Octavia III RS

Olivier

Senior Member
@Olivier , je citeert mij, maar je reageert op de tekst van @Peter-036 . Ik zeg niet gezegd, dat je geen idee hebt of iets verzint.
Het ongeval waar ik van weet, gebeurde in Harelbeke met 'n zwarte Octavia RS 2.0tsi. Al de Octavia's die ik weet rijden, zijn RS 220; Tevens heeft de politie Kortrijk 'n anonieme Superb.( ook 'n 4-cil.)
Misschien dat er ooit eens iets geprobeerd is met 'n 6-cil., maar daar heb ik geen weet van.



verhakkelde Octavia RS

NSK03064BRUkopie-770x510.jpg


Anonieme Superb


Sorry @dirkie996, k' heb te vlug gedrukt of niet goed gekeken deze morgen op wie ik citeerde :)
 

Jooo...

Forumguru
Die hebben ze niet lang gehad, hebben ze perto gereden na een achtervolging. Zat naar het schijnt ook geen 2.0tsi motor meer in, maar een 3L 6cilinder van audi, door het te zware gewicht op de motorkap.
Hier in de streek van ardooie - tielt - meulebeke - ingelmunster hebben ze nog een anonieme zwarte rs220 en een grijze 220 voor te flitsen..

Deze rijdt hier in Aalter nog steeds rond hoor! De foto is een foto bij de overhandiging aan onze vervangend burgemeester Luc Hoste (vervanger van de befaamde Pieter De Crem :().

Ze hebben een RS met de camera's (enkel ANPR) op de motorkap en een RS zonder camera's allebei in het zwart (anoniem).
Een maand of twee geleden hebben ze een superb combi gekocht 2.0 4x4 maar met alle toeters en bellen.
Het zou de bedoeling zijn om de VW transporters met ter tijd te vervangen door superb's.
 

Jooo...

Forumguru
Ze krijgen nochtans een cursus om ermee te leren rijden :jaja:. Scheelt natuurlijk ook dat het geen model is met sperdiferentieel, maar ja dan nog... 2 a 3 maand met 1 set banden :rockon:
 

Jooo...

Forumguru
Ik moet ook zeggen dat ik die mobiele anpr camera's wel kan appreciëren. Ze halen toch redelijk wat gespuis van de baan die echt wel van de baan moet hoor, onverzekerd, ongekeurd,...

Ik ben er niet tegen, zal het zo zeggen
 

MarcoO2

Forumguru
Ik rijd regelmatig in een ANPR auto. Altijd mooi on te zien hoe netjes men ineens gaat rijden als ze die Golf in de binnenspiegel zien... :D
 

Jooo...

Forumguru
Ik rijd regelmatig in een ANPR auto. Altijd mooi on te zien hoe netjes men ineens gaat rijden als ze die Golf in de binnenspiegel zien... :D

Is ook grappig om te zien hoe men op een tweevaksbaan allemaal achter een politiewagen blijven hangen... zelfs al rijdt hij 70 waar men 90 mag dan durven ze er precies niet voorbij te gaan :maakmegek:
 

EdK

Forumguru
Fun op onze kosten
Wat is dat voor zeik opmerking ??
Jullie willen toch ook steeds luxer rijden met jullie lease en prive wagen ??
Dus waarom zou zo'n smeris / flik dat dan niet mogen , beste mannen en vrouwen doen ook gewoon hun werk net als jullie !

Pfffff, dat misgunnen altijd....... kerst is weer voorbij hoor..... :mad::mad::angry:
 

Canon-Eye

Forumguru
Is ook grappig om te zien hoe men op een tweevaksbaan allemaal achter een politiewagen blijven hangen... zelfs al rijdt hij 70 waar men 90 mag dan durven ze er precies niet voorbij te gaan :maakmegek:
Heb ik geen last van, hoor. Ik heb de cruisecontrol op Vmax+2 of 3 staan (GPS-snelheid) en laat 'm er lekker voorbij lopen, of hij nou boos kijkt of niet..

Anecdote in dit verband:
In het pre-gps tijdperk, nl. vroege jaren '90, had ik al een VDO Tempostat laten inbouwen in mijn dienst-Audi80, reed netjes ca. 102 op mijn teller een tunnel in. De auto hield dus een beetje in en ik werd ingehaald door een politieauto, maar na het laagste punt van de tunnel minderde hij vaart terwijl mijn auto juist wat gas gaf om de snelheid constant te houden. Verderop werd ik aangehouden en oom agent begon aan een preek dat ik geen snelheid mocht verhogen terwijl ik werd ingehaald.

Heb hem de werking van de CC uitgelegd en hem tenslotte wel kunnen overtuigen dat ik met automatisch constant gehouden snelheid reed en hij juist zelf gas had moeten bijgeven om niet te vertragen als gevolg van de zwaartekracht, maar dat duurde toch best wel effe... Had hij de bekeuring toch gegeven, dan had ik dat overigens zeker tot in hoogste instantie uitgevochten.
 

BramVRS

Forumguru
Ik stel mijn vraag maar even hier. Iemand enig idee of de opzetstukken van de uitlaat makkelijk te verwijderen zijn? Het gaat dan om het (nu chromen) gedeelte wat over de echte uitlaat heen zit. Volgens mij zijn ze bij een 245 standaard zwart? En zijn ze dan mat zwart? Ik wil deze namelijk ook zwart hebben.
 

MaxN

Donateur
Zitten volgens mij met 2 schroeven vast. Zie ook op Superskoda.com voor keuzes.
Voor de diesel zijn er geen andere opties te koop. Dan wordt het zelfs aanpassen. Maar als je benzine hebt is de keuze groter.

Edit:zie dat je een RS230 hebt.
 
Ik stel mijn vraag maar even hier. Iemand enig idee of de opzetstukken van de uitlaat makkelijk te verwijderen zijn? Het gaat dan om het (nu chromen) gedeelte wat over de echte uitlaat heen zit. Volgens mij zijn ze bij een 245 standaard zwart? En zijn ze dan mat zwart? Ik wil deze namelijk ook zwart hebben.
Ik heb ook ff getwijfeld om ze zwart te spuiten maar na een fotomoment met @Tuner111 toch beslist om ze laten wat ze zijn. (foto). Bij de 245 zitten ze standaard zwart. Demontage kan niet moeilijk zijn. received_10216169544981663.jpeg
 
Bovenaan Onderaan