Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Businessline 2012

Bram_O2

Actief lid
Aha, dat ken ik vanuit de Passat. Mooi dat dat ook kan bij vagtechniek. €35 per aanpassing toch?
 

klerksen

Nieuw lid
Nee zat gewoon voor hetzelfde geld bij de tuning net als de EGR dichtzetten, Start stop uitschakelen, xenon lampen opnieuw afstellen.

Erick is echt een man die erg veel verstand heeft van tuning met dit type, hij kan je ook eea verder uitleggen indien noodzakelijk
 

klerksen

Nieuw lid
Klopt maar als je dit combineert met de tuning kan hij dit gelijk mee verwerken zonder dat dit extra kost, tenminste bij de op maat tuning. voor wat betreft de lopende actie weet ik niet wat de voorwaarden zijn. Die actie loopt trouwens t/m vandaag zag ik net.
 

Bram_O2

Actief lid
Ok, duidelijk een hoop mogelijkheden. Maar eens langsrijden om te informeren naar het een en ander.
 

Bram_O2

Actief lid
Bestaat er een snelle methode om de inhoud van de HDD van de Columbus te kopiëren? Zodat ik donderdag tijdens de rit naar huis kan genieten van m'n eigen muziek?
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Bestaat er een snelle methode om de inhoud van de HDD van de Columbus te kopiëren? Zodat ik donderdag tijdens de rit naar huis kan genieten van m'n eigen muziek?

Gewoon even je muziek op een SD kaart zetten, die steek je dan in je Columbus en kun je dan meteen afspelen..
 

Bram_O2

Actief lid
Ja dat snap ik, ik vraag me af of het mogelijk is om simpel en snel de hele inhoud van de HDD te kopiëren. De HDD staat bijna helemaal vol, vandaar.
 

klerksen

Nieuw lid
@klerksen is afstellen van de xenon verlichting nodig dan? Dat wordt toch automatisch geregeld (hoogte + meedraaien in de bocht)
Klopt normaal gebeurt dit automatisch maar bij mij stond aan een zijde de basis stand niet goed (te laag), de basis stand is hierbij hoger gezet. Als je het zelf gaat corrigeren word het de eerst volgende keer weer teniet gedaan door de basis stand die in het geheugen staat.
 

Spinal

Forumguru
Oh, Ok.

Wat betreft de Columbus, ruil je je huidige Octavia in? Dan kun je de complete unit overzetten, dat is het snelste.
 

kansberg

Forumguru
Het start stop systeem wat niet werkt kan ook een indicatie zijn dat de accu niet meer top is

+1

Vaak is de eerste indicatie van het slechter worden van een accu, dat het stop/start systeem niet meer werkt. Maak dit veel mee in mijn werk.

Maar @Bram_O2 : Een hele mooie Octavia! (In de goede kleur en uitrusting:jaja:).
 

Bram_O2

Actief lid
Vandaag bericht gehad van de dealer, grote beurt is uitgevoerd, met vervangen van een hoop filters, olie, wissers, controle schijven, blokken en banden, nieuwe APK, montage trekhaak en een accutest. Ik ga er maar vanuit dat het start-stop systeem softwarematig is uitgeschakeld, daar gaan ze nog achteraan.
 

Spinal

Forumguru
Als je in het instructie boekje leest over het start stop systeem dan staat er een hele waslijst aan voorwaarden waaraan moet worden voldaan om het start stop systeem te laten werken. Bv als de ingestelde binnentemperatuur te groot is tov de buitentemperatuur dan werkt het niet. Dus zeker nu in de winter met temperaturen richting het vriespunt en een binnentemperatuur ingesteld op 22gr of hoger dan kun je start stoppen zoveel je wilt maar dan komt er een mooi tekentje van je start stop met een streep er doorheen op je dashboard.
Toen ik dat voor het eerst zag dacht ik dat het het systeem ontregeld was, toen ben ik gaan kijken in het boekje en zag die waslijst aan voorwaarden staan.

Maar echt een meerwaarde vind ik het ook niet hebben en ik betwijfel of je er echt brandstof mee bespaard. Voor een stoplicht is het meestal maar kort dat je stil staat en als je bv voor een open brug staat kun je ook de motor helemaal uitzetten.
Wat ook irritant is dat als je het knopje indrukt om het uit te zetten het de volgende keer als je de auto start weer aanstaat.
 

Bram_O2

Actief lid
Merk dat m'n aanhanger met vrijwel geen belading lekker na het nemen van een drempel over het asfalt schraapt, dat wordt aan de hulpveren :pieker:

Verder heerlijke auto :thumbsup:
 

Kempes

Forumguru
Hoeft niet...hulpveren zijn lelijk.. auto wordt er hoger van..

Je kan er ook voor kiezen om er een setje Eibach verlagingsveren onder te laten zetten..staat mooier en lost als het goed is het probleem ook op..
 

Kempes

Forumguru
@Antera is hofleverancier voor leveren en plaatsen van die dingen hier op het forum. Stuur hem een pm met wensen/vragen...

Hij kan je wel uitleggen of verlagingsveren voor jou een goede optie zijn en wat deze kosten..
 
Bovenaan Onderaan