Octavia 4

Robbie146

Senior Member
Ben benieuwd, eergisteren ook een mail gehad van de dealer dat de O4 volgende week in de showroom zou staan, de station dan wel te verstaan.
 

Japanese Power

Donateur
De eerste prijzen zijn ook bekend, bron: Autoweek

Skoda heeft de eerste nieuwprijzen van de vierde generatie Octavia vrijgegeven. De Tsjechische ruimtereus wordt geïntroduceerd als First Edition.

Schermafbeelding 2020-04-01 om 13.00.23.png

De nieuwe Skoda Octavia is in elk opzicht een Octavia, en dat betekent dat de auto vooral veel ruimte moet bieden ten opzichte van directe familieleden als de Volkswagen Golf en Seat Leon. Een volledige prijslijst is er nog niet. Wél geeft Skoda de eerste nieuwprijzen van introductie-uitvoering First Edition vrij.

De hatchbackversie van de Octavia staat als First Edition voor € 33.490 in de orderboeken. Voor de Octavia Combi First Edition moet je een bedrag van € 34.790 reserveren. De First Edition is op dit moment alleen te krijgen met de 150 pk sterke 1.5 TSI, een benzinemotor die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Omstreeks oktober wordt de prijslijst van de Octavia aangevuld met de overige motorversies. Zo komt de Octavia onder meer beschikbaar met een 110 pk sterke 1.0 TSI en met een reeks 2.0 TDI's. Ook komen er twee plug-in hybride smaken op de lijst te staan. Zo komt er een 204 pk sterke Octavia iV én de sportieve nieuwe Octavia iV RS met een 245 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn.

Uitrusting
Goed, terug naar de First Edition. Deze tijdelijk leverbare introductieversie beschikt standaard over een 10-inch display dat bij het infotainmentsysteem met navigatiefunctie hoort. Skoda geeft de First Edition standaard een digitaal instrumentenpaneel en ook zaken als adaptieve cruise control, full-ledachterlichten, koplampen met led-matrixtechniek en verwarmbare voorstoelen maken deel uit van de standaarduitrusting. Hetzelfde geldt voor parkeersensoren aan zowel voor- als achterzijde.

De Octavia Combi First Edition staat vanaf 3 april bij de Nederlandse dealers. De hatchbackversie volgt net voor de start van de zomer.
 

rem

Nieuw lid
Idem, waarom z'n groot verschil qua tijd tussen handbak en automaat. Handbak met adaptive cruise control :pieker:
 

Flem_nl

Forumguru
Wat een aanfluiting. In CZ, BE en oa. DE zijn er al 3 motortypen te bestellen in 2 uitrusting nivo's. En dan hebben we t nog niet over het prijsverschil
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad, @Flem_nl : die auto’s zijn in NL waarschijnlijk netto veel goedkoper..!

Alleen jammer dat onze roverheid de wagens uiteindelijk zo duur maakt; helemaal t.o.v. de omringende landen!
 

rem

Nieuw lid
Adaptive cruise control is relaxed omdat je wagen automatisch remt en weer versneld. Dat is leuk met een handbak, totdat je op het punt komt waarbij je denk, goh, eigenlijk rij ik te langzaam voor deze versnelling. Dan moet je alsnog zelf aan de 'bak'...
 

hemi24

Forumguru
Adaptive cruise control is relaxed omdat je wagen automatisch remt en weer versneld. Dat is leuk met een handbak, totdat je op het punt komt waarbij je denk, goh, eigenlijk rij ik te langzaam voor deze versnelling. Dan moet je alsnog zelf aan de 'bak'...

Blijft gewoon lekker werken hoor, ook als je op en terugschakeld!

Als je op een kruispunt aankomt rijden achter een andere wagen remt je auto automatisch mee, ook als je de koppeling ingedrukt houdt.
Pas onder 30 km/h moet je zelf even weer de rem overnemen. :pardon:
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan moet je alsnog zelf aan de 'bak'...
Ja, dan moet je zelf een keertje terug- en wellicht later weer opschakelen.
So what??? Binnen de bandbreedte van een bepaalde versnelling doet hij zijn werk.

Ik heb een jaar of 30 met niet-adaptieve cruisecontrol i.c.m. handbak gereden (sinds bijna 2 jaar met DSG) en dat ging ook prima, met bepaalde beperkingen. Toch altijd beter dan zonder CC...
 

Sand3r

Senior Member
Ik wilde er een aantal gaan bestellen voor mijn medewerkers, maar als de prijs van de DSG past echt in Oktober uit komt...
Denk dat ik dan eerder een aantal Passat's laat komen. Qua prijs zitten ze niet zo heel erg ver uit elkaar.


En is de Ergo stoel met massage standaard in deze FE of mist ie nog compleet?
 
Bovenaan Onderaan