Octavia III RS

Fmoon

Forumguru
ik heb vorige week ook een Long life beurt laten doen bij Skoda dealer
dit was bij mij ook zonder motorluchtfilter en zonder interieurfilter

als ik motorluchtfilter ook wilde vervangen was dat 59 euro extra
Ik ben naar het magazijn gelopen en heb daar via bevriende medewerker voor 21.16 euro een filter gehaald, de monteur die met mijn auto bezig was heeft deze kostenloos geplaatst.

nu ik dit zo lees, ga ik ook interieurfilter inspecteren en vervangen, dan is alles nieuw, geeft toch lekkerder gevoel

Op Amazon heb ik een K&N filter gekocht voor €50,- een gewone van MANN kost er €12,-en een goed intrieurfilter voor €17,-. Is makkelijk om zelf te vervangen.


Mann Filter FP 26 009 Freciousplus Innenraumfilter https://www.amazon.de/dp/B00URDQ27A/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_HVrDCbMA03NXS
 
Waarom een alternatief voor de PS4S? Heb deze gehad op mijn RS. Superband, denk niet dat er een betere band is voor de RS( alleen redelijk snel versleten bij mij)
Wel omdat ik ofwel heel lange of ofwel heel korte ritten doe. Op korte ritten kan er nooit genoeg temperatuur in de banden komen voor performance. Voor lange ritten is de slijtage graad nogal belangrijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Wel omdat ik ofwel heel lange of ofwel heel korte ritten doe. Op korte ritten kan er nooit genoeg temperatuur in de banden komen voor performance. Voor lange ritten is de slijtage graad nogal belangrijk.
Korte ritten, dan kan je niet het vermogen benutten wanneer motor nog niet warm staat.
Lange ritten zijn wss meestal gewoon autostrade-ritjes, dus maakt het eigenlijk minder uit.
Het is nu ook niet dat de michelin een raceband is. Dus van die temperatuur zal die ook niet zoveel last hebben.
Ik deed met de RS quasi altijd korte ritten. Grip was vele malen beter dan met de standaard band.
Ik zou er absoluut terug de ps4s onder laten monteren.
 
Weet toevallig iemand hier hoe DRL mee te laten knipperen met het knipperlicht. Welke code?

Ik heb zelf de beschikking over OBD eleven, dus het liefst deze optie.
 

Kurtje

Forumguru
Persoonlijk zou ik ook altijd de PS4S monteren, ik heb al heel wat banden getest en deze komen er toch echt wel zalig uit! Met kort daarachter de Supersport. Zowel op gebied van comfort als op grip scoren ze ontzettend hoog!

Slijtage is natuurlijk persoonlijk, maar met de originele Bridgestone Potenza (stock 280pk) deed ik 8000km en toen waren ze op... Daarna de Supersport erop gehad en daar deed ik dik 20-25k km mee met 370pk. De PS4S heb ik bijna 30K mee gereden met een int begin een 370pk en erna 400pk setup.
 

leon-cupra

Forumguru
Met de 4S heb ik ongeveer 12.000km gedaan :deuk:
Maja mijn rijstijl en rijtrajecten zijn hier ondertussen al gekend.:D

Denk dat de achterbanden van de mx5 nu ook wel zeer snel versleten zullen zijn :D:D
 

Kurtje

Forumguru
Je hebt nooit bij mij in de auto gezeten :D 400pk op de voorbandjes en da werd ook gebruikt :D
Kort woon/werk verkeer, tripjes naar de ring, iedere vrijdag/zaterdag avond met de locale autoliefhebbers meet met sprint :D
 
Voor eventueel geïnteresseerden, mijn octavia rs benzine gaat binnenkort te koop. Ik zet hem eerst hier te koop omdat er een stage 2 dvx tuning opstaat. Ik krijg echter geen topic geopend in de "bazaar"

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) met Tapatalk
 

CRG 40

Lid
VRS 245 drivers,

Hierbij heb ik nogmaals een vraagje ivm mijn VRS 245 momenteel 1 jaar jong (oud ) zoals je het wil bekijken ;).
Ik ben al namelijk om info geweest bij APEC alsook bij TVS Engineering met de vraag om de bekende DSG FARTS te kunnen bekomen bij het schakelen. Tot op vandaag zou het nog niet gelukt zijn om daarvoor de juiste software te ontwikkelen om dit mogelijk te maken zoals wel het geval is bij de 6 traps DSG van de VRS 230.

Mijn vraag is heeft er iemand met een VRS245 al bij andere tuningcentra wel een oplossing voor dit of moeten we nog wat verder geduld oefenen?

En bij het verwijderen van de middelste demper zijn daar positieve reacties over betreffende het iets luider geluid of valt dit nogal mee na een enige km's ervaring rijker?

Grtz
 
Denk dat de dsg altijd farts maakt, en dat dit enkel afhangt van het uitlaatsysteem. Wanneer ik de milltek heb opliggen klinkt het fantastisch, maar als ik voor een dag de originele uitlaat opleg, voor de keuring, en dus niets verander in de computer, zijn ze volledig weg

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) met Tapatalk
 

CRG 40

Lid
Denk dat de dsg altijd farts maakt, en dat dit enkel afhangt van het uitlaatsysteem. Wanneer ik de milltek heb opliggen klinkt het fantastisch, maar als ik voor een dag de originele uitlaat opleg, voor de keuring, en dus niets verander in de computer, zijn ze volledig weg

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) met Tapatalk

@Secuscreen er moet toch een software matig probleem zijn die er standaard bij zit op de 6 traps DSG. En die is momenteel nog niet gevonden voor de 7 traps DSG. Daarom dacht ik van de middelste demper te verwijderen om een iets luider geluid te hebben. Maar ik mis toch het geluid bij het schakelen. Dus als ik je mag geloven bij een compleet nieuwe sportuitlaat komt het schakel geluid vanzelf?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan