Octavia combi of Superb combi

TL@

Forumguru
Een 407 met 160pk, die in 8.7sec naar de 100 gaat en een een top heeft van 225km/h vind je "niet vooruit te branden", maar een Skoda die net onder 10sec blijft en iets boven de 200km/h gaat vind je een vlote auto?? :confused:
Zelfs als het een 407 was met 134pk ging ie nog in 10.1sec naar de 100km/h en reed hij 203km/h maximaal. De O2 2.0 TDI doet het in een halve seconde minder, en gaat 6km/h sneller maar dat maakt nu niet het verschil tussen "niet vooruit te branden" en een "vlotte auto", wel?
Dat je niet voor Peugeot bent kan ik inkomen, maar om nu te zeggen dat ze niet vooruit te branden zijn is een beetje kort door de bocht.

Als je doelt op mijn ervaringen met de 407, dan was dit een automaat met 160pk, 0-100 was 11.2s en top was 201, daarbovenop voelde hij heel erg traag aan omdat de (slechte) automaat met al het koppel ging lopen waardoor de hernemingen te triest voor woorden waren.

Meer vermogen is niet zo zeer om (veel) sneller te rijden (rijdt zelden harder dan 160 in België) maar om gewoon vlot in het verkeer mee te komen, snel de oprit op geen gedoe.
Als ik een auto wilde om indruk mee te maken, had ik de C200CDI wel genomen, welke mij maar 20€ per maand meer had gekost maar geen extra's had en trager was (topsnelheid wel iets hoger)

Ik wil gewoon een auto die leuk is om mee te rijden, voor MIJ.

Nu ga ik deze thread niet verder vervuilen.
 

hemi24

Forumguru
Als ik een auto wilde om indruk mee te maken, had ik de C200CDI wel genomen,

Sorry, maar het echte leven begint pas vanaf E/A6/5/etc...

Gelukkig heb je je verstand gebruikt en waar voor je geld genomen, als ik je handtekeing zo zie!
 
Snelheidsdiscussies zijn volstrekt zinloos. Ik had een 116i met 122PK en dat voldeed prima. NU heb ik een Polo 1.4TDI en dat is te traag. Niet in de stad maar wel op de snelweg. Punt is wel dat ik nu veel minder irritatie heb op de snelweg, omdat ik met die 1.4 meer op het gemiddelde niveau van de NL'se autobezitter zit. Met de BMW reed ik snel 140-150 en ik merkte hier niets van, behalve dat iedereen om me heen zo traag leek. Het is dus maar de vraag, waar je beter van wordt.

Ik ga straks voor de 1.6TDI. Hij is vlotter dan de 116i, vanwege het hoge koppel met de Diesel en voor de rest goed betaalbaar. Snelweg op en berg op gaat prima. Gewoon in de 3 zetten en gas geven, zit je zo op de 100.
 
Ik heb 100.000km in de 116i gereden 2x1 uur met de 1.6TDI greentech. Ik vond de TDI lekkerder rijden. BMW kan ook snel, maar pas vanaf 3000 toeren. De Octavia tot 3000 toeren, dat heeft mijn voorkeur :-)
 

TL@

Forumguru
Allemaal een kwestie van voorkeur. Als voor jouw de 1.6 prima voldoet, moet je niet meer betalen voor een 2.0 :winkie:

Ben je er al uit of het een S2 of een O2 gaat worden?
 
In jouw geval zou ik voor een O2 combi gaan. Ruimte genoeg en rijd lekker comfortabel. De 1.6 voldoet prima voor normaal gebruik. Als je je keus hebt gemaakt zal ik je in Helmond wel met een lach op je gezicht zien rijden.
 

rayman2k5

Nieuw lid
In jouw geval zou ik voor een O2 combi gaan. Ruimte genoeg en rijd lekker comfortabel. De 1.6 voldoet prima voor normaal gebruik. Als je je keus hebt gemaakt zal ik je in Helmond wel met een lach op je gezicht zien rijden.

Nou de kans zit er in dat dit gaat gebeuren.. mijn keuze is namelijk gevallen op de O2.
Na wat discussies :) met mijn vrouw blijkt dat ze de S2 niet ziet zitten (ze rijdt in een Yaris), de grootte van de S2 is ook wel fors in vergelijking met haar auto..

Dus vandaag maar eens naar de dealer gegaan, in eerste instantie om te polsen wat levertijd zou zijn van O2........ nou dat komt overeen met wat ik al dacht, nu bestelen is januari 2012 rijden.
Nadat ik dat hoorde leek het me verstandig om maar eens te gaan rijden in de O2.
Heel toevallig hadden ze een O2 Elegance Businessline staan met een 1.6TDI (de versie welke bovenaan mijn lijst staat) en ze boden me direct een proefrit aan.
Dit is absoluut niet iets wat ik gewend was bij het uitzoeken van mijn vorige auto, dat ging allemaal moeilijk of niet (Ford, Renault, Volkswagen).
Na een grote ronde gereden te hebben moet ik moet zeggen dat dit toch wel een heerlijke auto is, de stoelen zijn even wennen na de zachte stoelen van de Prius, maar dat gaat zeker wennen :). Verder is motorisch de 1.6TDI ruim voldoende voor mijn dagelijkse rijstijl..

Nu de komende week maar eens een afspraak maken met onze wagenpark beheerder :aangenaam:

Ik wil jullie bedanken voor de reacties!

Groeten,

Raymond
 
Mijn vrouw rijd zelf in een fiat panda en ze had in eerste instantie ook moeite met de afmeting van de O2, maar nu dat ze al behoorlijk wat kilometers in de O2 heeft gereden zegt ze zelf al dat het steeds beter gaat met rijden en inparkeren. Dus het went. Maar de keuze voor de O2 is in jouw geval (tenminste al je wagenparkbeheerder het goed vindt) de juiste keuze.
Heb je de proefrit gemaakt bij de Skodagarage in Helmond?
 

rayman2k5

Nieuw lid
Mijn vrouw rijd zelf in een fiat panda en ze had in eerste instantie ook moeite met de afmeting van de O2, maar nu dat ze al behoorlijk wat kilometers in de O2 heeft gereden zegt ze zelf al dat het steeds beter gaat met rijden en inparkeren. Dus het went. Maar de keuze voor de O2 is in jouw geval (tenminste al je wagenparkbeheerder het goed vindt) de juiste keuze.
Heb je de proefrit gemaakt bij de Skodagarage in Helmond?

Mijn vrouw rijdt nu ook in mijn Prius en dat gaat ook goed, en de O2 is niet heel veel groter denk ik.
Het grote voordeel van de Prius is de achteruitrijcamera :), die zal ik wel gaan missen!
Maar ik ben inderdaad in Helmond bij de dealer geweest, zoals ik al melde zijn de eerste ervaringen erg positief.

Woon jij ook in Helmond of omstreken?
 
Ik woon inderdaad ook in Helmond en heb bij de dealer van den akker 2 auto's gekocht. Op een paar probleempjes na was ik altijd tevreden. De probleempjes waren simpelweg het gevolg van kinderziektes. Ik had 1 van de eerste Fabia Combi 2 en had beter moeten weten en even moeten wachten. Maarja als je eenmaal verkocht bent.....
 
Bovenaan Onderaan