Octavia Combi greenline V Peugeot 308 SW Bluelease

Helaas na 3 skoda's (Octavia SW, SuperB SW, SuperB SW) heb ik gekozen voor de Peugeot 308 SW, krapper, lelijker en (zeer waarschijnlijk) minder degelijk gebouwd maar de 14% en het 1300kg trekgewicht gaven de doorslag. Ok de 120 HDI loopt wel heel lekker en is het onderstel is een stuk comfortabeler dan de Greenline onderstellen die ik nu rijd. Afwachten....
 

micky

Forumguru
De Octavia combi is (oké, was tot 2 maanden terug) ook verkrijgbaar in 14% en heeft in die uitvoering een trekgewicht van 1000kg. De doorslag zat 'm dus in die laatste 300kg?
Idd, als voorbeeld, onze caravan (5 pers.) weegt 1200KG maximaal, zou met een 308 dus kunnen maar niet met een GL, maar goed ik betaal liever meer bijtelling dan dat ik in een 308 zou moeten rijden...
 

TL@

Forumguru
Helaas na 3 skoda's (Octavia SW, SuperB SW, SuperB SW) heb ik gekozen voor de Peugeot 308 SW, krapper, lelijker en (zeer waarschijnlijk) minder degelijk gebouwd maar de 14% en het 1300kg trekgewicht gaven de doorslag. Ok de 120 HDI loopt wel heel lekker en is het onderstel is een stuk comfortabeler dan de Greenline onderstellen die ik nu rijd. Afwachten....

Na een Superb gaat de ruimte lelijk tegen vallen vrees ik :nailbiting:

Ik vind de 308 wel mooier dan de O3 (standaard versie, RS buiten beschouwing gelaten)

Ik was bij de testrit aangenaam verrast door de 120pk HDI, lekker stil en geeft niet het gevoel van een ecodiesel.
Degelijkheid kan je pas zien na 3 jaar of zo (anders is ie wel heel slecht gebouwd en dat denk ik niet)
 
Helaas in mijn geval, ten tijde van offertes was de 308SW slechts een kartonnen bord in de showroom. Maar zelfs zonder testrit was ik toch gevallen voor de Skoda, simpelweg vanwege het gevoel dat deze mij gaf qua gebruikersvriendelijkheid en logica van bediening (had plaatsgenomen in de gewone 308). Bovendien tja.. het is persoonlijker maar ik vind de OIII toch een stuk mooier om naar te kijken.

Zelf heb ik geen trekhaak dus trekgewicht is voor mij onbelangrijk, ruimte achterin is echter wel van groot belang met drie grote tieners.
 

MaRco2

Forumguru
Octavia stoot Golf van de troon
07-11-2014 13:55
Het aantal nieuwe personenauto’s dat tot en met oktober dit jaar op naam van een lease- of verhuurmaatschappij is gezet, daalde met 3,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van RDC Inmotiv. De Skoda Octavia heeft de Volkswagen Golf ingehaald als populairste leaseauto.

Het totaal aantal nieuwe personenautoregistraties daalde harder dan de leaseregistraties, namelijk met 5,3 procent. De leaseauto’s maakten 36 procent uit van de totale registraties (337 duizend).

http://www.fleet-mobility.nl/nieuws/autonieuws/2447-octavia_stoot_golf_van_de_troon.html
 

CDK

Forumguru
Nou ik ben wezen proefrijden met m'n vrouw in een 208 en een 2008 maar wat een prut auto's zijn dat zeg! Hopelijk is zo'n 308 SW beter.....
 

CDK

Forumguru
serieus @s-line? maar toch niet met een 3 cilinder torretje zeker? Wij konden niet eens de klokken op het dashboard aflezen door dat gekke stuurtje.....
 

s-line

Forumguru
@s-line erg snel is ie in ieder geval niet ondanks zijn 155 pktjes :)
Maar dat is een standaard 1.8 superb ook niet hoor en een 1.6 greenline ook niet!;)
En dat snel,dat maakt mij op zich niet zo heel veel uit.
Ik wil gewoon mijn blik eens verbreden want de huidige skoda's kunnen mij niet bekoren! En de peugeot 308,blijf ik een mooie auto vinden.:nailbiting:
(Vloeken in de kerk hier!:D)
 

CDK

Forumguru
Wij vonden het echt een rijdende ramp, om te huilen gewoon...... :bloos: zo zie je maar dat smaken erg kunnen verschillen.....
 

Rene C

Forumguru
De 308 is idd een erg mooie auto en kwa design veel vooruitstrevender dan de O3. De vraag is echter wat langer houdt, gevoelsmatig denk ik dathet model van de O3 een langere houdbaarheid heeft dan die van de peug. Juist omdat hij veel behoudender gestileerd is.

BMW 3 serie bv ook een super gestileerde auto maar wel heel mooi en tijdloos. Allen in vergelijking tot de O3 rete klein..
 

peterrapid

Forumguru
Heb het echt niet met de 308, design is persoonlijk maar voor mij heeft hij het niet en ... heb zelf al eens er mogen inzitten (vertegenwoordigers hebben bij ons een 308 gekregen) hij is krap en interieur is terug op zijn Frans, speciaal en mooi maar afwerking ligt niet op zelfde peil als VAG maar volgens ik de vertegenwoordigers mag geloven rijdt hij wel een pak beter of hun vroegere Opel Astra. Voor mij is Peugeot NONO en als ik dan toch moet kiezen voor een Fransman dan ga ik veel liever voor Renault
 
Bovenaan Onderaan