Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Word dat dan gesproken ??? blijven opletten hoor ! :deuk:
Hij zegt zo dingen van : amai kijk es starten met een power knopje ... en dat in Skoda . En kijk es 300 pk in een ... Skoda . Zelfs mooi interieur voor een Skoda ( beetje golf GTI achtig) en zo gaat dat heel dat filmpje triestig
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
zo gaat dat heel dat filmpje triestig
Helemaal niet triestig! :)
Het lijkt me juist goed voor het imago van Skoda dat steeds meer mensen ontdekken wat deze auto's allemaal (kunnen) bieden.
Anderzijds is dat misschien weer niet zo goed voor de levertijden, maar hier geldt een bekend aforisme van de heer J. Cruijff...
Dus geen lange tenen - wees liever blij dat de betere inzichten steeds breder doordringen. :pardon:
 

EdK

Forumguru
Hij zegt zo dingen van : amai kijk es starten met een power knopje ... en dat in Skoda . En kijk es 300 pk in een ... Skoda . Zelfs mooi interieur voor een Skoda ( beetje golf GTI achtig) en zo gaat dat heel dat filmpje triestig
Tsja sommigen mensen zijn zijn een beetje wereldvreemd en dan krijg je dat he !
Dat hij deze baan heeft gekregen is waarschijnlijk door een herintreding cursus gebeurd..:pardon:
 

philippe bakker

Forumguru
Helemaal niet triestig! :)
Het lijkt me juist goed voor het imago van Skoda dat steeds meer mensen ontdekken wat deze auto's allemaal (kunnen) bieden.
Anderzijds is dat misschien weer niet zo goed voor de levertijden, maar hier geldt een bekend aforisme van de heer J. Cruijff...
Dus geen lange tenen - wees liever blij dat de betere inzichten steeds breder doordringen. :pardon:
Het is niet triestig voor Skoda. Het is triestig dat zelfs iemand die regelmatig auto’s test nog steeds zo denkt.
 

EdK

Forumguru
Maar hierdoor weet je wel hoe je een test moet beoordelen.....
Je luistert of leest naar iemands EIGEN mening ( is nooit objectief ) en met die gegevens ga je zelf naderhand bepalen of dit ook voor jou wel of niet op gaat.
Als ik hier lees dat mensen klachten hebben over de stoel in de wagen, dan let ik hierbij op tijdens een proefrit.
En wat voor die persoon als bagger word beschouwd kan voor mij juist een prima stoel zijn.

Maw een test nooit voor waar aannemen, maar als punt ter controle voor jezelf meenemen in je besluit !
 

philippe bakker

Forumguru
Maar hierdoor weet je wel hoe je een test moet beoordelen.....
Je luistert of leest naar iemands EIGEN mening ( is nooit objectief ) en met die gegevens ga je zelf naderhand bepalen of dit ook voor jou wel of niet op gaat.
Als ik hier lees dat mensen klachten hebben over de stoel in de wagen, dan let ik hierbij op tijdens een proefrit.
En wat voor die persoon als bagger word beschouwd kan voor mij juist een prima stoel zijn.

Maw een test nooit voor waar aannemen, maar als punt ter controle voor jezelf meenemen in je besluit !
Ja natuurlijk. En hij zegt ook vooral dat hij positief verrast is ( want het is maar een Skoda ) op het te plastieken dashboard na vindt hij hem geweldig
 

leon-cupra

Forumguru
Helemaal niet triestig! :)
Het lijkt me juist goed voor het imago van Skoda dat steeds meer mensen ontdekken wat deze auto's allemaal (kunnen) bieden.
Anderzijds is dat misschien weer niet zo goed voor de levertijden, maar hier geldt een bekend aforisme van de heer J. Cruijff...
Dus geen lange tenen - wees liever blij dat de betere inzichten steeds breder doordringen. :pardon:
dat het imago verbeterd is alleen maar goed voor de portefeuille van Skoda. Zie maar naar de winsten die ze momenteel boeken. Slechte zaak voor de meeste particuliere kopers. Zie wat een octavia 7 jaar geledend kostte en wat hij nu kost. Allemaal dankzij het feit dat iedereen skoda leert kennen ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Zie maar naar de winsten die ze momenteel boeken. Slechte zaak voor de meeste particuliere kopers.
Ja hoor eens even, wat wil je nou eigenlijk?
  • Als iedereen "die Oostblokgebakjes" blijft afzeiken is het niet goed, want dan schieten we in de verdediging omdat we toch echt wel zo slim zijn geweest een puike auto voor niet te veel geld aan te schaffen;
  • Als de kwaliteiten van Skoda langzaam maar zeker steeds breder worden gewaardeerd is het wéééér niet goed, want nou worden ze te duur...
Zo hou je natuurlijk altijd wel wat te k*nk#&%$ mopperen over.
Maar goed, sommige mensen hebben juist dát blijkbaar nodig. Ook goed, zolang het mijn maagzweer niet hoeft te worden.
Ik geef de voorkeur aan een meer positieve invalshoek. Is ook veel beter voor mijn bloeddruk en zo.

Er is overigens een voordeliger alternatief in opkomst: een merk als Dacia is sluipenderwijs op weg naar de marktpositie die Skoda pakweg een jaar of 15 geleden (toen ik mijn eerste Fabia ging rijden) innam.
Alleen nog even wachten op een snelle versie, dan kun je overstappen... :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , kzal je reactie maar niet te serieus oppakken en als ze wel serieus was bedoeld ... ga ik er geen verdere energie aan verspillen. Kwestie van de maagzweer te vermijden ... Alhoewel met een voetballende zoon moeilijk te vermijden (gek hoe heel de familie meeleeft met het spel, zeker als hij tot de 3 beste spelertjes van de ploeg behoort:D)
 

philippe bakker

Forumguru
@Canon-Eye , kzal je reactie maar niet te serieus oppakken en als ze wel serieus was bedoeld ... ga ik er geen verdere energie aan verspillen. Kwestie van de maagzweer te vermijden ... Alhoewel met een voetballende zoon moeilijk te vermijden (gek hoe heel de familie meeleeft met het spel, zeker als hij tot de 3 beste spelertjes van de ploeg behoort:D)
Bij fc de kampioenen ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Even van onze zonen heeft op die leeftijd ook een poosje gevoetbald. Ontzettend leuk om 20 van die kleine gastjes op een kluitje bezig te zien, toen nog op de helft van het echte veld, met de twee keepers kleumend in hun doel.
Minder leuk vond ik de sfeer rond het veld - vaak met een beetje té fanatieke ouders naar mijn smaak.

Ik was dan ook ontzettend blij toen hij bij nader inzien toch koos voor tafeltennis: geen last van de kou, sfeer was een stuk gezelliger en er zit altijd minimaal 274,5 cm (lengte van de tafel) tussen twee tegenstanders. Ook een voordeel...

"Nadeel" was dat ik uiteindelijk met 3 kinderen in 3 verschillende teams mocht rijden naar 6 uitwedstrijden (2 per team per seizoen) als begeleider, naast de thuiswedstrijden waar ik ook bijna altijd bij was.
Maar dat had ook zijn mooie kanten... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan