Octavia 2005, 2006 of 2007

Cyrus

Actief lid
Auto ziet er keurig uit! Lijkt mij een prima auto, afgaand op de foto's.

Om de ontbrekende trekhaak zou ik een auto niet laten staan. Die kun je er bij wijze van spreken op elke straathoek alsnog onder laten zetten. Sowieso zou ik eerder een auto zónder trekhaak dan mét aanschaffen: zonder trekhaak is de kans groter dat de auto niet regelmatig is afgebeuld met een zware aanhanger.

Laatste 2x onderhoud was in ieder geval bij de dealer dus mobiliteitsgarantie (zie foto's); in ieder geval duidelijk waar je de onderhoudshistorie kunt opvragen.

Check dan of de DSG-olie daadwerkelijk bij 120.000km is vervangen. Doorgaans wordt het in het boekje gezet, maar een telefoontje naar de betreffende garage biedt ook uitkomst. Als de DSG-olie toen niet is vervangen is dat niet direct rampzalig, al had het wel gemoeten. Maar dan kun je de DSG-olie na eventuele aanschaf beter direct laten vervangen en niet nog tot 180.000km doorrijden.
 

Havana

Forumguru
Heb gebeld. Auto is 100% dealeronderhouden. DSG olie bij 116k gewisseld, staat in t boekje. Qua prijs ging er telefonisch al wat vanaf. Meeneemprijs is 9700 incl APK maar zonder garantie.

Wat denken jullie/je ervan ?
 

Noord26

Forumguru
Dealer onderhouden is geen garantie dat er iets defect kan gaan. Ik had meer verwacht wat er af kon gaan als je niets in te ruilen had om eerlijk te zeggen. Ook al geven ze 6 maanden BOVAG, in die tijd kun je alles uitgebreid nalopen en testen.

Wat kost tegenwoordig een APK-tje nog? Zou toch opteren voor enige vorm van garantie.
 

peperskoda

Forumguru
Het ligt helemaal aan de soort garantie die geboden wordt. Vrijwel alle handelaren adverteren met een garantietermijn, maar ik ken er die doodleuk in de algemene voorwaarden(de kleine lettertjes) hebben staan dat de garantie niet geldt voor onderdelen en arbeidsloon. Hoeveel garantie blijft er dan over? Ik denk dat je voor jezelf de afweging moet maken of je bereid bent een beperkt risico te lopen in het geval je de auto koopt zonder garantie. Je hebt nog altijd het conformiteitsbeginsel uit het burgerlijk wetboek dat je enige bescherming biedt in het geval van niet te verwachten gebeurtenissen zoals een motor of versnellingsbak die vastlopen. Daarnaast heb je natuurlijk altijd de vrijheid om een tegenvoorstel te doen. Vaak helpt het als je direct met de flappen zwaait, worden de heren en dames autohandelaar altijd hongerig van.......
 

Cyrus

Actief lid
Heb gebeld. Auto is 100% dealeronderhouden. DSG olie bij 116k gewisseld, staat in t boekje. Qua prijs ging er telefonisch al wat vanaf. Meeneemprijs is 9700 incl APK maar zonder garantie.

Wat denken jullie/je ervan ?

Als je de auto koopt zonder garantie, mag er wel meer dan € 250 van de prijs af. Dan is € 9.500 echt de max, zonder inruil.

Of wellicht het budget nog ietsje oprekken naar de vraagprijs, maar dan wel voor dat bedrag met minimaal 6 maanden Bovag en APK.


@Noord: als de auto dealeronderhouden is, kun je nagaan waar de auto is geweest voor onderhoud en dus zo achterhalen wat er in de loop van de tijd aan de auto is gedaan. Dat biedt geen garantie voor "heel blijven"; het voordeel daarvan is wel dat de historie bekend is en mobiliteitsgarantie van toepassing is.
 

Havana

Forumguru
Het zit zo: de prijs incl beurt en 6 mnd garantie is 10.950. Zonder beurt en garantie (meeneemprijs) 9950, nu dus al 9700. De auto heeft pas bij 180k een beurt nodig overigens. Ik denk dat 9500 zonder inruil wel reëel is

Vraag, moet er per se een afneembare trekhaak onder ivm de PDC?
 

Rallye

Forumguru
Je moet alleen wel de trekhaak aanmelden toch? Dan weet de PDC dat hij er zit.

Persoonlijk vind ik een afneembare trekhaak mooier (als hij tenminste afgenomen is).
 

