Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Bij ons enkel soms windgeruis van rechtervoorportier op autosnelwegen.
Qua verbruik valt dit goed mee, van u.
Al eens de ECO stand geprobeerd op autosnelweg? Wij gaan eind augustus op reis met de RS.
Inderdaad, vermogen kom je snel gewend, totdat je op de teller kijkt, en schrikt hoe snel je aan 't rijden bent. Misschien in de toekomst toch chippen?Gevaarlijk voor rijbewijs.
Ik ook al in Frankrijk op acc en eco modus gewoon 140 gezet en dan kom je idd aan 8 lit. Fun rijden is dit niet maar wel heel relax
 

Olivier

Senior Member
Bij ons enkel soms windgeruis van rechtervoorportier op autosnelwegen.
Qua verbruik valt dit goed mee, van u.
Al eens de ECO stand geprobeerd op autosnelweg? Wij gaan eind augustus op reis met de RS.
Inderdaad, vermogen kom je snel gewend, totdat je op de teller kijkt, en schrikt hoe snel je aan 't rijden bent. Misschien in de toekomst toch chippen?Gevaarlijk voor rijbewijs.

Verbruik valt idd mee :) Met m'n a4b8 2l tdi zat ik op een 7,5l op snelweg, dus die 8,5 vind ik niet erg! :) Wat heb jij van verbruik?
Al een heel stuk op eco gereden op de snelweg. Je voelt dat er minder vermogen vrijkomt.
Het teken vn eco verschijnt ook op je dashbord wanneer je de gas loslaat, je voelt de versnellingsbak ontkoppelen dat hij uitloopt in neutraal ( toerental zakt naar stationair) Dat vrijschakelen doet hij wel maar tot een bepaalde snelheid. Rond de 120 deed de wagen dat niet.

Ja chippen.. al aan gedacht, maar je komt dat ook gewoon he. Mn a4 was van 136 naar 186pk gebracht, en na enkele weken voelde ik dat verschil niet meer.
Als ik iets ga veranderen zal het eerder de uitlaat zijn en mss toch iets verlagen.. al zit de vrouw me nu al de les te spellen dat ik deze wagen eens origineel moet laten :D
 

philippe bakker

Forumguru
Verbruik valt idd mee :) Met m'n a4b8 2l tdi zat ik op een 7,5l op snelweg, dus die 8,5 vind ik niet erg! :) Wat heb jij van verbruik?
Al een heel stuk op eco gereden op de snelweg. Je voelt dat er minder vermogen vrijkomt.
Het teken vn eco verschijnt ook op je dashbord wanneer je de gas loslaat, je voelt de versnellingsbak ontkoppelen dat hij uitloopt in neutraal ( toerental zakt naar stationair) Dat vrijschakelen doet hij wel maar tot een bepaalde snelheid. Rond de 120 deed de wagen dat niet.

Ja chippen.. al aan gedacht, maar je komt dat ook gewoon he. Mn a4 was van 136 naar 186pk gebracht, en na enkele weken voelde ik dat verschil niet meer.
Als ik iets ga veranderen zal het eerder de uitlaat zijn en mss toch iets verlagen.. al zit de vrouw me nu al de les te spellen dat ik deze wagen eens origineel moet laten :D
Mijn gemidd verbruik is 11,5 lit. Ik doe 90% korte ritjes van max 10 km.
 

dirkie996

Forumguru
@Olivier , qua verbruik zit ik gemiddeld rond de 9,5l / 100km. Dit zijn dan wel ritjes van minder dan 20km. Eens via gewestwegen ( 90 á 100km/u) over 225km een gemiddelde van 7,6 liter/ 100km gehaald).
Ik ben al tevreden als ik minder dan 10 liter verbruik.
 

Rallye

Forumguru
Eco lijkt me niets. Dan gaat ook de airco zachter. Twee weken geleden in Frankrijk ook 140km/h op de ACC, alles op sport behalve het geluid, ook 8 liter/100km gehaald over 202km volgens de Skoda OneApp.
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Eco lijkt me niets. Dan gaat ook de airco zachter. Twee weken geleden in Frankrijk ook 140km/h op de ACC, alles op sport behalve het geluid, ook 8 liter/100km gehaald over 202km volgens de Skoda OneApp.
Bij mij een heenreis acc in D had ik 10,0 en de terugreis acc en eco had ik 8,5. Allebei gewoon het verkeer gevolgd
 

leon-cupra

Forumguru
De eerste keer in het dik jaar dat ik de vRS heb met 1 tank over de 500km gegaan :jaja:
Resultaat van ritje zeeland (continue 80, 160km lang en ritje temse-roeselare en terug op het gemak)
Anders doe ik max 380km met 1 tank. Is 1 maal op de week temse-roeselare, dus 85km kunnen doorrijden aan constante snelheid en ritjes naar het werk (4km continue stoppen en vertrekken). Als ik enkel woon-werk doe, haal ik amper de 300km met 1 tank.:banghead:

