Octavia 4

JeSko

Forumguru
Dat geruis is dat dan zo indringend @sitechris ? Zelfs bij mijn oudere gen SuperB is dat weinig aanwezig, zelfs niet op de grote wielen die ik rijd. Je zou verwachten dat een nieuwere generatie Octavia daarin toch beter zou presteren.
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Indringend vind ik lastig te bepalen. Dat is voor iedereen weer anders. Ik vond het te doen, ook omdat ik zelf met brede 19 inch sloffen rijd in mijn Cupra. Maar het was wel bovengemiddeld.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik vond de 1.5 tsi eigenlijk een best leuke motor in de T-roc die ik een dagje als vervanger voor mijn rs kreeg. En zuinig niet echt want ik kreeg die niet onder de 7 lit gemiddeld
 

sitechris

Donateur
De 1.5 TSI is ook een prima motor voor dagelijks gebruik. Voor sportief gebruik mist de motor karakter en een beetje een 'bite'. Het is net wat teveel een ecoblokje.
 

Okki

Donateur
Wat is sportief? Zo snel mogelijk van 0 naar 100?

Sportief rijden is o.a. vlot optrekken en niet sukkelen, en dat kan ook met "mindere" blokjes dan de die 1.5
 

leon-cupra

Forumguru
Dan moet je het onderscheid "vlot" en "sportief" maken. Een 1.5 is in mijn ogen "vlot", de prestaties van een RS "sportief" (niet dat het voor mij een sportieve wagen is, dat is voor mij nog iets anders)
 

sitechris

Donateur
Het gaat mij in dit voorbeeld om motorkarakter. Wat ik belangrijk vind bij een sportieve motor is onder meer:

  • Opzwepend motorgeluid
  • Respons op gaspedaal (zowel bij gasgeven als ook gas lossen)
  • Mate waarin motor tot redline blijft presteren
  • Mate waarin motor snel in toeren klimt.
  • Mooie vermogensontplooiing. Dus zonder gekke piekjes of dipjes.
  • Er moet wel enige vaart in zitten.
Het is voor mij geen exacte wetenschap. Soms kan een enorm turbogat (bv bij oude subaru's) ook leuk zijn. En laatst reed ik in de fiesta st en ik was dolenthousiast ober het driecilinder motortje. Het is altijd subjectief.

Ik zeg ook niet dat de 1.5 tsi kut is. Voor dagelijks gebruik is het echt een prima unit. Maar in de eifel mis ik toch karakter.
 

Derooke

Forumguru
Ik heb een t-roc 1.5 (met al 60.000km)
Gemiddeld verbruik in die 2 jaar dat ik hem heb heb is 6.3 l per 100/km helft autostrade (128 op acc) en andere helft gewone baan.
Vind ik zeker een goed verbruik. En ik ben een vlotte bestuurde . Ik ga niet in het rood maar ook niet zoals oma.
1.5 is potent maar ook niet meer dan dat . Het is een motor voor dit soort wagens .
Daarmee bedoel ik .
Je hebt op zich kracht genoeg maar ook niet teveel.
Je kan mee met het gemiddelde verkeer maar ook niet meer .
Je kan een aanhangwagen trekken .
Maar als die 1000 kg zwaar is merk je dat het toch weegt om op te trekken.

Mijn schoonmoeder heeft de 1.0 motor
En tot 100 gaat dit blokje goed genoeg maar meer dan 100 is doenbaar maar ook niet meer dan dat.
Een wagen(vlug )inhalen op een baan van 90 doe ik daarmee niet .(met m'n 1.5 wel)
Verbruik valt dan wel weer mee
Zij heeft een verbruik van 5.6liter op 100(kan ook haar rijstijl zijn)

PS de Octavia 4 vind ik mooi.
Moest de iV versie er al geweest zijn zou ik voor die gegaan zijn ipv de sub iV(meer centen voor opties)
 

JeSko

Forumguru
Wat een mooi sfeervol interieur bij nacht:dankje: let ook op de prachtig gestylede achterlichten met de zachter schijnende wimpers. Hemels.

 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Pietn1988

Dat zal technologisch en qua interieur een enorme vooruitgang zijn tegenover je S2 :Dhet interieur is erg mooi geworden, enorme vooruitgang voor Skoda.
 
Laatst bewerkt:
@Pietn1988

Dat zal technologisch en qua stijl een enorme vooruitgang zijn tegenover je S2 :D vooral dat interieur is erg mooi geworden, enorme vooruitgang voor Skoda.

Dat is het zeker! Net voor de "officiele" bestelling nog een testritje gedaan (met Ambition uitvoering 1.5 TSI, 150pk, manuele bak weliswaar maar toch effe het gevoel checken) en was erg onder de indruk eigenlijk. Voor mijn gevoel soepel rijden. Ben benieuwd om mijn samenstelling in 'real life' te zien en te testen.
 
Ow mooi!
Wat heb je besteld? (uitvoering, motor, kleur,...)
Wanneer heb je de bestelling geplaatst als ik mag vragen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan