Octavia 3 HB 1.4 TSI "Panda"

HarrieSkoda

Forumguru
Hey @vennix , wat leuk om je lovende woorden zo te lezen! Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben!

De wielen staan er in ieder geval super strak onder, en volgens mij bevalt het stuur ook, gezien je duimpje omhoog na het vertrekken hierzo :thumbsup::thumbsup:.

We gaan elkaar zien!

vennix

Actief lid
@HarrieSkoda ere wie ere toe komt natuurlijk :thumbsup:. Alles was gewoon goed geregeld, relaxte ochtend zo, dus nogmaals dank daarvoor :thumbsup:.

Plezier ga ik er zeker van hebben! De wielen staan er inderdaad echt heel fraai onder en dat stuur had ik veel eerder moeten doen! Haha :D. Heerlijk sturen zo!

vennix

Actief lid
Afgelopen weekend weer even bezig geweest met een tweetal kleine updates na het arriveren van mijn bestelde spulletjes uit Tsjechië :D.

Na het eerder de wagen van volledig zwarte emblemen te hebben voorzien aan de voor- en achterzijde, bleef vooral achter me storen. Aan de voorzijde vond ik het volledig zwarte logo niet eens misstaan, echter achteren vond ik het te veel een soort stip :pieker:. Dus werd het tijd om toch maar de INT versies van SuperSkoda, ofja Kopacek :pardon:, aan te schaffen. Kwam dat even gelegen zo met Black Friday. Wel, zoals andere ook al hebben mogen ervaren, een ietwat dubieuze verzenddoos :laugh:. Ik heb ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de belettering te verwijderen van de achterzijde. Veel beter zo!

27E0AB8A-BD52-46C9-A521-2D025CD75269.jpeg A7E6B743-59E8-4AF5-B5D5-788EA8B30FCA.jpeg 81762F12-2723-423E-8381-A2B218E180B4.jpeg

Naast de emblemen ook nog dit kekke klepje geïnstalleerd :).

48E8F101-C028-4830-92B8-64503E7B45CD.jpeg 8F42FFD3-3410-40A1-821A-2EF00FA2231C.jpeg

JeSko

Forumguru
Veel beter inderdaad! Heb er ook altijd zwarte op gehad, maar dat zijn in de verte gewoon dikke zwarte stippen, met de witte zit er veel meer leven in, heel mooi :thumbsup:

vennix

Actief lid
@JeSko Haha ja precies dat gevoel had ik ook bij de zwarte emblemen, bedankt voor het aanstippen :maakmegek:. Maar thanks! Ik ben er zelf ook erg blij mee. :D

Timmer

Forumguru
Logo's zijn veel mooier zo, zeker in vergelijking met die originele. Daar klopt de kleur niet vind ik, chrome op zwart... En die funnel, die is handig, die heb ik ook, en heb er ook een in de golf variant van de vrouw geplaatst.

Henrik

Forumguru
Veel beter inderdaad! Heb er ook altijd zwarte op gehad, maar dat zijn in de verte gewoon dikke zwarte stippen, met de witte zit er veel meer leven in, heel mooi :thumbsup:

Mee eens. Wie heeft je trouwens over de streep gehaald toen om toch zwart op wit te doen? :lezen:

vennix

Actief lid
@Timmer Thanks! Ja originele emblemen moet je van houden. Ik vind ze wel al beter dan de emblemen van daarvoor. Al vind ik de wagenkleur / zwart combinatie echt zoveel beter tot zijn recht komen en chiquer ogen. Ik ben benieuwd hoe vaak ik die funnel ook daadwerkelijk ga gebruiken, maar zeker handig!

@Henrik Ik moet zeggen dat er niet specifiek iemand is geweest die me over de streep heeft getrokken. Ik heb verschillende voorbeelden gezien van mensen die deze emblemen hebben geïnstalleerd en ik werd telkens steeds enthousiaster. Ook het live voorbeeld bij HarrieSkoda op zijn 245 zag er gewoon erg gaaf uit. Laatst dus toch maar de knoop doorgehakt.

Henrik

Forumguru
Haha, ik quote @JeSko omdat ik toen tegen hem zei dat het op zijn wagen veel mooier zou staan om het logo in twee kleuren uit te voeren.
Het lijkt een detail, maar geeft echt een andere look he?

vennix

Actief lid
Nu de emblemen zijn geïnstalleerd, kijk ik stiekem alweer met een half oog naar toekomstige aanpassingen :). Ergens deze week zullen er nog wat spulletjes binnen komen die van pas komen bij het vervangen van de remblokken. Denk daarbij aan een goede krik, assteunen, momentsleutel, teflon doppenset en remzuigerspreiders. Nu dacht ik, aangezien de remklauwen dan toch vrij liggen, wellicht kan ik deze voorzien van een mooi kleurtje :D. Nu heb ik hier en daar al wat gelezen over welke verf hiervoor geschikt zou zijn, de een noemt Hammerrite en de ander spreekt over Foliatec. Ik wilde toch nog eens de vraag stellen wat jullie zouden adviseren en ook waarom natuurlijk. Uiteraard rest dan ook nog de kleur die de remklauwen mogen worden. Ergens op het forum heb ik witte remklauwen voorbij zien komen, wat ik ook wel erg gedurfd en gaaf vond ogen. Wellicht dat het wel te weinig afsteekt tegen de witte wagen :pieker:. Ook goud ben ik niet vies van en lijkt me ook wel een kek kleurtje. Andere kleursuggesties zijn uiteraard ook welkom :D.

