Octavia 2 Facelift pas leverbaar in Februari / Maart

Ik was net bij De Rijk in Roosendaal. Die zeiden dat de O2 Facelift te bestellen is in Januari, maar pas leverbaar in februari, waarschijnlijk maart. Dan staan ze dus ook pas in de showroom. Geschatte levertijd: 10 weken.

Dus....

Stumpie
 
dat is heel mooi om te weten , ik ben van plan volgend jaar een te bestellen.
ben vooral benieuwd naar de prijzen schat 2% duurder als huidig model.
 
dat is heel mooi om te weten , ik ben van plan volgend jaar een te bestellen.
ben vooral benieuwd naar de prijzen schat 2% duurder als huidig model.

Ik ben er wat minder blij mee. Ik kan op 1 december gaan bestellen, maar zoals het er nu uitziet, rij ik 5 tot 6 maanden in een huurauto...

Stumpie
 
ja dat is balen ik heb niet zo,n haast nog een maandje of 10 de tyd .
ben benieuwd naar de 1.4tsi denk ook wel dat m dat wordt of 1.6 met gas we rijden 17000 km per jaar en aan gas kleven ook genoeg nadelen motor slijtage bijv. en omdat het prive aanschaf is wil ik er toch min. 8 tot 10 jaar meedoen.
 

911gt2

Actief lid
Zucht, nou ik moet dus nu beslissen wachten op het nieuwe of de huidige bestellen. Ben benieuwd of dit waar is want de dealer in breda zei januari tegen me. En dat de prijzen in de loop van november bekend worden... ik heb mijn baas gevraagd of ik daar op mocht wachten. Maar als hij pas in maart geleverd wordt, dan is dat echt te laat en zal ik voor de huidige generatie moeten gaan

Ik blijft echter nog gewoon hopen op januari
 
Klopt. Bij Tichelaar zeiden ze vorige week ook nog januari. Maar ik heb altijd een beter gevoel bij De Rijk. Voor mij is de keuze simpel: ik wil per se een DSG en benzine, en dan ben ik nu snel uitgepraat.
 

vdijk

Lid
Zucht, nou ik moet dus nu beslissen wachten op het nieuwe of de huidige bestellen. Ben benieuwd of dit waar is want de dealer in breda zei januari tegen me. En dat de prijzen in de loop van november bekend worden... ik heb mijn baas gevraagd of ik daar op mocht wachten. Maar als hij pas in maart geleverd wordt, dan is dat echt te laat en zal ik voor de huidige generatie moeten gaan

Ik blijft echter nog gewoon hopen op januari

volgens mij is de "oude" O2 toch niet meer te bestellen ? Hierbij de link naar een ander draadje http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7240

Hoe ga je dit dan oplossen ?
 
Ja snap ik ook niet, moet ook nieuwe uitzoeken en heb wel al offerte van leasemaatschappij. Zit standaard al een geintegreerde radio in (Melody ofzo). Dat was toch niet in de Octavia II? Dat moet dan toch al het nieuwe model zijn?
 
Mmhh...vage berichten hoor! Ik ben diegene die eerste de oude O2 had besteld (zie ook het andere draadje) en die wordt zeker NIET meer geleverd. Mijn dealerwist mij gisteren nog te verzekeren dat de nieuwe O2 begin januari geleverd wordt. Plandatum voor mij: 20-01-09. Hij had dit rechtstreeks te horen gekregen van de importeur.....duss....wat is nu waarheid?
 
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn.

Een is dat als er nu een bestelling gebeurt, dat dit voor het huidige model is. Eenvoudig omdat officieel geen foldertje van de nieuwe Octavia beschikbaar is (ook niet op internet). Je weet dus ook niet wat daar standaard in zit. En volgens mij moet je gewoon geleverd krijgen wat je bestelt. De auto zal dan waarschijnlijk begin van het volgende jaar afgeleverd worden.

De andere mogelijkheid is dat gewacht wordt tot de beschikbaarheid van het nieuwe model. Dan moeten ze die ook leveren.

Maar goed, blijft vaag, want wat voor uitrusting etc zit er dan in je wagen?

Ik zal morgen eens bij de dealer binnenstappen, kijken wat ze daar zeggen.
 