Michelv.

Forumguru
Aanmelden is alleen om er voor te zorgen dat als er een kar aanhangt de PDC uitgeschakeld is.

En inderdaad, een afneembare is veel mooier, ben zelf ook nog op zoek naar eentje voor een mooie prijs:smirk:
 

Havana

Forumguru
Mooier, zal best maar vind het geen 200 euro prijsverschil waard. Bovendien woon ik in een woonwijk waar ik vaak moet parkeren in krappe plekjes en dan is zo'n vaste een uitkomst.

JeBe Carelectronics Heerhugowaard heeft de beste prijs; 450 incl BTW voor een vaste haak. Trekhaakcentrum.nl is met 469 euro niet veel duurder en heeft bovendien landelijke inbouwpunten.
 

Rallye

Forumguru
Bovendien woon ik in een woonwijk waar ik vaak moet parkeren in krappe plekjes en dan is zo'n vaste een uitkomst.

Als bezitter van een auto zonder trekhaak hoop ik dat je bedoelt: "ik woon in een woonwijk waar mensen vaak op krappe plekjes vlak bij mijn auto moeten parkeren en dan is zo'n vaste een uitkomst". Nu lijkt het alsof je zelf graag andere nummerplaten krombuigt (of erger), en dat kan ik mij niet voorstellen. ;))

http://www.youtube.com/watch?v=WJEOHGCo2I4
 

Havana

Forumguru
Nee zo erg is het niet ;) Zo'n haak beschermt gewoon tegen mensen die niet kunnen parkeren en/of geen PDC hebben.

Afijn, morgenmiddag proefrijden in de Octavia. Indien de proefrit zonder problemen verloopt kijk ik of we eruit komen. 9500 is echt mijn max., gaat hij niet akkoord dan laat ik 'm lopen.
 

Cyrus

Actief lid
Ik kan (en wil) natuurlijk niet over de inhoud van je portemonnee oordelen, maar als de auto echt helemaal goed is, zowel technisch en qua staat van carrosserie en interieur, als voor jezelf qua uitvoering, dan zou ik het niet laten klappen op die die laatste EUR 200. Op zo'n bedrag maakt dat laatste beetje ook niet echt meer het verschil; je koopt dan wel de auto waar je 100% achter staat.
 

Havana

Forumguru
Dat is wel waar maar je moet voor jezelf ergens een grens trekken. Eigenlijk is het een onverantwoorde aankoop aangezien mijn spaargeld dan op een klein deel na op is en ik ook nog een trekhaak à 500 euro moet bijlappen. Ik zou er verstandiger aan doen een auto van 6k te kopen. Maar ja, ik wil teveel, 2007 bj, DSG, etc.

Keuzes, keuzes.

De proefrit ging overigens prima, de auto is echt een uitstekende staat. Helaas kon er van de prijs niks meer af.

Ik heb besloten om morgen toch bij die wagen in Reeuwijk te gaan kijken. Stuk minder opties, maar wel DSG , ECC en trekhaak.
 

Havana

Forumguru
Dank! Dat hoopte ik al. Morgen vroeg de trein in, moet een eindje reizen vanuit Groningen naar Gouda.
 

Jewepe

Forumguru
Al op Marktplaats gekeken? Zie advertentienummer 629008385. Betere uitvoering, twee bouwjaren jonger en € 750,- duurder. Geen trekhaak :(
 

Havana

Forumguru
Trekhaak is niet erg, is voor 450 euro te regelen.

Had dit ff eerder gepost trouwens ;) , ik ben vanochtend van Den Bosch naar Groningen gereden en kwam dus LETTERLIJK langs Oss :(

Het is een interessante auto. Bij 240k moeten wel zowel bakolie als DSG-olie worden vervangen, bij elkaar toch al 700-800 euro aan kosten.

Ik ga morgen maar eens bellen denk ik. Ik kan in de trein nog beslissen om in Utrecht uit te stappen en de trein naar Den Bosch te pakken.
 

Jewepe

Forumguru
Als je alles van te voren weet ............................... ;). En qua onderhoud is de auto in Gouda zeker bij 240.000 km "aan de beurt". Deze in Oss zou kunnen vallen onder het nieuwe onderhoudsinterval van 150.000 km voor de distributie (dat bedoel je waarschijnlijk met "bakolie en DSG-olie voor € 700 à 800" :D. Sterkte met de besluitvorming onderweg morgen!
 
Bovenaan Onderaan