Octavia 2 Facelift pas leverbaar in Februari / Maart

Herbie

Lid
Wel spijtig. Mijn pa moet namelijk zeer binnenkort een nieuwe leasewagen gaan bestellen. De gefacelifte Ocatavia is een optie, maar ik weet niet of hij die pompverstuiver nog een keer wil. Heel goede motor, dat wel, maar toch iets te lawaaierig.

Andere opties zijn trouwens de Peugeot 308 SW en de Citroën C4 Grand Picasso. Van de nieuwe Renault Megane is er spijtig genoeg nog geen break en de Ford Focus break vindt hij niet mooi.
 

Aiii

Lid
Naar mijn weten zijn de CR's er nu alleen nog maar, omdat de fabriek nog niet genoeg capaciteit heeft om zowel VW/Audi als Skoda te bedienen. De verwachting is dat in het derde of vierde kwartaal van 2009 de CR's vervangen worden door de nieuwe motoren.

Dat de verwijzing weg is, is op zich vrij logisch. Dat is slecht voor de verkoop :)
 

VOSTRO

Nieuw lid
Gelezen op verschillende (auto) sites.... Quote : wegens capaciteits problemen bij de productie van de nieuwe diesels (vw en audi krijgen voorrang) moeten de skoda's het tot de zomer van 2009 nog doen met de oude knorpotten .....

O ja , heb gisteren mijn facelift O² combi dpf (knorpot) DSG afgehaald en die doet het prima ...by the way die DSG is gewoon super .. :smirk:
 

Stylist

Senior Member
Afgehaald ??? België zeker ? Morgen is pas de NL introductie. Lucky bastard !

Vandaag maar eens naar PZ gebeld om te vragen hoe het met de lease-offertes stond. Antwoord: nog niet alle prijzen zijn bekend, dus ze kunnen allemaal geen goede offertes uitbrengen....GRRRRR
 

VOSTRO

Nieuw lid
VOSTRO, heb je foto's?
foto' s staan hier : http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3739412,page=3

Laat ons evenwel de discusie over de kleur niet opnieuw beginnen ! Ik heb begrepen dat deze grijze hier niet in de smaak gevallen is ? .. toch enigzins bizar want toen de 2 O² (grijze en blauwe) in de showroom stond bij het presentatie week-end ging "iedereen" éérst naar de grijze kijken.....(hij stond trouwens achter de blauwe) ! :tongue:

Ik heb de laatste 2 dagen al een 400km gereden in de O² en tot op vandaag ben ik wel aangenaam verrast over deze wagen ! Vooral de DSG is echt wel een knap staaltje techniek en een zalige ervaring ..... ik durf zonder blozen te zeggen dat deze wagen dicht in de buurt komt van de passat ..... Ik hoop regelmatig een up-date te kunnen geven want 400 km "ervaring" is niet echt een post waard (ik doe +/- 70.000km/jaar (werk) en dan nog een 15.000 km'tjes (prive) in de A6
 
Vanmiddag even langs de dealer geweest om de nieuwe O2 te bekijken, en ik moet zeggen ik vindt de face-lift in het echt niet zo spectaculair het opvallendst zijn uiteraard de koplampen en het nieuwe stuur de overige aanpassingen hoe goed ze ook zijn vallen niet eens zo erg op.

Wel werd mij verteld dat de huidige folder van de business uitvoeringen niet klopt, in die folder staat dat (bij de Elegance) je meesturende mistlichten krijgt maar dat is dus niet zo, ondanks dat dat wel in de folder staat moet je dat appart \ extra bestellen, kosten 140 Eurie's....




En mijn auto.., is uiteraard reeds besteld en nee dat kan schijnbaar niet achteraf bijgeplaatst worden..... (hetzelfde geld voor de MDI (USB \ IPod interface ala VW))

Smiley-Angry-256x256.png


Ik ben zooo geïrriteerd door het gebrek aan informatie vanuit Skoda \ Pon.....
 

coolrunnings

Actief lid
@digital8

Ik vermoedt dat je met meesturende mistlichten de corner-functie bedoeld ????
Ik heb vandaag in een Elegance Business Combi 1.9 TDI gereden, en daar zat dat i.i.g. wel op.
Zelf getest en werkt goed.

Ik vind zelf de gefacelifte O2 zeker wel een prachtige verschijning en reed ook prima, al gaat mijn voorkeur uit naar een 1.4 TSI DSG (heb hier nog niet in gereden, dus dat moet eerst nog even gebeuren - desnoods in een VW).

Voor de volgende leasebak heb ik mijn keuze al gemaakt.
 
Ja dat klopt het is leverbaar en het werkt ook, da's het probleem niet.

Het probleem zit hem in het business pakket, in dat pakket zou volgens de brochure mistlampen met cornerfunctie in zitten, maar de dealer geeft aan dat de mistlampen met cornerfunctie niet in dat pakket zitten en dat je dat er apart bij moet bestellen.

Hij zegt dat het een fout in de brochure is.

Maw.
Ik heb de 1.9TDi Elgance + Business Pakket besteld ervanuitgaande dat ik dan ook meesturende mistlampen zou hebben, maar nu blijkt het dat ik dat dus niet krijg omdat het uit het pakket verwijderd is, en sinds mijn auto reeds in bestelling staat kan ik het dus niet meer wijzigen.
 

coolrunnings

Actief lid
Volgens mij krijg je dan gewoon de mistlampen met corner-functie.
De auto waar ik vandaag in gereden heb, was ook een Elegance met Business pakket en daar zat het gewoon op.
Beetje vreemd dat de dealer aangeeft dat het er niet op hoort te zitten en er een fout in de brochure zou zitten.
Als dat zo zou zijn, dan zijn er een heleboel klanten niet blij als ze er van uit gaan dat de cornerfunctie erop zou zitten en het zit er uiteindelijk niet op.

Weet je al wanneer je je auto krijgt ???
 
Volgens ING zo rond de 12de Maart, 'k zit nu op de 168.000 en mag eigenlijk maar tot de 160.000KM ondanks dat m'n huidige O2 nog perfect rijd enzo hoop ik dat het héééél snel Maart is... ;)
 

Stylist

Senior Member
En Cornerfunctie voor 140 euro staat ook niet apart op de prijslijst ! Dus da's raar.

Verder heb ik altijd begrepen dat het een VAGCOM instelling is. Heb je mistlampen, dan zou het ook te zetten moeten zijn.
 

___JC___

Forumguru
Andere vraag. De RS met oude neus was volgens mij gewoon nog te bestellen toch? Er was laatst zelfs op internet te lezen dat die met DSG leverbaar wordt. Maar ik begreep van een collega dat zijn dealer gezegd had dat de RS niet meer te bestellen zou zijn ?!
 

MarcoO2

Forumguru
Andere vraag. De RS met oude neus was volgens mij gewoon nog te bestellen toch? Er was laatst zelfs op internet te lezen dat die met DSG leverbaar wordt. Maar ik begreep van een collega dat zijn dealer gezegd had dat de RS niet meer te bestellen zou zijn ?!

Voor zover ik weet is dat onzin. In de folder van de nieuwe O2 is'tie nog te bewonderen en ook op de website staat'ie nog gewoon. Misschien heeft de dealer gezegd dat de RS niet vernieuwd is of iets dergelijks?
 
Beter! Vandaag berichtje gehad van de dealer: mijn O2 1.8 TSI Eleg BL zal in week 5 worden geproduceerd en staat dan in week 7 bij de dealer. Let the time fly....:-)
 
Bovenaan Onderaan