911gt2

Actief lid
volgens mij is de "oude" O2 toch niet meer te bestellen ? Hierbij de link naar een ander draadje http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7240

Hoe ga je dit dan oplossen ?
Zucht, ik blijf maar tegenslagen hebben met die auto... nou ja ik hoop dan maar dat de nieuwe in ieder geval echt vanaf januari leverbaar wordt. Want anders ga ik toch ook eens kijken naar de alternatieven (probleem is dat die er eigenlijk niet zijn :mad:)
 
* edit *
911gt2 past zijn reactie aan, waardoor mijn reactie ook niet zo klopt :D.

Heel veel van die zaken die je opnoemt zit WEL in de Titanium hoor...

Alleen inderdaad niet hoogte verstelling passagier, parkeersensoren. De rest wel hoor, zoals gescheiden klimaat, middenarmsteun, LM velgen etc...

De pakeersensoren zijn misschien voor niet teveel bij te bestellen. Ik weet ook niet of het echt een vergelijk is, maar ik ga hem wel beoordelen.

Ik vind Skoda super, maar hou m'n ogen niet gesloten voor de rest ;).
 
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn.

Een is dat als er nu een bestelling gebeurt, dat dit voor het huidige model is. Eenvoudig omdat officieel geen foldertje van de nieuwe Octavia beschikbaar is (ook niet op internet). Je weet dus ook niet wat daar standaard in zit. En volgens mij moet je gewoon geleverd krijgen wat je bestelt. De auto zal dan waarschijnlijk begin van het volgende jaar afgeleverd worden.

De andere mogelijkheid is dat gewacht wordt tot de beschikbaarheid van het nieuwe model. Dan moeten ze die ook leveren.

Maar goed, blijft vaag, want wat voor uitrusting etc zit er dan in je wagen?

Ik zal morgen eens bij de dealer binnenstappen, kijken wat ze daar zeggen.

Mijn dealer gaf aan dat hij voor mij de nieuwe O2 ging bestellen met zo goed als dezelfde specificaties van de 'oude' O2. Ik had de 1.8 TSI elegance business besteld en hij besteld een auto met dezelfde opties. Hij kon alleen niet tot op detail zeggen of alles precies overeen zou komen. Maar de belangrijkste zaken (xenon, motor, navigatie, soundsystem, getint glas) zitten er allemaal op.....
 
ik kijk scheel... verkeerde reactie ;)

Ik heb hem bekeken in het echt, de Focus Titanium.... Er zit echt vanalles op hoor. Inc. voorruitverwarming en ESP. De sensoren zitten in een pakket van 500 euro inc navigatie en blue tooth carkit. Voor mijn gevoel is hij van binnen iets kleiner, maar ik ben niet zeker. Ik ga hem nog proefrijden.

Maar de Skoda staat ook hoog op mijn lijst, en of het nieuwe model wordt geleverd is daarbij mede bepalend.
 

911gt2

Actief lid
Ik heb hem bekeken in het echt, de Focus Titanium.... Er zit echt vanalles op hoor. Inc. voorruitverwarming en ESP. De sensoren zitten in een pakket van 500 euro inc navigatie en blue tooth carkit. Voor mijn gevoel is hij van binnen iets kleiner, maar ik ben niet zeker. Ik ga hem nog proefrijden.

Maar de Skoda staat ook hoog op mijn lijst, en of het nieuwe model wordt geleverd is daarbij mede bepalend.
Ow je hebt hem nog niet gereden... doe dat eerst en vraag je dan nog eens af of het echt een alternatief is. De skoda is idd veel ruimer binnenin, en ik vind hem beter rijden.

Ben net naar de mazda 6 gaan kijken, erg mooie auto, maar ik denk net boven het budget... eens even rekenen
 

Yoske

Nieuw lid
Ik heb hem bekeken in het echt, de Focus Titanium.... Er zit echt vanalles op hoor. Inc. voorruitverwarming en ESP. De sensoren zitten in een pakket van 500 euro inc navigatie en blue tooth carkit. Voor mijn gevoel is hij van binnen iets kleiner, maar ik ben niet zeker. Ik ga hem nog proefrijden.

Maar de Skoda staat ook hoog op mijn lijst, en of het nieuwe model wordt geleverd is daarbij mede bepalend.

