Octavia II gaat weg...

0ri0n88

Forumguru
E230? 6 cilinder?? Dat moet dan toch een E320 zijn of ben ik nou gek?
E320 is de cdi 6 cylinder diesel.
Na de facift in 2006 kwamen er een 2.5l v6 (de E230) ipv de E240
En een 3 liter v6 (de E280) en de E350 (3.5l v6) deze verving de e320 benzine
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Eerste impressie na 3k kilometers.
De afwerking van de wagen is echt top.
Motor loopt ook superfijn en de automaat schakelt goed. Sportstand van de automaat is veel beter en dynamischer dan bijv de standaard s stand van de dsg zeker icm met de luchtvering in sportmodus.

Wegligging is als een huis en zelfs bochten op snelheid neemt die voortreffelijk ook bij 210 op de teller lijkt er niks te veranderen.

Minpunt is dat er aan de voorzijde geen bekerhouder te vinden is.
De navi niet zo makkelijk te bedienen als mijn oude amundsen.

Verbruik ligt voor mij nu gemiddeld op 11.4 l per 100 km waar ik zelf behoorlijk wat stad rij.
Buitenwegen moet je reken op 8.5l per 100 km als je je aan de wettelijke norm houdt, dus niet teveel naar kijken en in mijn boordcomputer zet ik lekker de temperatuur ipv het verbruik.:D
Al met al een rete gave kar waar ik iedere dag met plezier instap :jaja:
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Minder nieuws omtrent de Benz.

Na 2 x motormanagement storing te hebben gehad en wat sensoren vervangen (nokkenas stelmagneet of iets dergelijks) blijkt dat hoogstwaarschijnlijk het balansas tandwiel aan vervanging toe is.
Geen duur onderdeel, maar helaas moet het hele blok eruit en gelijk de ketting mee vervangen en nog veel ander spul.
Kostenplaatje plusminus 4.5k (dealer rond de 8000 euro) :sterretjes:
Gelukkig wordt dit binnen garantie opgelost, aangezien ik er al mee terug was geweest.
Reparatie duurt 2 weken en dan moet ik het doen met een honda civic....
Keep u posted.
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Dat zeker @Japanese Power en het vervelende is ook dat je in rijgedrag totaal niks merkt. Geen ratel bij de start of iets dergelijks.
Meestal merk je het pas als het te laat is schijnbaar.

Gelukkig is de garage heel mee werkend en willen ze het graag netjes oplossen.
Zoals het hoort :thumbsup:
 

0ri0n88

Forumguru
As. Vrijdag gaat de merc naar binnen voor reparatie.
Hoe dan ook zal het blok eruit moeten om het balansastandwiel te kunnen vervangen (was nog niet duidelijk want bij sommige mercedessen schijnt het te kunnen zonder ik heb de jackpot en bij deze kan het dus niet)

Laat gelijk de automaat spoelen, bak en motorsteunen vervangen en aangezien ze er toch lang mee bezig zijn een grote beurt uitvoeren.
Dus de Merc gaat even 2 weken op vakantie en de civic heb ik niet nodig, maar zal het doen met mijn eigen fiat scudo bedrijfsbussie ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

0ri0n88

Forumguru
Na 2 weken de mercedes weer opgehaald. Hele distributieset is vervangen en zo ook de automaat gespoeld. Op de werkorder staan 23 manuren werk en een heleboel onderdelen die vervangen zijn. Fijn dat de garage geen halve maatregel heeft genomen en de boel vervangen heeft zoals het hoort en geen onderdelen heeft hergebruikt.
Auto rijdt weer helemaal goed en er is geen trilling meer waarneembaar. Iets wat vlak voor reparatie bij bepaalde toerentallen een minieme trilling gaf in de aandrijflijn. Alles lijkt dus opgelost en het genieten kan weer verder gaan. Hieronder de orderbon met de prijzen welke allen ook nog ex btw zijn uiteraard :sterretjes:
Heel blij dat het garantiewerk was en dat de garage zijn verantwoording genomen heeft (zelfs buiten de 6 mnd bovag :thumbsup:)
Screenshot_20180624-205547.jpg
 

CDK

Forumguru
oefffff om en nabij een factuur van 4000 eurootjes zo snel uit m'n blote bol, dat hakt er aardig in als je de auto net hebt. Gelukkig alles netjes opgelost!
 

0ri0n88

Forumguru
Yes @Corné de Kluijver 39nog wat in de btw. Heb alleen de automaatspoeling betaald a 300 eurootjes.
Zijn geen kleine factuurtjes idd, maar helaas kan het gebeuren. Moet er wat voor over hebben om een 6 cylinder te rijden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

0ri0n88

Forumguru
Na de laatste reparatie weer heerlijk genoten van de merc tot echter afgelopen week een melding. Stop car too low. 1 van de luchtveren voor had het begeven :nailbiting: schijnt vaker te gebeuren als die veerpoten 10 jaar of ouder zijn. Gelukkig heeft de airmatic een functie om de veren op te blazen en de auto in een exhorbitant hoge stand te zetten om deze vervolgens weg te kunnen rijden (klein stuk niet harder als 50) en naar de garage of veilige plek te brengen. Nu was ik dichtbij mijn garage en kon daar naar toe. Conclusie compressor werkt leidingen en ventielen goed, dus veerpoot lek. Advies vervangen (origineel onderdeel 1400€ :sterretjes:en in principe allebei moeten vervangen) gelukkig mogelijkheid tot hele goede namaak van het merk arnott en heb nu 2 veerpoten ingebouwd voor hetzelfde bedrag als 1 originele met lifetime warranty op de veerpoot. Nog steeds een rib uit mijn lijf maar de wagen staat weer op zijn pootjes en alles functioneert weer.
Merc rijden is iedere dag een genot. Onderdeelprijzen zijn iets minder, maar dan moet je er maar niet in rijden.
Dus op naar winterberg volgende week voor een klein skivakantietje :D
 

CDK

Forumguru
Doet me denken aan mijn laatste Italië reisje in 2017 met de GL van schoonpapa, ook daar knalde een balg onder vandaan, meteen zowel links als rechts laten vervangen voor €1240,- Gelukkig ben je weer mobiel @0ri0n88 :thumbsup:
 

eriktv

Forumguru
Succes met het skiën, wij gaan morgen die kant op maar vooralsnog warme regen die daar uit de lucht valt :). Hopelijk voorlopig niet meer van die geintjes met je Benz, gelukkig zijn er zoveel van verkocht dat er ook een goede imitatiemarkt voor onderdelen is..
 

0ri0n88

Forumguru
@Corné de Kluijver leuk he die balgen....maar als ze werken oh zo fijn. Afgelopen woensdag was het s nachts heel koud en overdag echt behoorlijk warm, dit kan de trigger geweest zijn. Anyway zou die toch een keer gaan. Inderdaad weer lekker mobiel.
@eriktv inderdaad is er een goede imitatie markt, alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar origineel is het voor de portemonnnee soms fijner.;) en in dit geval een goede garantie op de veerpoten.
In winterberg schijnt het weer te sneeuwen en vooral ook wat kouder te worden.:D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan