Octavia 2015

D

Deleted member 12693

Standaard 18" op EBL, hoop dat ik die dan nog net meepak...... :-)
 

lugolux78

Forumguru
Ze zullen toch nog innovatiever moeten worden bij Skoda.
De nieuwe 308SW heeft een kofferbakruimte van tadaaa 610 liter (bekend getal)
Eveneens 14% en 20%.

Vandaag in de AutoWeek eerste presentatie.:lezen:

Vraag van mijn brutale vrouw: "Heb je spijt van de Skoda, bij het zien van deze gave auto?"

:pieker:





Nee, de Skoda gaat echt dikker zijn dan de Peus ooit kan worden....en nu hop hop terug in je hok genaamd 206SW haahah:maakmegek::maakmegek:
 

Majefloti

Forumguru
Ze zullen toch nog innovatiever moeten worden bij Skoda.
De nieuwe 308SW heeft een kofferbakruimte van tadaaa 610 liter (bekend getal)
Eveneens 14% en 20%.

Die 610ltr zal het enige argument zijn van de Fransozen. Als je appels met appels wil vergelijk moeten ze kofferruimte gelijk ook even koppelen aan de ruimte bij de voor- en achterpassagiers. Tja en alle instellingen via het display waaronder ook de airco lijkt me verre van praktisch en dan te bedenken dat de Franse software altijd gebreken vertoont.......[/quote]
 

lugolux78

Forumguru
Er komen volgens dealer alleen wijzigingen op de RS. De Yeti krijgt achteruitrijcamera en bij octavia is het ook een optie. Aanpassingen gaan in per productieweek 22
 

rtwee

Senior Member
Alsof je ooit een Peug zou willen rijden.... ik heb er 1x 1 gehad... nooit weer! Ik heb nog nooit zo vaak bij de garage gestaan. En dat was een 307SW.. Binnen een maand al gezeur en dat is de gehele looptijd van het leasecontract doorgegaan
 

Renzo4000

Forumguru
Twee woorden: cognitieve dissonantie.....

Jongens, be fair ... Die peug is gewoon erg mooi en zeer zeker een geduchte concurrent. De vrouw van lugolux78 is nog zo gek niet ;)
 

Rallye

Forumguru
Ik heb verschillende Peus gehad toen ze nog echt sportieve auto's maakten. Langzaam komt dat bij Peugeot weer terug, gaan ze met de plek van het stuur sjoemelen. Sommige dingen moet je niet wille veranderen.....
 

Darkside

Forumguru
onlangs een proefrit gemaakt in de 308. En dat was helemaal niet slecht.
Comfortabel met 18". En tellers waren goed te zien. En stuur was ook geen probleem.
Zitting is wel wat zacht. In het begin zijn de allure stoelen heerlijk. Maar na anderhalf uur rijden miste ik de lende steun.
Wat me opviel is dat het navigatie scherm kleiner leek dan de 9,7" die geadverteerd word.
Ik heb het niet nagemeten maar volgens mij rekend peugeot ook de zwarte rand met softtouch knoppen mee.
Waardoor het beeldoppervlakte voor de kaart klein uitvalt.

Het is een zeer nette auto die goed rijd. en de SW zal ook ruim genoeg zijn voor de meeste mensen.
Wel een paar rare zaken;
Zo heb je maar 1 beker houder. Wel netjes weggewerkt. En bevat ook nog een "geheim" compartiment eronder. Maar ik kan dus geen 2 bekers plaatsen.
"mijn" auto had geen kleuren BC en dus ook een navi meldiingen tussen de tellers. Maar ook geen gegevens over de rit (zoals actueel verbruik, gemiddeld verbruik etc). Deze komen op het navigatiescherm te staan.
(bouwt peugeot een heel heads up display zodat je ogen niet van de weg hoeven. Laten ze deze info weer zien op het navischerm).

Maar het ziet er verder wel heel netjes en opgeruimd uit allemaal.
En een groot pluspunt is dat je door je muziek collectie kunt browsen met de knoppen aan het stuur.
Geen gepriegel onder het rijden met het touchscreen.

Hoewel ik niet helemaal overtuigd ben (wil nog een x met SW rijden en dan wel met kleuren display en electrische stoelen) hou ik hem nog wel even op mijn shortlist.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ligt het nou aan mij?
Ik heb in de anderhalf miljoen of zo kms die ik de laatste 49 jaar heb afgelegd nog nimmer de behoefte gevoeld om ergens al rijdende een beker te kunnen plaatsen. Immers, zelf rijden en drinken combineert niet lekker, dus als het echt moet dan stop ik gewoon voor koffie of fris. En mijn passagier(e) heeft een drinkflesje in het deurvak staan, dus die hoeft niet te wachten tot ik dorst krijg.
Dus ik begrijp al die reclames en ander gemiep over bekerhouders helemaal niet... :pardon:
 

Darkside

Forumguru
Ik heb daar toch regelmatig een kop koffie of een milkshake staan.
Helemaal prettig met dsg omdat ik dan mijn 'vrije' hand kan gebruiken om te drinken ipv te schakelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick

Rallye

Forumguru
Zo is toch alles weer persoonlijk. Ik gebruik die bekerhouders ook vrijwel nooit waar ze voor zijn. De lendesteun draai ik altijd zo ver mogelijk weg; die prikt altijd in mijn rug.....
 
Bovenaan Onderaan