Octavia III RS

JurgenM

Forumguru
@JurgenM , het is toch wennen hoor, zeker als je van een diesel komt zoals ik. Zelf verwacht dat de uitersten niet zover uit elkaar zouden liggen. Als je verbruik kan schommelen tussen de 7L(lange afstanden) en 14L (korte afstanden), vind ik voor een moderne motor overdreven. Een diesel heeft dit veel minder.

Lig er niet van wakker, maar toch ... sta er soms wel even bij stil .... Heeeel even :D
Gelukkig zijn de benzineprijzen terug een beetje gezakt.

Nu bij ons zal de vRS binnenkort niet meer als gezinswagen gebruikt worden, hebben een Superb (diesel) in bestelling staan, dus zal wat minder kilometers met de vRS gaan doen. Het geeft mij wat "ruimte" om te gaan modden aan de vRS :D

Ik kan je daar helemaal volgen hoor. Rij nu ook nog met een diesel dus zal sowieso wennen worden aan de pomp, maar ach... :D

De eerste tank denk je er aan, dat je weet hoeveel km je doet met 1 benzinetank.. anders denk je er niet meer aan :)
Het zou kunnen dat de afstand van je thuis-werk zal vergroten als je de vrs hebt :) Ik doe normaal 35km woon werkverkeer per dag. De eerste week met de vrs, was dit 100km per dag ( klein omwegje maken om gewoon te genieten van de wagen :D)

Whahaha dat zit er bij mij heel dik in. Heb ik nog ooit gedaan als ik naar het werk ging, met alle vreemde en boze blikken van mijn vader die vaak langs mij zat. Ja maar pa het is een diesel en korte stukken zijn niet goed. :D:D Reden normaal gezien max 5 minuten en ik was 15 a 20 minuten onderweg, spreek wel over 10 jaar geleden ondertussen.
 

Olivier

Senior Member
@Olivier , kleinere tank verlicht ook de pijn van het bedrag dat je tankt. Moest je 90L 98 tanken, ze zouden de ambulance mogen bellen. Lichte hartaanval :deuk:

Met m'n w220 is het zo: 90l 98 tanken voelde iedere keer het gat in mn portemonee groter worden toen mn dagelijkse wagen verkocht was, en ik met de w220 moest rijden tot de vrs toegekomen was :) Dat waren 4 dure maanden qua tanken :banghead: wel een 3200cc v6 met een minimum verbruik van 14,8 L en bij sportief rijgedrag gaat dit vlot eind de 30L , wel een gevaarte van bijna 2ton.. dus qua verbruik van de vrs kan ik nu niet klagen :D
 

Olivier

Senior Member
Ik kan je daar helemaal volgen hoor. Rij nu ook nog met een diesel dus zal sowieso wennen worden aan de pomp, maar ach... :D



Whahaha dat zit er bij mij heel dik in. Heb ik nog ooit gedaan als ik naar het werk ging, met alle vreemde en boze blikken van mijn vader die vaak langs mij zat. Ja maar pa het is een diesel en korte stukken zijn niet goed. :D:D Reden normaal gezien max 5 minuten en ik was 15 a 20 minuten onderweg, spreek wel over 10 jaar geleden ondertussen.

En nu zal het zijn '' de wagen is nog niet mooi warm gereden, vlug nog een toertje doen :D''
 

Rallye

Forumguru
Waarom zou de tank groter moeten zijn? Tanken duurt amper 5min, je passeert altijd wel ergens een tankstation ,...
En grotere tank = meer gewicht = slechtere prestaties ;)

Nou, die vijftig liter is wel klein hoor. Kleiner ook dan in de Octavia II, waar 55 liter in ging. Maakt net het verschil of je (bij mijn verbruik) bij 500km alweer moet gaan kijken waar je zo goedkoop mogelijk 98 kan tanken of bij 550km (dus eigenlijk: wanneer komen we weer door Duitsland). Een grotere tankinhoud werkt gewoon comfortverhogend. Doe mij maar 70 liter.
 

vleier

Forumguru
Nou, die vijftig liter is wel klein hoor. Kleiner ook dan in de Octavia II, waar 55 liter in ging. Maakt net het verschil of je (bij mijn verbruik) bij 500km alweer moet gaan kijken waar je zo goedkoop mogelijk 98 kan tanken of bij 550km (dus eigenlijk: wanneer komen we weer door Duitsland). Een grotere tankinhoud werkt gewoon comfortverhogend. Doe mij maar 70 liter.

550km haal ik ooj niet op een tank. Denk juist dat een o3 rs verder kont dan mij.
 

Kempes

Forumguru
Dan ligt dat aan de bestuurder..want jij hebt 5 liter meer tankinhoud en een verbruik dat ongeveer evenveel is...
 

leon-cupra

Forumguru
Nou, die vijftig liter is wel klein hoor. Kleiner ook dan in de Octavia II, waar 55 liter in ging. Maakt net het verschil of je (bij mijn verbruik) bij 500km alweer moet gaan kijken waar je zo goedkoop mogelijk 98 kan tanken of bij 550km (dus eigenlijk: wanneer komen we weer door Duitsland). Een grotere tankinhoud werkt gewoon comfortverhogend. Doe mij maar 70 liter.
blijft hetzelfde. Tanken moet je toch.
En zo goedkoop mogelijk, ik kijk daar niet meer echt naar. Je zou 2km rond rijden voor 1 cent goedkoper, terwijl die 2km rondrijden duurder is dan 1cent duurder tanken. Ik ga waar ik een tankstation passeer of waar ik het minst tijd verlies.
 

Rallye

Forumguru
Ja, tanken moet je toch. Maar hoe minder vaak hoe beter. En bij superplus is het verschil tussen Nederland en Duitsland snel 20 cent per liter. Daar plan ik graag op, zodat ik niet veel om hoef te rijden.
 

vleier

Forumguru
Ja, tanken moet je toch. Maar hoe minder vaak hoe beter. En bij superplus is het verschil tussen Nederland en Duitsland snel 20 cent per liter. Daar plan ik graag op, zodat ik niet veel om hoef te rijden.

Geen problemen hier met het plannen. Woon gelukkig op 12 km van de pomp in diitsland
 

leon-cupra

Forumguru
Ja, tanken moet je toch. Maar hoe minder vaak hoe beter. En bij superplus is het verschil tussen Nederland en Duitsland snel 20 cent per liter. Daar plan ik graag op, zodat ik niet veel om hoef te rijden.
jerrycan van 10L bijhouden hé, kan je 60L tanken ;)

En voor 8-9 euro naar Duitsland rijden, ga je de duitse economie beetje steunen. De Duitser zullen je dankbaar zijn en dan maar klagen dat de bpm op nederlandse wagens te hoog is. :tongue:
 
Bovenaan Onderaan