Columbus Octavia Combi 2019 Columbus update

hemi24

Forumguru
Ik snap het even niet: er is maar één bestand tegen wat je uit moet pakken met 7zip, wat er dan uitgepakt wordt blijf je verder van af!
Helemaal geen enkel probleem, je Columbus bepaald verder zelf wel welk bestand uit welke map deze benodigd is…

:sterretjes:
 

RuJo

Nieuw lid
in de laatste update staan twee mappen :MIB 1 en MIB 2, samen zo'n 30Gb. Ik heb van beide inhoud dus op de SD-kaart gezet, maar de mappen MIB1 en MIB2 zelf dus verwijderd.Met de SD-kaart naar de auto.. vol verwachting...maar het werkt nog steeds niet..Columbus zegt eerst:"update bestanden gevonden" maar als je vervolgens hetzij het systeem, hetzij de navigatie wil updaten, zegt Columbus weer:"geen update bestanden gevonden". Ik word er een beetje simpel van...
 

RuJo

Nieuw lid
maar EdK (zie boven) zei juist iets anders , namelijk:"Maar dan wel alleen de INHOUD van de map die 7zip heeft aangemaakt naar de SD kaart kopieren !
Dus niet de gehele map die is aangemaakt want dan ziet de columbus die files inderdaad niet"

einde citaat
en beide methoden geprobeerd, maar beide methoden werken (nog) niet... dus het mysterie is nog niet opgelost
 

RuJo

Nieuw lid
niet een heel vriendelijke reactie: ik probeer alles wat elk van jullie tegen mij zeggen, maar het werkt gewoon niet: ik zit hier toch niet voor mijn lol telkens in mijn koude auto naar een niet werkende update te kijken..
 

Herre

Senior Member
Voor de duidelijkheid, na uitakken moet je alle bestanden en mappen naar de root van de sd kaart kopieren. Dat zijn de mappen Mib1 en mib2 en nog een bestand dat in de root staat (zouden er ook een past kunnen zijn, weet ik uit het hoofd niet zo). Dit is precies zoals het in de instructies staat.

ik snap de reactie van Hemi wel. Sls je goed leedt en instructies volgt werkt het gewoon.
 

RuJo

Nieuw lid
Beste Herre, dank voor je reactie. Maar ik lees heel goed en doe precies wat er in de instructies staat, tot de letter en de komma, maar het werkt niet.. Daar komt bij dat alle mensen hier op het forum niet precies hetzelfde zeggen, (Moeten de mappen MIB1 en MIB 2 wel/niet naar de sd kaart worden gekopieerd, of alleen de inhoud van die mappen?) maar ik heb alle manieren geprobeerd, en het werkt...niet. Ik snap dat je dan misschien denkt dat ik eigenwijs ben of niet kan lezen, maar nogmaals : ik heb het tot op de letter opgevolgd, en beide manieren geprobeerd.
 

Yeti2015

Forumguru
Als ik mijn VW navi update dan moet ik de mappen MIB 1. MIB2 en het bestand met de naam metainfo ook op de sd kaart zetten.
 

RuJo

Nieuw lid
ok, ik verwacht dat het bij skoda hetzelfde zal zijn: probleem is dat die laatste update ece 2022 niet past op een 32Gb sdhc fat32 kaartje, en ik weet niet of de skoda wel met 64Gb sdxc exfat kaartjes om kan gaan.
Ik zal morgen eens die eerdere update 2021/2022 proberen te installeren, dank voor je tips in ieder geval
 

Herre

Senior Member
Zou moeten passen op 32 gb. Bij mij in elk geval wel, maar 64 gb is dacht ik geen probleem. Let op formatteren ( zou kunnen dat de sector grootte uitmaakt of het past).
Instructies zijn denk ik heel duidelijk.
400E0F4A-B170-4214-B4AA-29BB61A1E237.jpeg
 

brepus13

Forumguru
Juist omdat er vaker mensen zijn waarbij het niet lukt omdat ze toch per ongeluk iets niet goed doen zijn er al grote topics geopend waarin het hele proces uitgebreid besproken is. Lees dat nou eens goed door, het is geen rocket science!
 

RuJo

Nieuw lid
dank:bij 'allocation unit size' kan ik alleen kiezen uit 64 bytes( of nog kleiner) of anders meteen 8192 bytes: 2048, zoals in jouw screenshot, staat bij mij niet in het lijstje..
en ik heb zowel 32Mb als 64 Mb kaartjes gebruikt: in tegenstelling tot die indruk die ik blijkbaar bij je wek lees ik wel heel goed...
 

Herre

Senior Member
Die allocation size maakt in principe niet uit (screenshot is trouwens gewoon uit de handleiding van Skoda). Dat heeft alleen mee te maken of het wel of niet gaat passen (als deze te hoog is gaat het nooit passen). 64 gb kaartje zou ook gewoon moeten werken.
 

hemi24

Forumguru
En was er ook niet zoiets dat het updaten tijdens het rijden werd gedaan?
Dus kan zijn dat de update met de auto even op contact niet start…

Allocatie kun je toch gewoon op standaard zetten?
 
Bovenaan Onderaan