Naast de remklauwverf denk ik ook stiekem nog na om ergens volgend jaar de wagen dan toch eens te laten verlagen. Wanneer ik dit doe, wil ik er wel gelijk een schroefset onder leggen om niet te veel in te leveren aan comfort. De originele schokbrekers zijn daarbij natuurlijk ook niet de jongste meer. Het andere wat voor mij van belang is dat ik de wagen, wanneer nodig, ook weer kan terugzetten naar originele rijhoogte. Waarom zou je dat willen, vraag je je vast af? Wanneer we weer eens naar Oostenrijk op vakantie gaan, zullen we daar voornamelijk gaan hiken. Om het startpunt van verschillende mooie routes te komen, zullen we af en toe zijn genoodzaakt om over een wat hobbeligere weg (al dan niet met kiezels en keien) te navigeren. In dat geval is het wel lekker de wagen weer wat hoger te kunnen zetten :thumbsup:. Anyway suggesties voor goede (en eventueel betaalbare, toch ook niet onbelangrijk) schroefsets zijn meer dan welkom.

JeSko

Forumguru
Haha jij @Henrik ere wie ere toekomt!

@vennix

Schroefset zit je prijs kwaliteit met AP heel goed, weet niet exact de prijzen maar ik zag ze voor een O3 al aan 600 euro voorbijkomen. Ga je geen spijt van hebben en je Octavia gaat dan wel echt heel dik worden.

Mijn eigen remmerij heb ik, bewust gekozen, zwart geverfd met Hammerite ( wat echt goed blijft zitten ), persoonlijk denk ik dat je geen felle kleurtjes op niet sportieve remmerij wilt, rood, geel en blauw word al snel geassocieerd met dikke sportauto's met dito prestaties, en ze gaan eens te meer opvallen omdat de remmerij klein is ten opzichte van de remmen van een sportwagen. Dus imo zou ik gaan voor zwart of antraciet, niets te fel in ieder geval.

vennix

Actief lid
@JeSko Thanks voor je bijdrage. Zoals je eerder al eens zei, gaat de verlaging hem goed doen. Ik denk inderdaad dat het de wagen een stuk dikker maakt. Als ik naar AP kijk, welke setjes moet ik dan met name in de gaten houden? Ook heb ik her en der wat gelezen over de KW streetcomfort set, maar die is direct ook een stuk prijziger. Is de meerprijs t.o.v. een AP setje het waard? Iemand ervaringen met een KW streetcomfort set?

Ik snap je punt wat betreft de remmerij, toch lijkt het me wel lachen om er een kek kleurtje op te "smeren". Nee het is geen perfomance wagen en net zo goed geen performance remmerij, maar klein mag ook worden gewaardeerd :maakmegek::pieker:.

JeSko

Forumguru
De set die past op je model, een andere kan je uiteraard niet nemen. AP heeft bij mijn weten maar één lijn Schroefsets, niet a la KW die hebben streetcomfort, ultra low etc etc, maar AP komt uit dezelfde fabriek als KW, dus is gewoon dikke kwaliteit. Streetcomfort had @CDK onder zijn oude Superb dacht ik, dat is wellicht een stap verder maar of het voor een daily echt nuttig is geen idee, kan daar zelf niet over oordelen. Ik ken eigenlijk alleen maar tevreden AP rijders.

vennix

Actief lid
Dat zou het wel ineens een stuk betaalbaarder maken dan een set van KW :pieker:. Wel nuttige info over AP overigens :thumbsup:. Heb jij er zelf ook een AP set onder liggen?

JeSko

Forumguru
Ja heb zelf ook AP, dik tevreden van en ik wil nooit meer anders, volgende auto word ook direct verlaagd met AP setje. Heb ze nu op 7.25 cm laagte liggen ongeveer met vooraan aangepaste poten om extra low te kunnen gaan. :thumbsup:

vennix

Actief lid
Thanks in ieder geval. Dit helpt :thumbsup:. AP wordt op de lijst gezet kanshebbers :). Mochten er mensen zijn die andere ervaringen hebben of ervaringen hebben met andere sets, let me know.

JeSko

Forumguru
Hier zitten niet veel mensen meer die je ervaringen met meerdere sets gaan kunnen geven, @s-line heeft nog met KW gereden, die kan beide goed vergelijken, en @CDK zoals gezegd op streetcomfort. @Tuner111 heeft ook een Octi op schroefset, dacht ook KW.

Kom er maar in mannen :)

Hier ook een tevreden AP gebruiker. Weliswaar niet op mijn octavia (daar komen denk ik eibach veren onder) maar wel op mijn ex Clio en 207. Goede kwaliteit en is comfortabel genoeg, ookal stond hij op mijn auto’s zo ongeveer op de laagste stand.

Bovenaan Onderaan