Octavia III RS

louigi58

Senior Member
Bij het terugkijken van de foto's die ik tijdens het op maat Tunen heb gemaakt bleek dat de standaard waarden na terugzetten fabriekssoftware zelfs nog iets hoger waren.
265,3pk en 387Nm voor de standaard RS230Bekijk media item 5192
 

louigi58

Senior Member
@Luuk Thijssen grotere turbo gaat het niet worden, ben meer dan tevreden nu. Misschien de normale stand van de DSG nog iets sportiever maar dan houd het op. Mag de DSG nog 1x gratis laten aanpassen als het niet bevalt.
 

louigi58

Senior Member
Als ik die dip niet had gehad, was hij waarschijnlijk niet opnieuw getuned.
Vermogen was al dik in orde voor dagelijks gebruik.
Mijn wens was hoofdzakelijk dip eruit en DSG aanpassen zodat met caravan niet met 100km in 6 gaat bij 17rpm.
Mijn vorige RS had bij 100km in 6 nog 2200rpm, was veel fijner rijden.
 

rssr

Lid
Mijn remschijven zijn stilaan aan vervanging toe. Heeft iemand al ervaring opgedaan met niet-originele remschijven/blokken? Ik vraag me ook af of geperforeerde schijven de meerkosten rechtvaardigen.
 

louigi58

Senior Member
Ik zag aan die van mij ook al aardige randen ontstaan en dat bij 48k. En er zitten al nieuwe blokken op.
Ben zelf niet zo'n remmer, bij mijn vorige werd met 82k pas de eerste blokken vervangen.
 

MY00

Senior Member
Mijn remschijven zijn stilaan aan vervanging toe. Heeft iemand al ervaring opgedaan met niet-originele remschijven/blokken? Ik vraag me ook af of geperforeerde schijven de meerkosten rechtvaardigen.
De kosten van een schijf zijn helemaal niet zo hoog hoor. Kijk eens naar deze bijvoorbeeld https://www.mister-auto.nl/remschij...306-11_g900007_a06509.C306.11.html?_t=default
De dealer vraagt er idd de hoofdprijs voor. En schijven vervangen kan elke garage of je kunt het zelfs makkelijk zelf doen.
 

Mettes

Forumguru
De dealer vraagt hier inderdaad de hoofdprijs voor.
Verleden week hebben ze de schijven en blokken(vooraan) vervangen bij de RS op 88000km.
750 euro :sterretjes::sterretjes::sterretjes:(enkel voor de remmen incl remvloeistof vervangen)
Heb nog nooit eerder op een wagen ,zo snel de schijven moeten laten vervangen.
Zijn deze schijven zo week ? Blijkbaar is dit, bij elke RS, de moment wanneer de schijven vervangen dienen te worden.
 

MY00

Senior Member
88000 kilometer is niet zo heel slecht hoor. Bij normale auto's is dit meestal rond de 100k. Dus bij een sportievere auto als een RS vind ik dat een mooie waarde.
 

boontjeRS

Forumguru
De dealer vraagt hier inderdaad de hoofdprijs voor.
Verleden week hebben ze de schijven en blokken(vooraan) vervangen bij de RS op 88000km.
750 euro :sterretjes::sterretjes::sterretjes:(enkel voor de remmen incl remvloeistof vervangen)
Heb nog nooit eerder op een wagen ,zo snel de schijven moeten laten vervangen.
Zijn deze schijven zo week ? Blijkbaar is dit, bij elke RS, de moment wanneer de schijven vervangen dienen te worden.

Hebben ze dat gevraagd om die schijven te vervangen? Je bepaald toch zelf wel of ze nog goed zijn of niet, ik ook nog mn 1ste remblokken vooraan op 82d km. Tis niet omdat mn blokken vervangen moeten worden dat ze zomaar nieuwe schijven moeten steken toch?
 

leon-cupra

Forumguru
Ik betaalde ongeveer 220 euro voor enkel de voorste blokken. Dus 750 voor alles valt best wel mee.

Wel bijzonder om te zien hoe de reacties zijn. Je hoort veel op het forum "tja, je rijdt een RS, dan weet je dat het wat meer kost" en nu lees je enkel maar "schandalig" :pardon:
 

Mettes

Forumguru
Jij vindt dit dus niet schandalig ??? Dezelfde schijven kan men ,niet gemonteerd weliswaar, kopen voor 56 euro het stuk.
Wat heeft dit met een RS rijden te maken ?
De remblokken kosten inderdaad 220euro .
 
Bovenaan Onderaan