Octavia 3 HB 1.4 TSI "Panda"

vennix

Actief lid
Ah ik snap nu wat je bedoelde van eerder. Wel krijg ik hier een licht “kermis” gevoel bij :pieker:, haha. Ik heb hem toch maar wel in de favorieten gezet, wie weet :pardon:. Een wit kleurtje i.p.v. het blauwe was wel al beter geweest.
 

vennix

Actief lid
Ik vraag me af of die ledjes zo in die kleur zijn gecodeerd en of je het dan zo makkelijk kan aanpassen. Maar aan de andere kant, ik heb daar ook weinig kaas van gegeten, haha.
 
Laatst bewerkt:

vennix

Actief lid
Goedemorgen leden,

Zoals beloofd zou ik toekomstige updates plaatsen in deze post. Nu heb ik dit weekend een kleine aanpassing gedaan ten behoeve van de recent geplaatste wielen. Voor het weekend heb ik de bestelde slotbout afdekkapjes binnen gekregen en dit weekend geplaatst. Ondank de kleine aanpassing toch weer een hele verbetering ten opzichte van de grijze kapjes en geen kapjes voor de slotbouten. :D. Wel jammer dat de slotbout afdekkapjes niet ook metallic zijn. @EJS was het nog gelukt om de kapjes te vinden?

IMG_0552.jpg

IMG_0553.jpg

@Kanerr Ik zou je ook nog laten weten hoe de nieuwe Goodyear banden bevallen. Kort gezegd; Mocht je overwegen deze banden aan te schaffen, zou ik zeker niet langer twijfelen! Tot nu kan ik geen minpunten ontdekken. Ik vind het rijcomfort en het geluid echt alles meevallen. Ik had me er al bij neergelegd dat het comfort achteruit zou gaan bij de overgang van 17" naar 19". Heel eerlijk gezegd, vind ik het rijden er alleen maar op vooruit gegaan. De auto voelt strakker en sportiever aan en de grip is echt top, zowel bij droog als bij nat weer (wat het hier afgelopen week overwegend is geweest). Ik heb geen enkel moment gehad dat ik voelde dat het wegdek nat was. Het rolgeluid is naar mijn idee ook niet anders dan voorheen. Gewoon een kwalitatief erg goede band voor een redelijke prijs. Kortom: doen! :D
 

EJS

Forumguru
Ik heb ze ook, via de dealer, zelfs metallic. Alleen zijn ze te klein. Mn slotbouten van superskoda zijn precies even groot. Je kon bij superskoda 2 soorten kiezen. Ik heb denk de verkeerde wat dat betreft. Haha stom. Nu zonder slotbouten maar met kapjes de zomerbanden erop gezet.
 

vennix

Actief lid
@EJS jij hebt de slotboutkapjes via de dealer in metallic weten te krijgen? :pieker: Shit dan ben ik gewoon genept! Haha. Achja ze zijn zwart :pardon:. Je zal er bovenop moeten zitten wil je dat verschil zien denk ik. Wie weet vervang ik dat nog wel een keer dan :D. Wel goed dat je ze nu ook hebt. Via superskoda zal geen goedkope aangelegenheid zijn wanneer je alleen die kapjes nodig hebt, lijkt me? Verzendkosten enzo :pieker:
 

EJS

Forumguru
Die slotbouten zijn van superskoda. Maar de kapjes zijn daar ook niet duur. Hebben bij superskoda alleen niet mijn metallic grijs. Jij hebt overigens ook grijs zo te zien..
 

vennix

Actief lid
Als je inderdaad alles tegelijkertijd besteld, zal het wel meevallen. Ik heb de slotbouten van Skoda zelf meebesteld met de velgen, via de dealer. Nog een mooie korting op gehad ook :D.

