, dan laat ik deze wss opknappen (helaas 2 weken terug een blok van te dicht bij bekeken met 1 velg:( ) en ga ik eens kijken naar een andere mooie set. Heb al wel wat in m'n hoofd maar daar hangt wel een zwaar prijskaartje aan.. :pieker:
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou nu nog beetje vroeg, (net een huis gekocht, als alles goed is) maar het wordt dénk ik zoiets..
ImageUploadedByTapatalk1411841204.390809.jpg
De CVT's of de CV3's, met de grootste nadruk op die laatste. Origineel of imitatie ben ik nog niet over uit, voorkeur gaat wel naar origineel.
Volgend (voor)jaar ga ik serieus op zoek, laat je tzt als ik eraan denk wel weten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
De cv3 heb je ook in mooie imitatie's bij Sjaaks auto service.
Alleen voor een mooie concave moet je ze eigenlijk in 9j hebben.
Orginele zijn behoorlijk prijzig hoor dat zou ik er niet voor over hebben, de imi's zien er ook goed uit.
 

koreaan

Forumguru
Tja ik weet niet, ik doe het meer voor het geluid. De gasresponse wordt iets beter, maar ik heb nog nooit keiharde bewijzen gezien van oem intake vs cold air intake (vermogensrun)..

Beste dirk las je 'oude' bericht meten is weten, hierbij mijn eerste uitdraai bij jd kat mod stage 2 plus k&n inleg filter 2 liter bio- ethanol. 2de uitdraai een bekende bij vag techniek k&n typhoon intake plus 4 liter bio ethanol

Beide keren uiteraard 98 getankt!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    149,9 KB · Weergaven: 29
  • image.jpg
    image.jpg
    628 KB · Weergaven: 24

dirkkroneman

Forumguru
Hmm oke @koreaan maar mis je nu wel een pak koppel. Maar ik denk dat dat ook ligt aan de manier van meten. Bij JD misschien in de 3e versnelling gemeten? Bij VAG techniek wss in de 4e versnelling gemeten (net als bij mij).
Het lijken nu niet 2 dezelfde uitdraaien natuurlijk, je hebt wel extra pk's maar mist dan weer wat koppel.. :pieker:
 

koreaan

Forumguru
Dat minder top koppel wordt ruimschoots goedgemaakt, het koppel verloop is veel mooier en ook in de praktijk merkbaar.

De 1ste meting van JD was gedaan toen de buitentemperatuur koeler was, scheelt ook zomaar een paar pks/nms

Het maakt bij deze autos niet heel veel uit of er in de 3de of 4de versnelling wordt gemeten.
 
Bovenaan Onderaan