Ik heb een paar maanden geleden proef gereden in een Focus station. Wat mij bij staat is het volgende:

- In de showroom zitten de stoelen lekker en stevig, maar tijdens de proefrit kreeg ik last van mijn rug... (En ik heb nooit rugklachten).
- Het dashbord doet wat plastic aan. (Alhoewel de klepjes van de asbak en het bakje bovenop het dashbord van de O2 ook erg plastic zijn).
- Onder je richting aanwijzer zit de bediening van je blauwe tand (aparte handle) ik vond dat ding mega in de weg zitten.
- De bugaboo (kinderwagen) kon niet in de lengte richting in de achterbak. (Overigens wel een vlakke laadvloer)
- Maxi Cosi achterin was ook behelpen.
- Geen reserve wiel, maar een spuitbus!
- Ik ben geen fan van privacy glass. En dat zit meen ik standaard op de titanium (of het plus pakket).
- Wel een lekker klein en stevig stuurtje.
- Journalisten zijn overigens erg te spreken over de rijkwaliteiten van de Focus.

Het niet goed passen van de maxi cosi en het behelpen met de bugaboo, gaf voor ons de doorslag om de Focus links te laten liggen. (Jaja als prille vader veranderen je eisen aan een auto drastisch! :grin:)
 

911gt2

Actief lid
Ik heb een paar maanden geleden proef gereden in een Focus station. Wat mij bij staat is het volgende:

- In de showroom zitten de stoelen lekker en stevig, maar tijdens de proefrit kreeg ik last van mijn rug... (En ik heb nooit rugklachten).
- Het dashbord doet wat plastic aan. (Alhoewel de klepjes van de asbak en het bakje bovenop het dashbord van de O2 ook erg plastic zijn).
- Onder je richting aanwijzer zit de bediening van je blauwe tand (aparte handle) ik vond dat ding mega in de weg zitten.
- De bugaboo (kinderwagen) kon niet in de lengte richting in de achterbak. (Overigens wel een vlakke laadvloer)
- Maxi Cosi achterin was ook behelpen.
- Geen reserve wiel, maar een spuitbus!
- Ik ben geen fan van privacy glass. En dat zit meen ik standaard op de titanium (of het plus pakket).
- Wel een lekker klein en stevig stuurtje.
- Journalisten zijn overigens erg te spreken over de rijkwaliteiten van de Focus.

Het niet goed passen van de maxi cosi en het behelpen met de bugaboo, gaf voor ons de doorslag om de Focus links te laten liggen. (Jaja als prille vader veranderen je eisen aan een auto drastisch! :grin:)
Ik snap alles behalve dat privacy glass niet. Das toch juist ideaal? Is trouwens op de O2 AB ook standaard
 

Yoske

Nieuw lid
Ik snap alles behalve dat privacy glass niet. Das toch juist ideaal? Is trouwens op de O2 AB ook standaard

Ik vind het gewoon niet mooi. Vooral bij Ford en Mitsubishi krijg ik visioenen van begrafenisondernemers. Bij VAG is de tint volgens mij overigens iets minder. Ik snap de functionaliteit op zonnige dagen wel, maar daar zijn Sonniboys voor te koop. (Ik weet dat ik vrij alleen sta met dit standpunt).

Maar om op het topic terug te komen: autoinbedrijf.nl geeft aan dat de O2 facelift in Januari bij de dealer staat.

(http://www.autoinbedrijf.nl/index.php?do=NewsSingleView&id_newsitem=467).

Ik kan me bij de huidige markt (De ene naar de andere fabriek heeft een extra bedrijfssluiting) niet voorstellen dat je dan nog 8 tot 10 weken moet wachten op de facelift. Elke order is er een zou ik zeggen...
Volgens mij is er eerder op dit forum gesteld dat er vanaf eind september geen huidige O2 besteld konden worden (volgens klantspecificaties). Tussen de regels moet je volgens mij dan lezen. 'Skoda maakt nog een aantal standaard configuratie auto's voor de voorraad om Q4 te kunnen overbruggen en gaat dan vervolgens verder met de facelift te produceren.'

In Januari zal je mijn inziens al genoeg O2 facelifts zien rijden (en dat zijn dan geen demo's). Het is geen nieuw model, het is een facelift!

Even off topic eindigen: De klok van de server van het forum staat op zomertijd!
 
Bovenaan Onderaan