Heb sinds maandag de tank opnieuw gevuld, terug de korte ritjes en je ziet de brandstofmeter terug hard dalen. Korte ritjes, moordend voor het verbruik.
 

JurgenM

Forumguru
Ben toch ook wel benieuwd naar het verbruik als ik sommige waardes hier lees.
Had het toch wat lager ingeschat. Maarja, ik koop geen RS om over het verbruik te zagen. Zal mij wel troosten met die gedachte. :)
 

leon-cupra

Forumguru
@JurgenM , zal allemaal afhangen van de afstanden die je rijdt en hoe zwaar je voet is.;)
Mijn broer heeft ook een vRS en heeft een gemiddelde van 7,5L (gemengde ritjes, lange en kortere ritjes)
 

JurgenM

Forumguru
@leon-cupra 5.5km woon-werkverkeer dus kort en ja zware voet kan wel eens, als hij warm is toch (dus niet op die 5.5km).

Maar ik maak er mij niet te druk om. Dat is eigenlijk bijna het laatste waar ge aan moet denken bij zo'n wagen, nee?
 

leon-cupra

Forumguru
@JurgenM , het is toch wennen hoor, zeker als je van een diesel komt zoals ik. Zelf verwacht dat de uitersten niet zover uit elkaar zouden liggen. Als je verbruik kan schommelen tussen de 7L(lange afstanden) en 14L (korte afstanden), vind ik voor een moderne motor overdreven. Een diesel heeft dit veel minder.

Lig er niet van wakker, maar toch ... sta er soms wel even bij stil .... Heeeel even :D
Gelukkig zijn de benzineprijzen terug een beetje gezakt.

Nu bij ons zal de vRS binnenkort niet meer als gezinswagen gebruikt worden, hebben een Superb (diesel) in bestelling staan, dus zal wat minder kilometers met de vRS gaan doen. Het geeft mij wat "ruimte" om te gaan modden aan de vRS :D
 

Olivier

Senior Member
@Olivier , qua verbruik zit ik gemiddeld rond de 9,5l / 100km. Dit zijn dan wel ritjes van minder dan 20km. Eens via gewestwegen ( 90 á 100km/u) over 225km een gemiddelde van 7,6 liter/ 100km gehaald).
Ik ben al tevreden als ik minder dan 10 liter verbruik.

Van mij een 400km autostrade gereden en de wagen zat ook bomvol (gat hangde naar beneden van het gewicht) dus vond ik het verbruik van 8,5 goed meevallen! Halve benzinebak uit toen we toekwamen. De andere helft heb ik in 2 dagjes stad rijden er doorgeblazen en zat het verbruik dan weer aan 11,5. Het verbruik kan me niet veel schelen :D Ik vind het alleen spijtig dat de tank niet groter is.
 

Olivier

Senior Member
@leon-cupra 5.5km woon-werkverkeer dus kort en ja zware voet kan wel eens, als hij warm is toch (dus niet op die 5.5km).

Maar ik maak er mij niet te druk om. Dat is eigenlijk bijna het laatste waar ge aan moet denken bij zo'n wagen, nee?

De eerste tank denk je er aan, dat je weet hoeveel km je doet met 1 benzinetank.. anders denk je er niet meer aan :)
Het zou kunnen dat de afstand van je thuis-werk zal vergroten als je de vrs hebt :) Ik doe normaal 35km woon werkverkeer per dag. De eerste week met de vrs, was dit 100km per dag ( klein omwegje maken om gewoon te genieten van de wagen :D)
 

Olivier

Senior Member
Waarom zou de tank groter moeten zijn? Tanken duurt amper 5min, je passeert altijd wel ergens een tankstation ,...
En grotere tank = meer gewicht = slechtere prestaties ;)

De vrouw zaagt dan niet van moet je weer tanken ;) Nee, het is uit gewoonte. In mn andere wagen kan ik 90l tanken, en nu voelt dit raar dat ik maar +/-45l kan tanken..
 
Bovenaan Onderaan