De kapjes zijn overigens wel zwart, dit lijkt misschien op de foto wat grijzig. Alleen mat helaas, niet metallic.
 

vennix

Actief lid
Goedemorgen @JeSko, leuk dat je er naar vraagt! Helaas heb ik tot heden nog geen andere aanpassingen gedaan dan die gedaan in maart. Had de auto graag verlaagd, maar tot zover is daar telkens nog niet echt budget voor geweest, haha :nono:. Het geld is telkens wel ergens anders aan besteed :pieker:. Aanschaf van een andere tweewieler (wat ook wel eens tijd werd :yeehaa:), aanschaf van diverse hiking gear voor een vakantie-tje in de bergen, aanschaf van een verlovingsring (wat gelukkig ook niet voor niets is geweest, haha!). Genoeg leuke veranderingen zoals je ziet, maar niet auto-gerelateerd.

Zit er overigens wel aan te denken binnenkort ergens nog eens de INT logo's van Kopacek te bestellen en de belettering van "Skoda" en "Octavia" te verwijderen van de kont, zal 'm goed doen denk ik. Ben overigens ook nog aan het twijfelen of ik contact moet opnemen met @HarrieSkoda voor de set Turini's die hij over heeft (als deze nog steeds beschikbaar zijn), aangezien ik nog niet zo goed weet of ik de bestaande set velgen (Hawk 17") moet voorzien van winterbanden of dat de Turini's beter gaan staan en ik de Hawk's moet verkopen.
 

JeSko

Forumguru
Zowiezo de Turini's, mooie winterset heb je dan hoor!

Ken er alles van hoor, geld gaat nu eenmaal niet altijd naar de auto, en gelukkig maar :D
 

vennix

Actief lid
Wellicht ook eens een interesse peiling doen voor die Hawks en wat die zouden mogen kosten. Dat zou het budget iets toereikender maken om de Turini's over te nemen (mits nog beschikbaar).
 

HarrieSkoda

Forumguru
Hey, ik zag een paar tags staan! Turini's zijn er nog! Maar ik heb 3 sets Turini's momenteel.... Iets met luxe probleem?

Denk dat de keuze bij de Gemini's blijft inderdaad. Ik stuur je even een PM @vennix .
 

vennix

Actief lid
Iets later dan gepland, maar hierbij dan toch de lang verwachte update! :D Zoals mijn eerdere opmerking al deed vermoeden, heb ik de Turini winterset van @HarrieSkoda overgenomen. Daarbij heb ik niet alleen deze set overgenomen, óók heb ik het sportstuur overgenomen dat nog te koop stond:yeehaa:. Mijn eerder geïnstalleerde stuur begon helaas de nodige slijtage te vertonen en kreeg een aantal lelijke plekken. Een mooie upgrade dus :thumbsup:.

We hadden afgesproken om zowel het stuur als de wielen samen te installeren. Vandaag stond in het teken daarvan, op naar @HarrieSkoda dus! Alles was goed geregeld en het zag er allemaal netjes uit, maar dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht ;). Sowieso ook enorm sympathiek en relaxt! Ook kon ik zo de 245 eens van dichtbij bewonderen, haha. Wel echt een gaaf apparaat! :D

Al met al was het in ieder geval allemaal snel gepiept. Beide een erg mooie upgrade voor de wagen! Ik ben er in ieder geval blij mee :D.

BCA30B89-6CCB-4E19-864F-4FD1DA7DE3FA.jpeg 090BE277-2A96-4849-8EDB-AC676DD9DF04.jpeg 4DDD48FE-42A7-41C0-AB84-10A28B6ADD9D.jpeg 8D214685-D323-4294-99B6-F0B6DB33C466.jpeg
 

vennix

Actief lid
12 minuten @JeSko, moet zeggen dat ik toch wel had verwacht dat je nóg eerder had gereageerd :deuk:. Maar bedankt, dat zwart / wit is een top combinatie. Maar daar weet jij alles van ;).

Die verlaging komt er nog, wanneer is wel de vraag, haha! Off-road heb ik al semi eens ervaren in Oostenrijk, daar voelde ik me toch niet heel prettig bij :nono:
 

JeSko

Forumguru
Ben wat minder actief @vennix , maar van dit topic krijg ik meldingen, die stel ik enkel in bij auto's waarvan ik de mods graag volg :D
 
Bovenaan Onderaan