Octavia Combi greenline V Peugeot 308 SW Bluelease

Schipper74

Senior Member
Ze heeft al een roze zonnebril, moet niet gekker worden, maar we gaan nu wel erg off-topic, hoe leuk het ook is, haha.
Wordt iig geen Peugeot, ondanks het feit dat ik veel rekening houdt met mijn kids!
(lees panoramadak)
Ik weet dat de Skoda hun meer plezier gaat opleveren op de lange termijn, alleen een luchtig dak gaat ook snel vervelen.
Zeker voor de chauffeur, die het dan steeds weer open en dicht moet doen tijdens het rijden!
 

Schipper74

Senior Member
Ben heel tevreden met mijn keuze!
Weloverwogen.
Heb er ...van mijn twee weken vakantie genoeg tijd in gestoken.
Mijn baas zal blij zijn dat ik net de leaseopdracht kreeg gedurende mijn vakantie ;-0
 

Schipper74

Senior Member
Ja en heb mij kapot geergerd aan wat er wel bij de ene versie kon en niet bij de ander.
Om On-topic te blijven, dat was nog erger bij de 308SW.
Geen Xenon verlichting, terwijl die versie in elke brochure staat en het juist een leuke smoel geeft.
Dashboardkastje niet gekoeld, misschien iets heel stoms, maar juist iets wat ik graag wilde.
Zie mij niet met een koelbox met 3 kids achterin rijden.
De duizenden euros meer, die je als leaserijder mag benutten! (sorry, maar ben leaserijder en dan kijk je daarnaar)
En last but not least, het sportieve en modernere uiterlijk van de peugeot, wat die wel degelijk heeft aan de buitenkant, heeft veel minder mogelijkheden om wat mee te doen als de Octavia (Leaserijder of niet)
Ik vond de Superb altijd mooi, maar heb gezien dat de Octavia alleen onderdoet op ruimte achterin.(tov de Superb, niet de 308), die belachelijk groot is en vnl geschikt voor NBA spelers.
Ok, de afwerking is ook wat mooier, hier en daar.
Voor de rest is er weinig verschil en heb je heel veel opties om de wagen naar je zin te maken.
Iets te weinig kleuren om uit te zoeken wellicht en wat jammer van bepaalde opties die niet kunnen.
Maar tov de 308 SW.............was ik er na goed beraad wel uit.
De Skoda!
 
Laatst bewerkt:

Schipper74

Senior Member
Wel jammer dat parkeersensoren voor geen optie meer zijn, mijn vriendin rijdt nl ook 1 dag in de week met de auto, maar dat risico is met een leaseauto weer minder ;)
Heb idd nu al zin om de auto in mijn bezit te hebben.
Entertainmentsysteem had ik nog niet en met ook nog eens de optie op digitale tv erbij en USB aansluiting, weet ik nu al dat kids niet eens denken aan panoramadak.
Is alleen maar hinderlijk bij het kijken naar Woezel en Pip ;-0
Waar ik nu ook geen schermen voor mijn auto voor hoef te hebben, omdat het al goed geregeld is!
 
Laatst bewerkt:
Geen optie? Worden die helemaal niet meer geleverd? Mijn collega heeft een Greenline Elegance Businessline besteld met o.a. het pakket waar Park Assist in zit.
 

Schipper74

Senior Member
Blijf wel trouw aan de 14%, kom net van een Prius af, hahaha.
Best mee gereden, maar geen moer veranderd en wil niet 8 jaar in dezelfde auto rijden, ook al heeft die een stekker gekregen!
Is dan wel 7% geworden, maar ook 10 ruggen duurder, dus.....niet veel verschil met een O3 met veel meer opties en hetzelfde bedrag qua lease.
Kan alleen mijn bootje niet vullen met diesel ;)
 
D

Deleted member 12693

Geen optie? Worden die helemaal niet meer geleverd? Mijn collega heeft een Greenline Elegance Businessline besteld met o.a. het pakket waar Park Assist in zit.
Greenline EBL kan niet, dat is dan Greentech. Daar worden de sensoren wel gewoon op ingebouwd.
 

Darkside

Forumguru
Dat wil iedereen wel. Een Greenline elegance business :-)
Maar op een ebl zitten ze er nog op.
En volgens mij was je nog op tijd met bestellen van een Greenline met technologie pakket om ze ook te krijgen. Maar zou het wel even kortsluiten met de dealer
 
Bovenaan Onderaan