Octavia II gaat weg...

0ri0n88

Forumguru
Hey allemaal,

Na 2 leuke jaren(soms minder leuke met reparaties enzo) en bijna 40k km in mijn octavia ging ik vandaag is koekeloeren voor een andere auto. Ook om is te zien wat ik nog voor de mijne kreeg.
Eerst proefgereden in een mercedes e230 die uiteraard erg gaaf was, maar iets te oud onduidelijke onderhoudshistorie en persoonlijk ook iets te duur in gebruik dus viel af. Daarna een proefrit gemaakt in een Mercedes B160 automaat uit 2011.
Deze reed verrassend lekker en was van alle opties voorzien en heeft 58k gelopen. De inruil die ik voor mijn 1.4tsi caxa kreeg was zo goed dat ik besloten heb de tsi de deur uit te doen en over 2 weken dus rondrijd in een mercedes B.
De B is zeker geen snelheidswonder, maar de automaat en het ruime overzicht in de auto bevielen me heel erg dat ik dus binnenkort niet meer bij de skoda familie hoor....
De skoda is een heerlijke wagen om te rijden, maar de tsi plus dsg techniek zijn me niet mee gevallen helaas(ketting en koppeling moeten vervangen).
Blij dat ik er nog echt een behoorlijke prijs voor terug kreeg die ik niet verwachte is het nu dus wachten op de voor mij nieuwe Mercedes B.
Zeker blijf ik het forum volgen aangezien ik toch autominded ben en Skoda ook een warm hart toedraag!
Ook heb ik binnenkort wellicht wat spulletjes in de bazaar te koop zoals reservewiel en sonniboys.
Gegroet en hieronder een foto van mijn nieuwe aanwinst. 20170706_185531.png
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Die Mercedes-automaat zal ongetwijfeld schakelen als boter.
Ik rij elke week een rondje van ruim70km met een Sprinter 313 bus met automaat, en in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat die beter (lees: soepeler) schakelt dan de dsg6 die ik in mijn laatste dienstauto - O2c uit 2007 - had. En die reed al best lekker, toen hadden we nog niet van al die latere ellende gehoord met versleten 2e koppeling en zo. Maar als de huidige Fabia er 0om welke reden dan ook uit moet, dan is een Mercedes A of B met automaat zeker een kandidaat voor de shortlist!
 

0ri0n88

Forumguru
Hij schakelt idd zijdezacht @Canon-Eye je merkt niet eens dat er geschakeld wordt.
Sportieve rijders zullen dat minder vinden, maar daar koop je geen b160 voor.
 

0ri0n88

Forumguru
Update: het is toch de E230 geworden. Na een 3 weken rijden bleek de B niks voor mij en omdat ik twijfelde ben ik toch voor de E230 gegaan (thanx to the garage die dit voor mij heel netjes opgelost hebben:thumbsup:) 60 pk terug was me te gortig en 60 pk vooruit rijdt toch veel fijner :D
Dus bij deze ben ik geen eigenaar van een B maar een E230 6 cylinder 204pk 75k op de teller en 1 vorige eigenaar, met alle toeters en bellen en uiteraard 7traps automaat.
Me happy ;) 20170828_162909.png
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Update: het is toch de E230 geworden. Na een 3 weken rijden bleek de B niks voor mij en omdat ik toch twijfelde ben ik toch voor de E230 gegaan (thanx to the garage die heel netjes opgelost hebben:thumbsup:) 60 pk terug was me te gortig en 60 pk vooruit rijdt toch veel fijner :D
Dus bij deze ben ik geen eigenaar van een B maar een E230 6 cylinder 204pk met alle toeters en bellen en uiteraard 7traps automaat.
Me happy ;) Bekijk bijlage 61685

Ziet er goed uit.
 

Japanese Power

Donateur
Zo, da's andere koek, veel netter.
We hebben hier ook een aantal sterren voor de deur staan, vindt het nooit vervelend om er even mee te sturen ;)
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Thanx guys!
Ben blij dat ik nog snel met mijn rijdershart heb kunnen switchen. Als ik nu geen 6pitter neem komt het er nooit meer van.
@Corné de Kluijver tijdelijk meer pk's als jij. Wie had dat gedacht ;) zal wel niet lang duren.
@vleier en @Japanese Power dit rijdt idd heel strak.
Het verbruik nemen we voor lief en er kan toch 80 liter brandstof in :D
B is beslist een nette wagen, maar de motorisering is echt veel te laag en ja dat had ik met proefrijden kunnen ondervinden, maar is niet anders. Perfect opgelost en ben blij met mijn keuze.
Bedankt voor de berichtjes!
 
Bovenaan Onderaan