Octavia III RS

Witte76

Forumguru
@cerdo je hebt in de Audi in elk geval grip. Mijn banden raken een beetje op (20K km) en een beetje vlot wegrijden begint een drama in vier delen te worden.:(
Aan de ene kant maakt dat, dat het rijden écht Rijden is, waar met 4wd het wellicht een beetje weinig opwindend is, aan de andere kant is het soms ook wel irritant.
Ik heb nu 32000km en ze zijn volledig weg. Morgen winterbanden opleggen, is niet meer te doen qua grip en veiligheid. En voor de winter nog nieuwe opgeven vond K te zot. Kan ik een paar maanden zoeken achter promoties. Had graag de Michelin pilot sport 4s gehad
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb nu 32000km en ze zijn volledig weg. Morgen winterbanden opleggen, is niet meer te doen qua grip en veiligheid. En voor de winter nog nieuwe opgeven vond K te zot. Kan ik een paar maanden zoeken achter promoties. Had graag de Michelin pilot sport 4s gehad
Na de winter wil ik de Michelins of de Sportcontact 6.
 

B.Stuurder

Forumguru
Volgens mij is de Sportcontact 6 wat beter bij regen, de 5 is echt de slechtste die ik ooit heb gehad en ik heb veel Sportcontact banden gehad uit de serie. Geen tractie, maken enorme herrie, verliezen van het ene op het andere moment grip.
 

leon-cupra

Forumguru
ik ben meestal te rap weg om nog boze blikken te kunnen zien. soms zie ik wel es een voetganger gebaren met zijn vinger tegen zijn hoofd van 'zijt gij zot ??!! ' maar waarschijnlijk zal die jeuk hebben. verder rijd ik nooit rapper dan mag se. :)
vandaag ook zo ene tegengekomen. Was belange niet heel snel aan het rijden, bleef wel efkes iets hoger in toeren hangen vooraleer de dsg schakelde . was het daardoor? :arghh:
S avonds iemand die zijn duim opstak, weet wel niet of het sarcastisch bedoeld was. Kwam vanachter een lange bocht, zag een moeder en zoontje op de fiets en heb redelijk afgeremd (zou het zelf niet apprecieren moest er mij iemand met 100km/u passeren). Ben die mensen voorbij gereden tegen 65 en diene mens fietste in tegenovergestelde richting.

Denk dat ik eens aan mijn madam ga vragen om achter het stuur te kruipen en eens vlot te vertrekken en zelf eens te ervaren hoe het iemand anders ervaart. Als bestuurder met de ramen toe zal het wss veel minder "erg" klinken.
 

philippe bakker

Forumguru
vandaag ook zo ene tegengekomen. Was belange niet heel snel aan het rijden, bleef wel efkes iets hoger in toeren hangen vooraleer de dsg schakelde . was het daardoor? :arghh:
S avonds iemand die zijn duim opstak, weet wel niet of het sarcastisch bedoeld was. Kwam vanachter een lange bocht, zag een moeder en zoontje op de fiets en heb redelijk afgeremd (zou het zelf niet apprecieren moest er mij iemand met 100km/u passeren). Ben die mensen voorbij gereden tegen 65 en diene mens fietste in tegenovergestelde richting.

Denk dat ik eens aan mijn madam ga vragen om achter het stuur te kruipen en eens vlot te vertrekken en zelf eens te ervaren hoe het iemand anders ervaart. Als bestuurder met de ramen toe zal het wss veel minder "erg" klinken.
Sinds 2 weken geleden weten we nu allemaal dat jij een criminele wegpiraat bent he :)
 

leon-cupra

Forumguru
Sinds 2 weken geleden weten we nu allemaal dat jij een criminele wegpiraat bent he :)
zijn andere gevallen hoor die met veel minder pks rondrijden :nono:
Kom er zo af en toe ene tegen op weg naar mijn werk. Rode corsa (wss ong 100pk), vlamt overal door, voorrang van rechts kent hem niet, bumperkleven kan hem als den beste, ... Heeft mij al een paar keer proberen voorbij steken, PROBEREN hé :deuk:
 

CDK

Forumguru
Ik doe daar niet meer aan mee hoor op openbare weg met snelheidslimiet. Mijn betere helft doet dit standaard wel. Liefst vooraan rechts voor het verkeerslicht gaan staan en dan als 1e wegsprinten.
 

B.Stuurder

Forumguru
Tja, risico is er natuurlijk altijd. Ik ben met deze wagen twee keer staande gehouden, maar geen snelheidsboete daarbij. De eerste keer was te kortstondig om te meten en de tweede keer kon oom agent me niet bijhouden :laugh:(en wederom kortstondig) Wel een boete voor een doorgetrokken streep, wat geen zier met snelheid te maken heeft én bijzonder twijfelachtig was. En achterlijk duur bovendien. Genaaid word je toch, of je nu op je buik ligt of op je rug.:pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
En om die corsa voor te blijven ga jij ook te hard? Ik beken, dat ben ik ook nog niet helemaal ontgroeid, maar bij zo'n 10 km te hard laat ik 'm inmiddels "winnen". ;)

#wathebjetebewijzen.
tegen dat een corsa op gang komt, naast jou hangt en je wilt voorbij steken, heeft hij snel door dat hij er niet voorbij zal geraken. Het is gewoon effe tonen dat hij niet moet proberen. Rij dan idd mss iets te snel maar zeker niet overdreven. Spreek je over max 15km/u te snel.

Maar idd, laatste tijd laat ik hem gewoon passeren. Het is een verdomde gek en heb beseft dat ik hem liever voor mij heb dan achter mij. Rekening houdend dat hij nooit een voorrang van rechts geeft (en heb op mijn traject van 4km er minstens 4), op mijn bumper hangt en ik steeds mijn voorrang geef (desnoods met stevig te remmen) ...
 

Octavia0112

Forumguru
Dat is inderdaad jammer zeg! En het overzetten?

Durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd heb me octavia nog niet dus kan daar geen uitspraak over doen. Mss iemand op het forum die het kan zeggen. Zelf zou ik denken dat de bumper/grill zou moeten aanpassen om het passend te krijgen. Wat zeker lukt is natuurlijk het plaatsen van een RS bumper weet alleen dan niet of het plug en play is met de bekabeling.
 

Dannydude85

Forumguru
Durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd heb me octavia nog niet dus kan daar geen uitspraak over doen. Mss iemand op het forum die het kan zeggen. Zelf zou ik denken dat de bumper/grill zou moeten aanpassen om het passend te krijgen. Wat zeker lukt is natuurlijk het plaatsen van een RS bumper weet alleen dan niet of het plug en play is met de bekabeling.

Of we hebben heel veel geluk en de behuizing verschilt maar het lampje is zo te bestellen bij de dealer en te plaatsen
 
Bovenaan Onderaan